2016-08-13, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Nej, DU ÄR övertygad om att piller gör folk "friska" av piller. Du säger det själv i trådens titel.
Varför vågar du inte bemöta kritiken, om nu alla andra har "fel"?

Läs igenom mina inlägg
Citera
2016-08-13, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Princess
De är förmodligen mer pålästa i ämnet än du är och måna om sin hälsa.

Därav min fråga. Hade jag vetat hade jag inte frågat. Right?
Citera
2016-08-13, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Så farligt dyrt är det väl ändå inte med tanke på att vi i Sverige har ett högkostnadsskydd på 2200:- per år. 180:- per månad för medicin är väl inte så överblodigt?
Klart att det kan bli ett par tuffa månader innan man kommer upp till högkostnadsskyddets nivå om man har en dyr medicin samt taskiga inkomster, men att det skulle vara dyrt i längden håller jag inte med om.

Med det sagt så är det såklart bra att du hittade ett billigare alternativ som funkar för dig. Att snoka runt litet kan löna sig rätt bra, iaf om man själv har en bra uppfattning om vad det är som man behöver.

Det blev lite väl personligt bara. Den medicinen är inte den enda jag har, min journal kan man värma sig gott med vid lägerelden i brist på ved. Lägg därtill en usel sjukpension och barn att ta hand om så blev det i mitt fall att välja mellan mat på bordet eller Concerta mfl. Så nu vet ni det.
Citera
2016-08-13, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Läs igenom mina inlägg

Det har jag gjort, du försvarar inte varför psykofarmaka skulle "bota" "sjuka" i ett enda inlägg.
Du kommer hit och pekar finger, och får massor med svar om varför det är fullkomligt idiotiskt att knapra piller för något som är galet i skallen, och du hakar upp dig på högkostnadsskydd?
Om du inte har vett eller kurage nog att stå för dina åsikter tycker jag inte du ska ska skapa korkade trådar på flashback. Facebook eller familjeliv passar bättre för dig i så fall.
Citera
2016-08-13, 17:17
Medlem
Citat:
Varför DU tror att piller gör underverk för psykiska problem, exempelvis?

Jag tror inte att de gör underverk. Jag tror att det är en hjälp på traven när måendet gått så pass långt att man fastnat i enbart negativa tankar . Då tror jag att medicin är en hjälp på traven. Den hjälper till att "stänga av" o få personen på banan igen. Så pass att man i alla fall inte längre vill avsluta sitt liv. Sedan med hjälp av terapi o behandlingar, kbt etc gå till botten med det egentliga problemet, vad än det är.
Citera
2016-08-13, 17:18
Medlem
Citat:
Det har jag gjort, du försvarar inte varför psykofarmaka skulle "bota" "sjuka" i ett enda inlägg.
Du kommer hit och pekar finger, och får massor med svar om varför det är fullkomligt idiotiskt att knapra piller för något som är galet i skallen, och du hakar upp dig på högkostnadsskydd?
Om du inte har vett eller kurage nog att stå för dina åsikter tycker jag inte du ska ska skapa korkade trådar på flashback. Facebook eller familjeliv passar bättre för dig i så fall.

Pekar inte finger. Ställde en vanlig enkel fråga.
Citera
2016-08-13, 17:20
Medlem
Citat:
Uppenbarligen trampade jag på en öm tå😉

Inte alls men jag har tröttnat på att du inte lyssnar utan bara vill tjafsa.
Citera
2016-08-13, 17:22
Medlem
man kan inte ta piller mot arbetslöshet och fattigdom , men visst har man inget
att må dåligt av då kan man ju börja fundera på det.

mvh snart i samhall och gratis jobbar för fitter.

Det är normalt att må dåligt i dåliga miljöer.
Senast redigerad av troligengud 2016-08-13 kl. 17:26.
Citera
2016-08-13, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Inte alls men jag har tröttnat på att du inte lyssnar utan bara vill tjafsa.

Jag har vänlig ton i alla mina inlägg faktiskt. Däremot är du aggressiv i din framtoning.

Var grälar jag?
Citera
2016-08-13, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
man kan inte ta piller mot arbetslöshet och fattigdom , men visst har man inget
att må dåligt av då kan man ju börja fundera på det.

mvh snart i samhall och gratis jobbar för fitter.

Nä det kan man ju inte dessvärre. Arbetslöshet är inget kul😕.
Citera
2016-08-13, 17:24
Medlem
Citat:
Gör de visst det!

Alla ingår inte i högkostandsskyddet utan undantag, du behöver inte använda utropstecken och vara dryg heller.
Citera
2016-08-13, 17:26
Medlem
svettigafettsvinets avatar
För dessa "mediciner" kommer skadar fler människor än de hjälper. Läkare skriver ut dem för de har inget annat att tillgå och de låtsas som de har löst problemet.

Samhället är sjukt och hjärntvättar människor med skadliga värderingar vilket får dem att må dåligt. Jag påstår att 95% av de som äter dessa piller inte är "sjuka" i biologisk bemärkelse.

TS sprang väl fram och trängde sig först kön till svininfluensavaccineringen också, så att hon fick sin medicin" först av alla.
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2016-08-13 kl. 17:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in