2016-08-11, 22:29
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duztex
Är det här nåt att ha?
http://www.professionalgrow.se/sv/secret-jardin-dark-room-40-standard-paket-le

Nej. Jag hade hängt in en 150w ställbar HID i minimal reflektor. Klipp sönder eurowing.
+ upgradera till ställbar fläkt.
Citera
2016-08-12, 22:41
Medlem
jevlaskitnamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinezzZ
Det är inget fel på värdet,.du har gjort något annat fel.

Helt rätt min vän stirrade mig blind på ph värdet.. problemet med mina växter kom när jag uppdaterade till starkare utsug.. körde med Cocos och de verkar ha varit problemet för har bytt till jord nu och blommorna växer och frodas som aldrig förr med gröna fina blad 😊😊
Citera
2016-08-12, 23:38
Medlem
tomatkalles avatar
Gjorde en förstagångsodling i ett 40x40-tält under ett par ufo-led,efter alla möjliga sorters rookiemisstag fick trots allt ändå röka upp tre av av dom ursprungliga 4 stackars plantor och kvaliten var ändå ok även om skörden blev ynka 35 gram...inte mycket att hänga i julgranen men första blossen på något man odlat själv kändes ändå jävligt tillfredställande.

Odlade feminiseade autoflower av den här sorten...... http://www.marijuana-seeds.nl/auto-flowering/feminized-seeds/white-widow-max-auto-feminized-seeds

Nu till själva frågan,det blev ett trettiotal frön i rökat,vad kan man förvänta sig av dom?
Är dom feminiserade som plantorna dom kom ifrån och är dom värda tiden man får lägga på en odling eller är det bättre att köpa nya.
Dom är alltså inte pollinerade av en hanne.
Citera
2016-08-13, 00:04
Medlem
@tomatkalle
Stressade du dom till att herma eller hermade dom av sig själv?
Hermade dom av sig själva följer väl den genen med vidare och de nya du plantorna drar upp kan också riskera att herma. Men ja, dom är autofem.

Stress med ljus eller om autos går alldeles för länge har jag hört att dom kan "selfa".
Citera
2016-08-13, 00:29
Medlem
tomatkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slavik
@tomatkalle
Stressade du dom till att herma eller hermade dom av sig själv?
Hermade dom av sig själva följer väl den genen med vidare och de nya du plantorna drar upp kan också riskera att herma. Men ja, dom är autofem.

Stress med ljus eller om autos går alldeles för länge har jag hört att dom kan "selfa".

Förmodar att jag stressade dom som fan,läste att dom vanligaste nybörjarmisstagen var övervattning och för mycket näring så jag safeade åt andra hållet,väldigt mycket om jag ska vara ärlig
Känna på krukan när man ska vattna är säkert jättebra men kräver lite erfarenhet vilket jag saknade.

Hade en 50-watts ufoled vilket kändes lite tunt så ringde en odlingsbutik och frågade om jag kunde köra in en till vilket skulle vara nåt problem,han sa även att eftersom led inte blev så varma kunde man dom så nära som 8-10 cm från toppen vilket med facit i hand inte gick så där lysande.

Rökat blev ändå ok och det var bara några frön här och där.
Citera
2016-08-13, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Nej. Jag hade hängt in en 150w ställbar HID i minimal reflektor. Klipp sönder eurowing.
+ upgradera till ställbar fläkt.
Typ det här kitet?
http://www.professionalgrow.se/sv/secret-jardin-dark-room-40-hps-paket-150w
Citera
2016-08-13, 18:14
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Typ det här kitet?
http://www.professionalgrow.se/sv/secret-jardin-dark-room-40-hps-paket-150w

Är den ballasten ställbar? Nixpix.
Cfl är kass och vanlig magnetisk 150w HID riskerar att bli varmt.
Ebay för ballast och upd fläkten till ställbar.
Ja det är lite dyrt och krångligt men inte dyrare än att köpa fel och sen köpa rätt. Enjoy.
Citera
2016-08-14, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Är den ballasten ställbar? Nixpix.
Cfl är kass och vanlig magnetisk 150w HID riskerar att bli varmt.
Ebay för ballast och upd fläkten till ställbar.
Ja det är lite dyrt och krångligt men inte dyrare än att köpa fel och sen köpa rätt. Enjoy.
Jag har tänkt att bara plantera en planta och då har CFL rekommenderats, men du tycker inte det? Har kikat på 250W Dual Spectrum CFL som kan användas under plantans hela livsperiod och kostar runt 1000 inkl reflektor. En ställbar ballast verkar också kosta tusen men då är det exkl reflektor och själva lampan, sen drar den ju mer el. Men du tycker ändå det lönar sig? Jag har ingen erfarenhet så du vet mer än jag.
Vad menar du med upd fläkt? Googlade men hittade inte vad det var för något.
Citera
2016-08-14, 21:14
Medlem
Citat:
Jag har tänkt att bara plantera en planta och då har CFL rekommenderats, men du tycker inte det? Har kikat på 250W Dual Spectrum CFL som kan användas under plantans hela livsperiod och kostar runt 1000 inkl reflektor. En ställbar ballast verkar också kosta tusen men då är det exkl reflektor och själva lampan, sen drar den ju mer el. Men du tycker ändå det lönar sig? Jag har ingen erfarenhet så du vet mer än jag.
Vad menar du med upd fläkt? Googlade men hittade inte vad det var för något.
250W drar lika mycket som 250W.

Antar att lampan är cylinderformad och isåfall går många W förlorade pga den taskiga designen.

Uppgradera fläkten till en ställbar.

(Tog mig friheten)
Citera
2016-08-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wailer
250W drar lika mycket som 250W.

Antar att lampan är cylinderformad och isåfall går många W förlorade pga den taskiga designen.

Uppgradera fläkten till en ställbar.

(Tog mig friheten)
Haha, självklart Tänkte mest på eftersom att HPS gör sig av med mycket i värme, vad jag läst.
Vad tror du om den där Dual Spectrum lampan? Skeptisk du med?
Citera
2016-08-14, 21:47
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Haha, självklart Tänkte mest på eftersom att HPS gör sig av med mycket i värme, vad jag läst.

Visst det blir värme med HPS och det är dåligt men då ser man till att räkna på vad som funkar och väljer ljus därefter.
Vad vill/kan du odla i för utrymme/yta?
Ge oss dimensioner och möjlighet till ev ventilering. Då kan man säga vad som är "rätt ljus". Du kan inte köra 250w i ett 40x40 tält i en oventilerade 60x60 garderob. Never.
Citera
2016-08-14, 22:34
Medlem
Citat:
Väldigt skeptisk men jag vet och andra sidan inte vad det är för lampa du pratar om..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in