Citat:
Ursprungligen postat av
OldFashioned
Om du följde demokraternas primärval så vet du om att Hillary Clinton inte direkt är svag i debatter, och då behövde hon ändå tampas med Bernie "Allt åt alla!" Sanders.
Jag tycker inte hon var speciellt bra, men jag kollade bara "höjdpunkter från debatterna".
Antyder du att det är svårt att tampas med Gudrun eller Sjöstedt? Måste erkänna att Sjöstedt är en skicklig debattör, men det är bara Fridolin och Romson som han lyckades vinna över om jag ska vara ärlig.
Varför vill inte Clinton hålla en presskonferens tycker du? Du borde vara enkelt för en skicklig debattör skulle jag tro. Även efter att FBI avrådde åtal mot henne. Det var ett bra tillfället att tala till väljarna skulle jag tycka.
Citat:
Ursprungligen postat av
OldFashioned
Det är inte bara det att Trump saknar sakkunskap, han har ingen politisk plattform att luta sig emot. Alla vet att hans mur är dödfödd, han kommer inte att kunna deportera 12 miljoner illegala invandrare, jobben som outsourcat kommer inte tillbaka bara för att Trump vill det. Han är inte politiker och det märks. Såhär långt har det räckt att skrika högst och lova mest, men jag tror att det blir lite annat kommande månaderna.
Jo.
Citat:
Ursprungligen postat av
OldFashioned
Brist på personal till att börja med, sedan kan man förstå tycka att en laglös och godtycklig lösning är en bra lösning, bara man blir av med bruningarna, men det är en annan femma.
Eisenhower deporterade inga miljoner. Han deporterade kanske en miljon under mitten på 50-talet, men du är välkommen att presentera en trovärdig källa på det totala antalet. En ny, liknande, plan hade lett till samma problem nu som då.
"Doer", snälla... Sprang du rakt in i dumväggen med huvudet först?
Eisehower deporterade en miljon. På ett år. Ytterligare en halv miljon flydde av rädsla för att bli arresterad. Enligt wikipedia.
Under Obama deporterades upp till en halvmiljon årligen.
Tycker du inte att Trump
kanske har större chanser att lyckas än Obama?
Tycker du inte att många illegala flyr själva av rädsla ifall Trump blir president?
Tycker du inte att det faktum att gränspolisen endorsade Trump gör det enklare för att uppnå målen?