2016-05-24, 21:18
Medlem
Schlem-123s avatar
Jag och en polare ska ner till Amsterdam för första gången i sommar. Han fyller 18 i september tyvärr.. Någon som vet om det är möjligt att gå in på coffeshops men att han sitter bredvid? Kan man köpa och röka ute någonstans? Mvh inte så erfaren
Citera
2016-05-24, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaginalprolaps
jag och polaren åker den 18e juli och letar hotel som är billigt och som man får röka på, någon som har varit på något centralt? standarden skiter vi totalt i

Menar du röka inne på rummen? Tror knappast du hittar något. Men tex på Greenhouse Effect på Warmoesstraat kan du bara sätta dig i fönstret och spark up.
Citera
2016-05-24, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlem-123
Jag och en polare ska ner till Amsterdam för första gången i sommar. Han fyller 18 i september tyvärr.. Någon som vet om det är möjligt att gå in på coffeshops men att han sitter bredvid? Kan man köpa och röka ute någonstans? Mvh inte så erfaren

Finns massor av CS med "buy and fly", bara att gå in och handla och ta med grejerna så spelar det inte så stor roll hur gammal din kompis är, bara inte personalen ser skymten av honom.

Edit: En av de bästa, Grey Area, har buy and fly. Tror nästan all har det nuförtiden...
Senast redigerad av Arabies 2016-05-24 kl. 21:23.
Citera
2016-05-24, 23:20
Medlem
Schlem-123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Finns massor av CS med "buy and fly", bara att gå in och handla och ta med grejerna så spelar det inte så stor roll hur gammal din kompis är, bara inte personalen ser skymten av honom.

Edit: En av de bästa, Grey Area, har buy and fly. Tror nästan all har det nuförtiden...

Tack så mycket för svar! Är det cool att sätta sig i en park och puffa på då? Aldrig varit i Amsterdam, här hemma skulle det kännas jävligt ovant liksom.
Citera
2016-05-25, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlem-123
Tack så mycket för svar! Är det cool att sätta sig i en park och puffa på då? Aldrig varit i Amsterdam, här hemma skulle det kännas jävligt ovant liksom.

Alltså det är inte helt okej, nej. Är du inte i närheten av en skola, eller barnfamiljer eller så kommer nog inte bry sig dock.
Citera
2016-05-25, 19:25
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Menar du röka inne på rummen? Tror knappast du hittar något. Men tex på Greenhouse Effect på Warmoesstraat kan du bara sätta dig i fönstret och spark up.

klart det finns? sist bodde jag på groenendael hostel och där röktes det i alla rum och askkopp stod på rummet. greenhouse verkade ju sjysst, där kan man röka på rummet alltså?
Citera
2016-05-25, 19:31
Medlem
Citat:
klart det finns? sist bodde jag på groenendael hostel och där röktes det i alla rum och askkopp stod på rummet. greenhouse verkade ju sjysst, där kan man röka på rummet alltså?

Du kan sitta i fönstret och röka på Greenhouse, tror inte det är tillåtet på rummen längre. Vilket funkade "så där" när de hade coffee shop också
Citera
2016-05-25, 20:29
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Du kan sitta i fönstret och röka på Greenhouse, tror inte det är tillåtet på rummen längre. Vilket funkade "så där" när de hade coffee shop också

det var tyvärr fullbokat, vet du något annat sjysst?
Citera
2016-05-25, 20:41
Medlem
Citat:
det var tyvärr fullbokat, vet du något annat sjysst?

Sorry, har bara koll på Warmoesstraat och området runt där, då det var där jag bodde, och där är det mest hostels. Meeting Point har bar med rökrum, men de har inga privata rum.
Citera
2016-05-26, 16:09
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Sorry, har bara koll på Warmoesstraat och området runt där, då det var där jag bodde, och där är det mest hostels. Meeting Point har bar med rökrum, men de har inga privata rum.

Okej, men tack för tippset iaf.
Citera
2016-05-26, 17:09
Medlem
LillBenets avatar
St Cristopher at Winston heter ett hostel på Warmoestraat där man lugnt kan röka inne på rummet. Det fullkomligt stinker i korridorerna. Jag och en polare bokade ett privatrum som då vi ej ville sova med massa andra, och det var inte den bästa standarden men funkade perfekt. Billig mat och dryck och rökrum i lobbyn och en utegård där man kunde puffa också. 3 minuter till Damtorget, 1 minut till Red Light, 10 min upp till centralstationen om man går.

När jag var där i mars letade jag upp en haschsort som hette King Hassan. Tror jag skaffa den på Abraxas, och det var bland det sjukaste jag rökt, riktigt potent =)
Citera
2016-06-01, 19:13
Medlem
Fungerar nationellt id kort till Amsterdam eller är det pass som gäller nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in