2016-08-12, 19:16
Medlem
santacls avatar
OST ute på iTunes

It's time to rock out. Volume 1 of the Stranger Things original soundtrack is here: http://smarturl.it/STost-V1

YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=5sy2qLtrQQQ

Stranger Things, vol. 1 OST (Full Original Score/Soundtrack)

Senast redigerad av santacl 2016-08-12 kl. 19:18.
Citera
2016-08-13, 02:51
Bannlyst
Tyckte inte soundtracket eller filmscoren var något märkvärdigt när man öste på avsnitt efter avsnitt. Utöver det suggestiva introt var det ingen speciellt.
Citera
2016-08-13, 19:24
Medlem
Fantastisk serie. Jag var skeptisk till om jag skulle gilla serien elle inte, men jävlar, kan vara det mest underhållande jag har sett på ett väldigt bra tag. Jag fullkomligt älskar karaktärerna och kan inte vänta på nästa säsong. Förmodligen ett helt jävla år tills man får se säsong 2. Det enda negativa är att slutet kändes stressat.
Citera
2016-08-13, 21:15
Medlem
Underhållande serie, men lite väl hypad kan jag tycka.
Citera
2016-08-13, 22:41
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhG.
men speciellt Millie Bobby Brown aka Eleven. Jäklar så duktig. Braket man hörde var då hon slog igenom, nu kommer hon att överösas med rollen.

Hon kan helt klart bli en ny Natalie Portman.
Citera
2016-08-14, 09:11
Medlem
PhG.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Hon kan helt klart bli en ny Natalie Portman.

...vi får hoppas, så länge hon inte blir en ny Lindsay Lohan.
Citera
2016-08-14, 11:37
Medlem
irrblosss avatar
Har precis sett klart på serien. Den bästa på mycket länge, så sjukt mycket nostalgikickar man fick. Introt är ju också i en klass för sig. Hoppas på fler säsonger.
Citera
2016-08-15, 15:45
Medlem
Har också precis kollat klart på serien. Såg två avsnitt per kväll över fyra kvällar. Tyckte också att den var bra och precis lagom lång med åtta avsnitt. I vanliga fall brukar jag tycka att serier om övernaturliga saker och serier med barn i bärande roller inte är något bra, men den här gången funkade det. Om man bara köper upplägget för historien, hur overkligt det än är, så tycker jag att allt knöts ihop på ett oerhört snyggt sätt i sista avsnittet. Hur ofta har man annars inte sett serier där storyn drar iväg åt så många olika håll att det inte går att få till ett vettigt slut (andra säsongen av True Detective till exempel).
Citera
2016-08-15, 22:17
Medlem
santacls avatar
http://www.hitfix.com/the-dartboard/on-netflix-stranger-things-is-bigger-than-marvel-new-data-suggests

On Netflix, 'Stranger Things' Is Bigger Than Marvel, New Data Suggests

According to SymphonyAM's latest estimates, 8.2 million people watched the Duffer Brothers' ode to '80s movies in its first 16 days on the streaming platform (a measurement known as "Live +16"), a number that would place it well above such popular Netflix Original Series as House of Cards Season 4, Unbreakable Kimmy Schmidt Season 2, Making a Murderer, and the respective first and second seasons of Marvel series Jessica Jones and Daredevil.

In fact, if the figures are indeed accurate, only Fuller House and Orange is the New Black Season 4 garnered higher viewership.
Citera
2016-08-16, 00:24
Medlem
Black.Lipss avatar
Helt okej, till och med bra. Jag skulle dock aldrig kalla det ett mästerverk. Eleven och resten utav ungarna var det jag tyckte var bäst. Jag tyckte nästan att det blev lite väl mycket av en hommage till filmer som gjort det bättre. Men, fortfarande mycket underhållande. Jag tycker dock att det borde varit en film istället för serie, det hade fixat utan problem. 8 avsnitt gick fort, vilket är skönt. Jag är inte mycket för serier.
Bröderna Duffer borde även betala royalties till Spielberg, för nog tog det larvigt mycket från E.T.
Citera
2016-08-16, 00:48
Medlem
Korders avatar
Alltså den svagaste delen av serien var för mig helt klart high school-ungarna. Tror serien hade varit ännu bättre om detta spår skippats mer eller mindre helt, och man istället gett de vuxna samt barnen större spelrum.
Citera
2016-08-16, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Bröderna Duffer borde även betala royalties till Spielberg, för nog tog det larvigt mycket från E.T.

Lol, du kan ju ingenting. Ingenting är originellt dessa dagar och väldigt mycket grejer som man tror är unikt för en serie/film har redan gjorts tidigare. Ska alla börja betala royalties hit och dit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in