2016-06-01, 21:34
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojjz-sicko
Fungerar nationellt id kort till Amsterdam eller är det pass som gäller nu?
Nationellt id funkade för mig för typ 3 veckor sen :P Mvh
Citera
2016-06-02, 20:18
Medlem
jamesdeans avatar
Är det någon som varit i Amsterdam som lyckats hitta någon coffeeshops med sköna sittplatser? Har varit i Amsterdam två gånger, både gångerna besökte jag ett 10-tal coffeeshops och alla hade enbart hårda trästolar utan sittdynor att sitta på. Jag är lite av en prinsessa på ärten när jag röker, jag vill helst sjunka ner i någon riktigt mjuk och skön fåtölj eller dylikt. En sittdyna är typ mitt miniimkrav. Men nä, varje jävla coffeeshop var det bara obekväma stenhårda träbänkar och och trästolar att sitta på. Vet inte om det är någon slags brandrisk-grej att de inte vill ha fjäderdynor som skulle kunna gå upp i eld om aska landade på dem eller vad? Men både gångerna jag besökt Amsterdam har bristen på sköna sittplatser i princip förstört hela semestern för mig, att behöva sitta där och ha ont i röven och vara fysiskt obekväm under hela coffeeshop-vistelsen...
Citera
2016-06-03, 05:39
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Är det någon som varit i Amsterdam som lyckats hitta någon coffeeshops med sköna sittplatser? Har varit i Amsterdam två gånger, både gångerna besökte jag ett 10-tal coffeeshops och alla hade enbart hårda trästolar utan sittdynor att sitta på. Jag är lite av en prinsessa på ärten när jag röker, jag vill helst sjunka ner i någon riktigt mjuk och skön fåtölj eller dylikt. En sittdyna är typ mitt miniimkrav. Men nä, varje jävla coffeeshop var det bara obekväma stenhårda träbänkar och och trästolar att sitta på. Vet inte om det är någon slags brandrisk-grej att de inte vill ha fjäderdynor som skulle kunna gå upp i eld om aska landade på dem eller vad? Men både gångerna jag besökt Amsterdam har bristen på sköna sittplatser i princip förstört hela semestern för mig, att behöva sitta där och ha ont i röven och vara fysiskt obekväm under hela coffeeshop-vistelsen...
Är ganska säker på att det är ett medvetet val att inte ha för bekväma stolar eller soffor på coffeshopsen. Folk skulle bara sitta och däcka då och personalen skulle få extrajobb med att väcka kunderna till liv så dom inte sover i evigheter inne på ställena.

Jag minns en pub som jag brukar gå till i Red light district och dom hade en rätt så bekväm slags soffa förut som jag uppskattade. Men så en dag var den borta och istället stod där några höga barstolar till ett runt högt bord. Jag frågade killen i baren vad som hänt med soffan och han sa just det att det var problem med folk som däckade i soffan hela tiden, så det höll helt enkelt inte att ha kvar soffan. Numera kan ingen däcka på dom höga barstolarna. Så är det i Amsterdam.
Senast redigerad av Bdonk 2016-06-03 kl. 05:42.
Citera
2016-06-03, 16:11
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:

lost in amsterdam har grymt skönna soffor,bira,wi-fi och skön musik. dock får du ta med ditt eget weed, då dom inte säljer något.
Citera
2016-06-05, 17:37
Medlem
Dexxys avatar
Ska ner till Amsterdam i slutet av sommaren. Nån som vet några sköna budgetställen att bo på?
Citera
2016-06-06, 10:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dexxy
Ska ner till Amsterdam i slutet av sommaren. Nån som vet några sköna budgetställen att bo på?

http://www.budgetplaces.com/sv/ kolla där.
Citera
2016-06-25, 02:00
Medlem
scroshs avatar
Citat:

Eerste hulp som ligger här har rätt bekväma soffor. Bra utbud och priser på både hasch och gräs.

Även New Times som ligger vid slutet av Spuistraat. Se här. Bekväma fåtöljer, bra gräs om än lite dyrt. Rekommenderar deras Hiya-hasch.

Barney's smoking lounge är helt okej också. Dock inget coffeeshop men Barney's ligger rätt över gatan. Ligger här.

Lycka till.
Citera
2016-07-07, 00:51
Medlem
Jag skulle vilja rekommendera Loft. En liten coffee shoop med låga priser och väldigt trevlig ägare som ligger väster om stadskärnan. På rembrandt square ligger ett ställe som heter "Smokey". Där kunde man köpa både öl, milkshakes och gräs. Större ställe med mycket sittplatser och trevligt folk som hänger där =)

Citat:
Ursprungligen postat av scrosh

Barney's smoking lounge är helt okej också. Dock inget coffeeshop men Barney's ligger rätt över gatan.

Gillade också Barney's uptown =)
Senast redigerad av Galaga 2016-07-07 kl. 00:56.
Citera
2016-07-08, 20:23
Medlem
Krackelurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrosh
Eerste hulp som ligger här har rätt bekväma soffor. Bra utbud och priser på både hasch och gräs.

Även New Times som ligger vid slutet av Spuistraat. Se här. Bekväma fåtöljer, bra gräs om än lite dyrt. Rekommenderar deras Hiya-hasch.

Barney's smoking lounge är helt okej också. Dock inget coffeeshop men Barney's ligger rätt över gatan. Ligger här.

Lycka till.

Slår också ett slag för eerste hulp. Dom hade dessutom Gorilla glue när jag var där i våras, en av de trevligare sorterna jag testat.
Citera
2016-07-11, 17:41
Medlem
Brossys avatar
Har varit i Amsterdam 2 ggr innan så jag vet att staden är fantastiskt men har nån några tips på att åka ensam? Alla mina vänner vill hellre stanna kvar i hemstaden insugna i internet så jag funderar på att dar en resa ensam till Amsterdam nästa vecka. Nån som har några tips på ställen/aktiviteter för att träffa människor? Eller ska jag bara finna i mig att jag är i en fantastiskt stad några dagar och njuta?
Citera
2016-08-15, 00:36
Medlem
Tjena!
Det är så här att jag ska till misteryland i amsterdam om någon vecka vilket är en 3 dagars festival.
Det jag undrar är om man kan ta med sig cannabis in på festivalen och röka?
Kan jag bli utslängd?
Åka dit för något?
Vet ju att det är lagligt i Holland men vet inte om det är andra regler om man ska in på en festival.

Ha det bäst!
Citera
2016-08-15, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kickern
Tjena!
Det är så här att jag ska till misteryland i amsterdam om någon vecka vilket är en 3 dagars festival.
Det jag undrar är om man kan ta med sig cannabis in på festivalen och röka?
Kan jag bli utslängd?
Åka dit för något?
Vet ju att det är lagligt i Holland men vet inte om det är andra regler om man ska in på en festival.

Ha det bäst!

Inga problem. Så länge du beter dig, och inte "stör" andra.

Du kan inte tända den framför vakter. Men annars lungt.

Majoriteten röker själva. Njut av livet! (Hade velat vara där själv)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in