Citat:
Ursprungligen postat av
Drakenson
XYZ: 21/24 ORD: 10/20
KVA: 15/20 LÄS: 14/20
NOG: 8/12 MEK: 9/20
DTK:16/24 ELF: 13/20
Tack för hemsidan, ska pröva den.
Jag har nött väldigt många gamla prov/appar, men känns inte som jag kommer någonvart från att bara nöta och kolla vilka frågor jag fick fel på..
Det är stor skillnad på att 1) göra frågor och kolla vilka man fick fel på, och 2) göra frågor och kolla vilka man fick fel på OCH leta upp en förklaring till uppgiften, ta reda på vad man gjorde fel och se till att man inte gör samma fel igen. Om du inte gör det sistnämnda kan jag förstå att det känns som bortkastad tid.
Inte bara ORD utan även MEK bygger mycket på ordkunskap. Eftersom dessa två delar är dina sämsta borde du bara försöka nöta in massor av ord. Det kommer hjälpa dig på borde MEK och ORD, som sagt. På MEK kan du också försöka bättra på din uteslutningsmetod. Ofta finns det två alternativ som inte passar över huvud taget.
Vad gick fel på DTK tror du? Borde vara enkla poäng. Läs igenom frågan två, tre gånger för att verkligen förstå vad de är ute efter utan att hamna i någon fälla. Dubbelkolla alla diagram och alla axlar. Vad axlarna mäter och i vilken storlek (100-tal, 1000-tal osv). Var noggrann som fan på DTK!