2016-08-14, 09:20
  #9625
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej du gör inte rätt analys. Ombildningar av stora mått är en konsekvens av en hyresmarknad som inte fungerar. Vid rätt hyressättning är incitamenten till ombildning lika med noll.

Så du får bara tillbaka din egen skit som du konstigt nog försvarar.

Freedie har rätt, det var exakt så som han säger.
Vad gafflar du om sune? Du (eller ditt online alter ego) lider uppenbart av mentala defekter.


Det är politiska beslut bakom som låg bakom ombildningarna precis som det är politiska beslut som förbjudit utförsäljningar av allmänyttan i stockholm stad nu!
Alla folk som kan ombilda nästan gör det, då man tjänar enorma summor pengar som enskild individ på det. Det är drivkraften och en form av att köpslå med djävulen(nyliberala svin alliansen) och sin egen girighet kontra bevara allmänyttan.

Sen kommer dom fina områdena ombidas betydligt mer, och ombildningar sker bara i områdena där 70% arbetar heltid typ som ett värsnitt av befolkningen då 66% måste köpa ut. I trash, bidrag, miljon eller blatte områdena eller hus kommer inga ombildningar kunna ske.

Det gillar den hjärtlöse ondskefulla dr carnegie....förlåt, kurt- sune var det, han vill hyresrätter ska ligga i trash, miljon eller skitområden och trashet ska bo där med blattar och sen marknadshyror. Dom som inte har råd ska få bostadsbidrag så hyresvärdarna är garanterade sin feta vinst som hyresmarknaden i USA.

Med låglönejobb sen på det så dom blir "the hungry poor" som gör vilket jobb som helst och måste göra det för att överleva, tex rensa kurt-sunes rabatt för 30 kr timmen medans sune drar in 400 kr timmen och kan lägga den tiden på jobba och berika sig ännu mer istället för rensa sin egen jävla rabatt och få lite kondis och hjärthälsa.
__________________
Senast redigerad av slemhog 2016-08-14 kl. 09:31.
Citera
2016-08-14, 10:24
  #9626
Medlem
brutalares avatar
Att ombildningar var ett totalt misslyckande borde ju alla se. Det är ju dom som gjorts hyresköerna ännu längre och de som ville ombilda gjorde det av egoistiska skäl då dom gjorde stora summor på det. Jag känner flera som ombildade och gick sisådär 1 miljon i vinst efter skatt och sedan skattade på dom och flyttade till hyresrätt igen.
Citera
2016-08-14, 11:28
  #9627
Medlem
berra77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Att ombildningar var ett totalt misslyckande borde ju alla se. Det är ju dom som gjorts hyresköerna ännu längre och de som ville ombilda gjorde det av egoistiska skäl då dom gjorde stora summor på det. Jag känner flera som ombildade och gick sisådär 1 miljon i vinst efter skatt och sedan skattade på dom och flyttade till hyresrätt igen.
För de som hellre vill bo i bostadsrätt så är ju alla ombildningar bara till godo, då utbudet ökar.
Citera
2016-08-14, 11:30
  #9628
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berra77
För de som hellre vill bo i bostadsrätt så är ju alla ombildningar bara till godo, då utbudet ökar.
Ja det är sant. Men vill man bo i hyresrätt, så hyr. Vill man bo i bostadsrätt, så köp.
Citera
2016-08-14, 16:13
  #9629
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Att ombildningar var ett totalt misslyckande borde ju alla se. Det är ju dom som gjorts hyresköerna ännu längre och de som ville ombilda gjorde det av egoistiska skäl då dom gjorde stora summor på det. Jag känner flera som ombildade och gick sisådär 1 miljon i vinst efter skatt och sedan skattade på dom och flyttade till hyresrätt igen.

Det är hyresregleringen som är det stora misslyckandet. Utan den hade inget ombildats överhuvudtaget.

Nu är det som det är fram tills den dag hyresmarknaden är avreglerad fullt ut....

Tar man aldrig bort den går vi mot att rubbet kommer ombildas på längre sikt.
Citera
2016-08-14, 17:05
  #9630
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är hyresregleringen som är det stora misslyckandet. Utan den hade inget ombildats överhuvudtaget.

Nu är det som det är fram tills den dag hyresmarknaden är avreglerad fullt ut....

Tar man aldrig bort den går vi mot att rubbet kommer ombildas på längre sikt.

Du är ju helt slut i roten.

Det går inte ombilda ett skit idag i allmänyttan i Stockholm för rödgröna röran förbjudit det i lag. Vet du vad lagar är och politiskt styrning?
Man kan inte ombilda något om en lag säger att hyresgäser inte får gå ihop och köpa en fastighet.

Hyresregleringen är inga problem, endast 40-50 000 lgh skulle frigöras i ett optimalt teoretiskt scenario vilken är en glädjekalkyl, något man kan bygga lite extra bara för att täcka upp under 2 år sen är man ikapp den vinsten på marknadshyror man skulle göra.
hyresmarknaden funkade helt ok år 2005 när jag var runt 19-20 skulle skaffa min första lägenhet. Ca 0.5-2 års kö i kranskommuner, 2-4 år i förorter, 6 år i närförort och 10-13 år i stan med billiga hyror i klass med en bostadsrätt eller något dyrare som det ska vara. På den tiden såg man inte lika mycket svartskallar på gatorna, man började märka stor skillnad år 2005-2006 på antalet blattar ute på gatorna helt plötsligt. Nu såg man inte i hög utsträckning mestadels i miljonprogramområden längre utan även i normala lägenhetsområden och på områden där mycket svenskar rörde sig.

Detta var en tid innan du röstade fram alliansen och nådde din önskade samhällsutveckling och nu kan sitta gnälla hyresregleringen inte funkar, well, du har ju röstat för att det inte ska funka...vilket var ett medvetet val att skapa problemen så du kan rättfärdiga din marknadslösning sen och förstöra andra människors liv. Snart kan eller hoppas du att du berika dig själv genom att investera i en idiotsäker investering som hyreslgh med 15% direktavkastning och få snorbilliga slavtjänster för en spottstyver på dom fattigas bekostnad.

Idag är mycket av hyresrätterna utsålda och invandrarna överallt och man är i etnisk minoritet i stora delar av södra och norra stockholm utanför områden som lidingö, gröndal, innerstan och traneberg samtidiggt är bostadsbristen total. Någon som ser ett samband?
__________________
Senast redigerad av slemhog 2016-08-14 kl. 17:20.
Citera
2016-08-14, 18:03
  #9631
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är hyresregleringen som är det stora misslyckandet. Utan den hade inget ombildats överhuvudtaget.

Nu är det som det är fram tills den dag hyresmarknaden är avreglerad fullt ut....

Tar man aldrig bort den går vi mot att rubbet kommer ombildas på längre sikt.
Svensk hyresmarknad har fungerat med hyresreglering i alla tider. Det är efter massinvandringen tog fart på riktigt det slutade att fungera. Ni borgare skiter fullständigt i mindre bemedlade människor utan vill att dom ska få betala ett skyhögt pris för att få tag i en hyresrätt. Jag skriver det igen: Sverige har alltid haft en reglerad hyresmarknad som tidigare har fungerat.
Citera
2016-08-14, 20:33
  #9632
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Du är ju helt slut i roten.

Det går inte ombilda ett skit idag i allmänyttan i Stockholm för rödgröna röran förbjudit det i lag. Vet du vad lagar är och politiskt styrning?
Man kan inte ombilda något om en lag säger att hyresgäser inte får gå ihop och köpa en fastighet.

Hyresregleringen är inga problem, endast 40-50 000 lgh skulle frigöras i ett optimalt teoretiskt scenario vilken är en glädjekalkyl, något man kan bygga lite extra bara för att täcka upp under 2 år sen är man ikapp den vinsten på marknadshyror man skulle göra.
hyresmarknaden funkade helt ok år 2005 när jag var runt 19-20 skulle skaffa min första lägenhet. Ca 0.5-2 års kö i kranskommuner, 2-4 år i förorter, 6 år i närförort och 10-13 år i stan med billiga hyror i klass med en bostadsrätt eller något dyrare som det ska vara. På den tiden såg man inte lika mycket svartskallar på gatorna, man började märka stor skillnad år 2005-2006 på antalet blattar ute på gatorna helt plötsligt. Nu såg man inte i hög utsträckning mestadels i miljonprogramområden längre utan även i normala lägenhetsområden och på områden där mycket svenskar rörde sig.

Detta var en tid innan du röstade fram alliansen och nådde din önskade samhällsutveckling och nu kan sitta gnälla hyresregleringen inte funkar, well, du har ju röstat för att det inte ska funka...vilket var ett medvetet val att skapa problemen så du kan rättfärdiga din marknadslösning sen och förstöra andra människors liv. Snart kan eller hoppas du att du berika dig själv genom att investera i en idiotsäker investering som hyreslgh med 15% direktavkastning och få snorbilliga slavtjänster för en spottstyver på dom fattigas bekostnad.

Idag är mycket av hyresrätterna utsålda och invandrarna överallt och man är i etnisk minoritet i stora delar av södra och norra stockholm utanför områden som lidingö, gröndal, innerstan och traneberg samtidiggt är bostadsbristen total. Någon som ser ett samband?

Klart man inte erkänner sin ruttna politik som gör att priserna gått upp som fan på Borätter och nyproduktion av hyresrätter, klart som fan då man vill införa marknadshyror som hade mångdubblat hyrorna för många.

Klart det är jättebra med invandring när man drar ut fet vinst på det.
Citera
2016-08-14, 21:00
  #9633
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Svensk hyresmarknad har fungerat med hyresreglering i alla tider. Det är efter massinvandringen tog fart på riktigt det slutade att fungera. Ni borgare skiter fullständigt i mindre bemedlade människor utan vill att dom ska få betala ett skyhögt pris för att få tag i en hyresrätt. Jag skriver det igen: Sverige har alltid haft en reglerad hyresmarknad som tidigare har fungerat.

Fungerat? När har du kunnat få en hyresrätt på dagen utan fusk och mygel?

Och varför ska man behöva rätta sig efter en kö om man behöver en bostad snabbt och får ett jobb i en storstad?

Jag tycker det är ni regleringskramare som förstör mest "de mindre bemedlade" genom er älskade hyresreglering, som nu fungerar som en pensionsförsäkring för rika och förutseende personer.
Citera
2016-08-14, 21:02
  #9634
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Klart man inte erkänner sin ruttna politik som gör att priserna gått upp som fan på Borätter och nyproduktion av hyresrätter, klart som fan då man vill införa marknadshyror som hade mångdubblat hyrorna för många.

Klart det är jättebra med invandring när man drar ut fet vinst på det.

Vad du vägrar förstå är att det är hyresregleringen som drar upp priserna på ägt boende. Om man låter hyresmarknaden fungera normalt, så kommer priserna på ägt boende att sjunka.
Citera
2016-08-14, 21:07
  #9635
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Fungerat? När har du kunnat få en hyresrätt på dagen utan fusk och mygel?

Och varför ska man behöva rätta sig efter en kö om man behöver en bostad snabbt och får ett jobb i en storstad?
Hur kan man få tag på en hyresrätt på dagen bara för det är marknadshyra? Det beror inte på att hyran var så dyr att ingen haft råd att hyra den....?

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad du vägrar förstå är att det är hyresregleringen som drar upp priserna på ägt boende. Om man låter hyresmarknaden fungera normalt, så kommer priserna på ägt boende att sjunka.
Så att avskaffa hyresregleringen skulle gynna mig som vill köpa BR eftersom priserna kommer gå ner? Låter inte realistiskt då det blir ännu mer lönsamt att bo i BR.
Citera
2016-08-14, 21:22
  #9636
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Hur kan man få tag på en hyresrätt på dagen bara för det är marknadshyra? Det beror inte på att hyran var så dyr att ingen haft råd att hyra den....?
du verkar inte ha rest särskilt mycket utanför landets gränser.

Åk till Tyskland exempelvis. Där är det marknadshyror och du kan få ett kontrakt på dagen. Dyrt är det inte heller.

Vad exakt är dåligt med det?


Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Så att avskaffa hyresregleringen skulle gynna mig som vill köpa BR eftersom priserna kommer gå ner?
precis så.

Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Låter inte realistiskt då det blir ännu mer lönsamt att bo i BR.
varför skulle det vara det? Vi vet redan vad en "marknadshyra" är i en BR.

HR skulle givetvis bli något dyrare än motsvarande BR, men att hyrorna skulle skena generellt tror jag knappast.

Man kan redan idag få en HR utan kö, bara man betalar för sig för övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in