Citat:
Ursprungligen postat av
GillarKebabtallrik
Och ännu en utan barn. Hur vet jag det? För någon med barn vet att det inte går att förbereda sig på hur det är att ha spädbarn innan man är i den sitsen.
Det går att förbereda sig. Det har folk alltid gjort. Det är bara dagens SMS generation som är för fjantiga.
Min mamma och hela staden där jag växte upp i Spanien , tog hand on flera barn, laga mat, städa, ta mamman till sjukhuset och mm utan någon hjälp. Dagens kvinnor/män har för lite uthållighet.
Det är knappast så svårt att ta hand on barnen längre. Ge barnen en Ipad och de håller truten och sedan när der blir fyra år gamla, sätter man de i dagisen.

Det är ingenting jag hittar på utan du kan själv se det på tåget, restaurang, Ikea och mm.
Är man ute med vänner och barnet börjar bli lite jobbig, så ger föräldrarna luren och låta spela spel. Problem löst.
Bor du inte i dagens samhälle ,eller ? Det är snarare tvärtom, dagens föräldrar har mycket mer tid för sig själva än tidigare generationer.
Prata med din egen farmor eller mormor så lär du upptäcka en ny värld om hur de har haft det. Skaffar man barn så vet man redan att man bringar ett liv Jorden och barnet blir centrum i sitt liv. Det där tänkandet som "jag" , "mitt", "tid" ersätts med "barn".
Klarar man inte tänka på det sättet så är man ett bra white trash.
Är du white trash?