Sitter lite smått uttråkad framför datorn och tittar på OS och det slutade med den här lilla sammanställningen. Ässets sommarlista!
Bäst den här sommaren:
3. M4A1 Rev. Sommarens tokchansning! Köpte denna franska tier VIII med-premium mest på skoj för att träna upp min AMX30 crew. Det har ju gnällts rätt mycket på den här kärran men efter en hel del matcher nu den senaste tiden så är jag klart överraskad. Mot samma eller lägre tiers är den lika mycket TD som med. Riktigt rolig och genererar bra med krediter. Dessutom passar den uppenbarligen min spelstil bra (får inte ha för snabba vagnar eftersom jag ofta hamnar för långt fram med dem.
Lex Bat Chat!).
2. IS-5. Har äntligen hittat nyckeln till att spela bättre med den här IS-3 ersättaren i mitt garage. Har vänt en smått skämmig wr på 40% efter c:a 60 matcher till 55+% på rekordtid. Inte många matcher jag torskat med denna i sommar. Har känts jobbigt att vara i princip den enda jag sett med en negativ ranking med denna tidigare (det är ju bara CW-spelare som har den här vagnen ännu så länge) men som sagt, nu är den blå och fin och funkar som aldrig förr.

Också en riktigt bra kreditmakare när man spelar bra.
1. M53/55. Med en crew som gått in på sin 4e skill + fläkt, BIA och extra coke gör det här tier IX artyt till en best när allt stämmer! Tyvärr är de flesta randomlag man spelar i totalt arty-ignoranta och fattar inte vitsen med att t.ex. bara proxyspotta ett hörn där arty kommer åt motståndarna. Därför är varken wr eller WN8 nått att egentligen skryta med totalt sett - MEN - så kommer de där matcherna med riktiga scouter och folk som fattar hur man skall göra. Och det finns FÅ saker som är så kul i WoT som att dra in massor av damage och mosa tier IX-X motståndare så att de surar ur totalt i chatten efteråt.
Let it rain baby!
(
Bubblare: AMX30Prot, Charioteer, WZ-111 mod1-4)
Sämst den här sommaren:
3. XP fördelningen. Efter tävlingen om bas-xp börjar jag bli mer och mer förbannad eftersom varje gång jag spelar den där pissmyran MT-25 (f.ö. världens tråkigaste tank alla kategorier) så får jag hur mycket betalt som helst för ta me f*n ingenting!? Men sliter jag som ett djur i en high tier heavy eller TD med typ 4k+ damage och ett par kills osv så blir man bara s p o t t a d på i resultattabellen. Fjantvagnarna i lightkategorin (och en hel del meds) blir ju så sjukt överkompenserade för vad de gör på slagfältet så det är f*n löjligt. Det här måste WG justera a.s.a.p.!!
2. T-34-85 Derp. Eftersom jag grindar T-34/100 i tjeckiska trädet för närvarande (och den är i princip exakt likadan som 34-85) så bytte jag kanon på 34-85 till derpen för att få lite variation om jag ville köra den också. Har sett en del som använder derpen och med tanke på hur kul det är att lalla runt i t.ex. KV-2 så trodde jag att det här skulle bli riktigt roligt.... men vilken besvikelse. Kanonen verkar helt sakna förmåga till high rolls, istället ger i princip nästan alla smällar minimal utdelning. Tråkigt och väldigt liten kraft att bära en fight jmf med den vanliga toppkanonen.
1. E50M. Forskade fram denna för länge sedan men har valt att köra vidare med E50 eftersom jag ville lägga krediterna på andra med-tior. Har dock alltid varit klart sugen och nu när den blev
"Top of the Tree" så slog jag slutligen till. Men shit vilken besvikelse det blev! Trodde jag skulle få en stenhård och tuff halv-heavy med grymt träffsäker apcr-kanon som standard. Istället fick jag en trött och tunnbrödsmjuk tysk med en horribel förmåga att missa sina skott alt. inte penna motståndarna. Ok, jag har inte gett upp hoppet ännu men till nu har ingenting fungerat och att jag har 50% i wr är bara för att resten av mina medspelare spelat bra. Det har inget med min (ynkliga) insats att göra.
(
Bubblare: VK45.02A, MT-25, SU-101)