2016-08-13, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Att människor avstår från att käka psykofarmaka handlar inte om att det kostar för mycket pengar.
Kan du inte bemöta svaren i tråden som har verklig substans istället?

Uppenbarligen gör det ju delvis det om du läser svaren jag fått.

Och det är sorgligt om det är så att man måste avstå pga ekonomi!😕
Citera
2016-08-13, 16:49
Medlem
Citat:
Ja du jobbar som sjuksköterska eller liknande, det har vi förstått.
Att det gör dig kunnig och "insatt" däremot är en annan femma.
Läs vad folk försöker LÄRA dig istället för att tro dig besitta svar som kommer från fabler ur en sagogobok, eller Eli Lilly.

Han ha ha du är riktigt fel ute😂😂😂
Citera
2016-08-13, 16:50
Medlem
Citat:
Trådens titel avslöjar ganska tydligt att ts TROR att piller gör människor med psykiska problem friska.
Ts behöver inte lära sig om flashbackares "felaktiga" inställning till psykofarmaka, utan sin egen.
Alla svar i tråden kanske får ts att tänka om, även om sanningen ofta svider och viljan till att tänka om ligger långt borta.
Lycka till ts! Hoppas du fått svar på dina funderingar.

Läs om läs rätt!
Citera
2016-08-13, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsflickan
Då har du inte läst mina inlägg?

Om du bara visste hur fel du har 😕.Jag önskar att jag inte vore så insatt.

Vad menar du med att jag vägrar lyssna? Jag ifrågasätter, ställer frågor o utvärderar svaren jag får?

Och du har inte läst vad varken jag eller någon annan i tråden skrivit. Du har ju redan en bestämd åsikt i den här frågan så det spelar ingen roll vad någon annan tycker.
Citera
2016-08-13, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Därför att det finns inga mediciner som fungerar mot psykisk ohälsa, däremot finns det utmärkta mediciner för fysiska sjukdomar, tex blodtryckssänkande mediciner och antibiotika för att nämna ett par.

Lider man däremot av depression, borderline eller manodepressiv sjukdom så finns det inget som hjälper mer än mycket marginellt, de flesta mediciner ger dessutom en uppsjö av biverkningar som gör att det inte är värt att ta medicinen i förhållande till den lilla positiva effekt det ger.

Anti-depressiva tex är fullständigt verkningslösa, det enda som sker är att du blir avtrubbad, mindre kåt och torrare i käften, om nu någon blir hjälpt så är det till 100% en placebo-effekt. Dessa "mediciner" är populära av två orsaker: 1. Det genererar enorma intäkter till läkemedels-tillverkarna. 2. Det är bekvämt för en läkare att skicka hem en patient med en påse lycko-piller och ett "lycka till".

Anledningen är att psyket är långt mer komplicerat och mer outforskat än vad kroppen är, det går liksom inte att reparera en trasig barndom 30 år senare med ett mirakelpiller, det säger sig självt.

Håller absolut med om det sista. Det har jag skrivit tidigare. Man måste naturligtvis få hjälp att gå till botten med vad det är som gör att man mår dåligt. Men många ggr om mående har gått för långt och man är suicidal så måste man få hjälp att ta sig över ytan först, för att sedan börja rodda i problemen.

Av de inlägg jag läst/läser så är många så nere i skiten så de behöver hjälp att "stänga av"känslorna som blivit en negativ spiral, för att sedan börja kravla sig uppåt.

Min fråga är bara av ren nyfikenhet vad det är som gör att man vägrar medicin utan att ens provat....för det är det många som gör.

Svaren är intressanta.
Senast redigerad av jordgubbsflickan 2016-08-13 kl. 17:06.
Citera
2016-08-13, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Och du har inte läst vad varken jag eller någon annan i tråden skrivit. Du har ju redan en bestämd åsikt i den här frågan så det spelar ingen roll vad någon annan tycker.

Så är det inte alls. Jag har ställt flera motfrågor o jag tar till mig svaren om biverkningar, placebo, beroende etc.

Det är intressant vad alla har olika uppfattningar om erfarenheter utav mediciner.
Citera
2016-08-13, 16:57
Medlem
Citat:
Så är det inte alls. Jag har ställt flera motfrågor o jag tar till mig svaren om biverkningar, placebo, beroende etc.

Det är intressant vad alla har olika uppfattningar om erfarenheter utav mediciner.

Jo, så är det visst. Så det så.
Citera
2016-08-13, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Vad jobbig du är. Vad är ditt syfte, försöka reta upp så många som möjligt? Lägg av.

Uppenbarligen trampade jag på en öm tå😉
Citera
2016-08-13, 16:59
Medlem
Princesss avatar
Citat:

Min fråga är bara av ren nyfikenhet vad det är som gör att man vägrar medicin utan att ens provat....för det är det många som gör.

Svaren är intressanta.
De är förmodligen mer pålästa i ämnet än du är och måna om sin hälsa.
Citera
2016-08-13, 16:59
Medlem
Citat:
Som vilket?

Varför DU tror att piller gör underverk för psykiska problem, exempelvis?
Citera
2016-08-13, 17:03
Medlem
Citat:
Läs om läs rätt!

Nej, DU ÄR övertygad om att piller gör folk "friska". Du säger det själv i trådens titel.
Varför vågar du inte bemöta kritiken, om nu alla andra har "fel"?
Citera
2016-08-13, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
Joo, jag har testat höjt dosen och jag har testat 5 olika. Möjligt att det fungerar på personer med normal depression, personer med ett liv. Men jag är liksom helt förstörd.

Vad menar du med förstörd? Känner du att du gett upp, att det inte finns någon hjälp att få?

Får jag fråga vad du har för diagnos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in