Otroligt bra serie, helt i min smak. dessutom väldigt bra skådespeleri (okej, Winona Ryder var kanske lite Al Pacino ibland men, men...) men speciellt Millie Bobby Brown aka Eleven. Jäklar så duktig. Braket man hörde var då hon slog igenom, nu kommer hon att överösas med rollen.
Upplagt för en säsong två...
Snigeln som gled ner i avloppet in sista delen = nytt monster, maten i sogen, lever Eleven?...frågorna många, svaren få...säsong två kommer får jag hoppas
Otroligt bra serie, helt i min smak. dessutom väldigt bra skådespeleri (okej, Winona Ryder var kanske lite Al Pacino ibland men, men...) men speciellt Millie Bobby Brown aka Eleven. Jäklar så duktig. Braket man hörde var då hon slog igenom, nu kommer hon att överösas med rollen.
Upplagt för en säsong två...
Snigeln som gled ner i avloppet in sista delen = nytt monster, maten i sogen, lever Eleven?...frågorna många, svaren få...säsong två kommer får jag hoppas
Håller helt med angående Millie Bobby Browns skådespeleri. De andra ungarna var dock lite mediokra.
Will har nog fått liknande krafter som Eleven tror jag.
Okej, missade det, men ja, det känns ändå som att det "spåret" var helt onödigt att ens ha med. Det enda folk brydde sig om var ju Will så varför ens ha med karaktären Barbara och låta henne dö om ingen brydde sig om det? Hennes föräldrar verkar inte ens ha insett att hon var försvunnen.
Nja, det är ju incitamentet för syrran att ge sig in i "jakten". Det är väl Barbaras enda syfte. Alla tror ju att Barbara har stuckit utom syrran och brorsan. Sen är väl inte deras jakt så relevant till slutet av serien, men det är väl en slags filler och informationsgivare till tittarna.
Nja, det är ju incitamentet för syrran att ge sig in i "jakten". Det är väl Barbaras enda syfte. Alla tror ju att Barbara har stuckit utom syrran och brorsan. Sen är väl inte deras jakt så relevant till slutet av serien, men det är väl en slags filler och informationsgivare till tittarna.
Håller med i stort och lägger till att...
...om det var tidsbrist vet jag inte för serien innehåller definitivt tillräckligt mycket filler för att man skulle kunna ha spunnit vidare på det här, men när Will försvinner är det massivt uppbåd och skallgång och allt men när Barbara försvinner blir det ingenting direkt utom en hint att syrran berättar för Barbaras föräldrar att de inte varit på skolan utan på en fest. Och så är det något meck med hennes bil.
Men, point is, de kunde ha gjort mer där istället för en massa pojkrumsfantasier om tonårsknull
Trodde förövrigt att hans läspande va en grej för serien men såg en intervju att han gör det även IRL.
Hehe, det var som tusan.
Saknade han tänder i munnen, eller vad var anledningen tro.
När som casta han, så måste dom bara sagt han är perfekt och inte sökt mer för den rollen.
Så känns det i alla fall efteråt.
Hehe, det var som tusan.
Saknade han tänder i munnen, eller vad var anledningen tro.
När som casta han, så måste dom bara sagt han är perfekt och inte sökt mer för den rollen.
Så känns det i alla fall efteråt.
Netflix has announced the release dates for Stranger Things’ official soundtrack. S U R V I V E’s synth compositions will be released in two volumes, the first will be available digitally this Friday August 12, and the second will arrive August 19. Both volumes of the soundtrack will also be available on CD on September 16 and 23 respectively.
In a statement released by Netflix, S U R V I V E’s Michael Stein said, “We discussed having a classic tone and feel to the music for the show but being reserved enough that it wasn’t ’80s cheese… This was one of the qualities that drew them to our music in the first place. Having a familiarity with classic synths worked, but with an overall forward thinking approach.”
Check out the tracklist for the first volume of the soundtrack below.
Stranger Things, Vol 1 (A Netflix Original Series Soundtrack):
01 Stranger Things
02 Kids
03 Nancy and Barb
04 This Isn’t You
05 Lay-Z-Boy
06 Friendship
07 Eleven
08 A Kiss
09 Castle Beyers
10 Hawkins
11 The Upside Down
12 After Sarah
13 One Blink For Yes
14 Photos in the Woods
15 Fresh Blood
16 Lamps
17 Hallucinations
18 Hanging Lights
19 Biking to School
20 Are You Sure?
21 Agents
22 Papa
23 Cops Are Good at Finding
24 No Weapons
25 Walking Through the Nether
26 She’ll Kill You
27 Run Away
28 No Autopsy
29 Dispatch
30 Joyce and Lonnie Fighting
31 Lights Out
32 Hazmat Suits
33 Theoretically
34 You Can Talk to Me
35 What Else Is There to Do?
36 Hawkins Lab
Senast redigerad av santacl 2016-08-11 kl. 14:34.
Håller helt med angående Millie Bobby Browns skådespeleri. De andra ungarna var dock lite mediokra.
Will har nog fått liknande krafter som Eleven tror jag.
Tyckte de unga skådisarna gjorde ett bra jobb, så jag är helt nöjd med deras prestation.
Däremot...
Tror inte att Will fått samma krafter som Eleven, mer att upside-down har nån sorts direktlinje till honom efter att han var fången där, andra sidan släpper inte taget. Inte minst då han verkar vara värddjur åt den där läskiga snigeln som han fick upp, vem vet vad han kommer att hosta upp i säsong 2?