2016-08-13, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja, du beter dig som en 16 åring. Omogen och tror att du är bättre än alla andra. Ät medicin själv så får du se hur roligt det är.

Det gör jag redan fast mot andra åkommor. Ser inga problem med det faktiskt😀. De gör ju att jag mår bättre o inte dör?

Sedan vet jag inte om jag definerar det "kul"? Jag bara gör det för att det är nödvändigt 😀
Citera
2016-08-13, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Jag tror inte att de gör underverk. Jag tror att det är en hjälp på traven när måendet gått så pass långt att man fastnat i enbart negativa tankar . Då tror jag att medicin är en hjälp på traven. Den hjälper till att "stänga av" o få personen på banan igen. Så pass att man i alla fall inte längre vill avsluta sitt liv. Sedan med hjälp av terapi o behandlingar, kbt etc gå till botten med det egentliga problemet, vad än det är.

Hjälp för stunden och frisk är en viss skillnad, eller hur?
"Hjälp på traven" innebär också att skjuta det verkliga problemet till framtiden, för att kanske klara stundens jobb/hem/skola el vad det nu må vara.
Det verkliga problemet kvarstår och avhjälps inte ett dugg av piller, såvida inte patienten käkar det tills den går i graven.
Kanske dags att fundera om trådens titel och frågeställning?
Citera
2016-08-13, 17:30
Avslutad
Tycker att ni är onödigt hårda mot ts....

Här kommer en lista på orsaker till att "man" vägrar psykofarmaka:
(utan inbördes ordning)

-Ekonomi. Alla kan inte få medicin på avbet. Har man bet.anmärkningar så kan det bli höga summor som ska ut.
-Man är tveksam till mediciner som mixtrar med hjärnan.
-Man tappar förmågan till orgasm eller tom. lusten till sex.
-Man går upp i vikt.
-Man känner varken glädje eller sorg, utan går som i ett vakum.
-Man blir personlighetsförändrad (vilket i viss mån är meningen).
-Man är rädd för beroende.
-Man får in- och utsättningssymptom som kan vara oerhört jobbiga.
-Man vet med sig att de problem man lider av inte försvinner för att man stoppar i sig ett piller. Vi är individer, våra problem är individuella. Det är inte pillrena.
-Diverse andra biverkningar som ser olika ut för olika preparat.

Fyll på go vänner.
Citera
2016-08-13, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Hjälp för stunden och frisk är en viss skillnad, eller hur?
"Hjälp på traven" innebär också att skjuta det verkliga problemet till framtiden, för att kanske klara stundens jobb/hem/skola el vad det nu må vara.
Det verkliga problemet kvarstår och avhjälps inte ett dugg av piller, såvida inte patienten käkar det tills den går i graven.
Kanske dags att fundera om trådens titel och frågeställning?

Feltolkning av min text.

Jag skriver att det är hjälp på traven för att orka ta itu med ev de tunga bitarna, problematik, övergrepp etc som ligger till grund för att bli frisk.
Citera
2016-08-13, 17:32
Medlem
Citat:
Nä det kan man ju inte dessvärre. Arbetslöshet är inget kul😕.

Nä inte roligt , jag har tagit anti dep medel även prova serotinin på eget försök att bli smart, ärligt säger jag
hjärnan förstörs av det, men man blir avtrubbad å får inga besvär men hjärnan blir lobotomerad, typ som alcohol.
Citera
2016-08-13, 17:33
Medlem
sxephils avatar
Vad är friskhet?
Citera
2016-08-13, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
För dessa "mediciner" kommer skadar fler människor än de hjälper. Läkare skriver ut dem för de har inget annat att tillgå och de låtsas som de har löst problemet.

Samhället är sjukt och hjärntvättar människor med skadliga värderingar vilket får dem att må dåligt. Jag påstår att 95% av de som äter dessa piller inte är "sjuka" i biologisk bemärkelse.

TS sprang väl fram och trängde sig först kön till svininfluensavaccineringen också, så att hon fick sin medicin" först av alla.

Vaccin o psykofarmaka är inte riktigt samma sak faktiskt 😀
Citera
2016-08-13, 17:35
Medlem
RadioDDR1s avatar
Depression är förvisso en potentiell dödlig sjukdom, men risken att bli en grönsak är inte alla beredda att ta.
Citera
2016-08-13, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Tycker att ni är onödigt hårda mot ts....

Här kommer en lista på orsaker till att "man" vägrar psykofarmaka:
(utan inbördes ordning)

-Ekonomi. Alla kan inte få medicin på avbet. Har man bet.anmärkningar så kan det bli höga summor som ska ut.
-Man är tveksam till mediciner som mixtrar med hjärnan.
-Man tappar förmågan till orgasm eller tom. lusten till sex.
-Man går upp i vikt.
-Man känner varken glädje eller sorg, utan går som i ett vakum.
-Man blir personlighetsförändrad (vilket i viss mån är meningen).
-Man är rädd för beroende.
-Man får in- och utsättningssymptom som kan vara oerhört jobbiga.
-Man vet med sig att de problem man lider av inte försvinner för att man stoppar i sig ett piller. Vi är individer, våra problem är individuella. Det är inte pillrena.
-Diverse andra biverkningar som ser olika ut för olika preparat.

Fyll på go vänner.

Håller med om dessa punkter. För mig var valet enkelt att sluta när jag blev gravid. Har inte märkt någon större skillnad mot tidigare så jag har inga tankar på att börja medicinera igen. Jag har också hört att det finns vissa mediciner som kan ge biverkningar som acne, mardrömmar, ökad risk för karies, klåda, trötthet, rastlöshet, koncentrationssvårigheter, illamående, svettningar, ja listan kan göras hur lång som helst.
Citera
2016-08-13, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Depression är förvisso en potentiell dödlig sjukdom, men risken att bli en grönsak är inte alla beredda att ta.

Nä absolut inte. Vandrande zombies är tragiskt faktiskt😕.

En person i min omgivning som fick helt fel medicinering i samband med begravning av hennes pappa. Det var INTE kul att se😕
Senast redigerad av jordgubbsflickan 2016-08-13 kl. 17:42.
Citera
2016-08-13, 17:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
För dessa "mediciner" kommer skadar fler människor än de hjälper. Läkare skriver ut dem för de har inget annat att tillgå och de låtsas som de har löst problemet.

Samhället är sjukt och hjärntvättar människor med skadliga värderingar vilket får dem att må dåligt. Jag påstår att 95% av de som äter dessa piller inte är "sjuka" i biologisk bemärkelse.

TS sprang väl fram och trängde sig först kön till svininfluensavaccineringen också, så att hon fick sin medicin" först av alla.

Det finns "annat att tillgå", men då mår patienten liite för bra och blir förmodligen beroende. Och så kan vi ju inte ha det.
Citera
2016-08-13, 17:40
Bannlyst
Citat:
Som ovan? Varför? Jag läser här inne hela tiden, och hela tiden kommer samma frågeställning upp. Man vill inte medicinera?

Jag har flera vänner runt omkring mig, och där är samma sak. Men de klagar ändå på sitt mående och mår skit, men man vill INTE ta mediciner?

Jag förstår VERKLIGEN inte varför. Har du hjärtfel, tar du medicin. Har du magkatarr tar du omeprazol, har du hosta köper du hostdämpande. Dessutom blir oftast den psykiska o komma man lider av VÄRRE med tiden.

Snälla ni som vägrar medicin. Förklara varför?
Det finns ingen quickfix mot psykos sjukdom och flunizar skrivs inte ut till psykiskt sjuka. Mediciner som Zyprexa hjälper smått men det är som sagt ingen quickfix för om det vore det hade det skrivits ut till alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in