2016-08-12, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggmastaren
what flaskmatar ni en 5 månaders?

begriper inte hur man kan vara så efterbliven,. usel kvinna som inte ammar iaf 1 år,

ett år är det absolut minsta en bebis ska ammas

vidrigt rent vidrigt,

men det är nog här poblemet ligger även hos TS, folk som tror att man kan välja bort amming är idioter

Lol är du på riktigt? Antar att du trollar? Alla kan inte amma, av olika skäl, dålig mjölkproduktion, allergi etc. Ersättning fungerar lika bra som att amma, närhet kan de få ändå.
Citera
2016-08-12, 17:21
Medlem
Citat:
där har ni problemet,

det räcker kvinnan utesluter komjölk och lök ur sin kost,

nej gör om gör rätt, värdelös kvinna som inte kan amma sin avkomma

Är du dum i huvudet eller? "endast komjölk och lök". Mjölkprotein finns i väääldigt mkt livsmedel. Och som jag skrev tidigare i tråden låg frun inlagd på sjukhus i flera veckor, det är svårt hålla igång en mjölkproduktion när man ligger mer eller mindre medvetslös med 40+ grader feber din dumme fan.
Citera
2016-08-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Har en grabb som blir fyra månader idag. Älskar honom över allt annat men börjar bli riktigt trött=)

Dagarna ser ut som följande:

Byter av med frugan kl 05, som har honom om nätterna. Jag börjar jobba vid 09 och mellan 05 tills dess tar jag hand om grabben, som kanske sover någon timme till under den tiden. Sedan jobbar jag heltid fram till runt 18, sen är det lek/bus etc fram tills grabben somnar vid 21:30, och efter det får jag kasta mig i sängen för att iaf få 6-7 timmar sömn.

Har alltså i princip ingen fritid överhuvudtaget då jag kan göra vad jag vill. Har inte kunnat se en hel film i ett svep på fyra månader.

Saknar verkligen att bara kunna ta det lugnt några timmar, bara ligga i soffan och ha det gött.

När tyckte ni det blev lättare? När barnet kan krypa/gå? När det börjar somna tidigare på kvällen? Vore så skönt om han sov 19-07 eller något liknande, så man inte behövde stressa sig till sömns för att få sina timmar.

Beror på barnet men det blir oftast bättre vid 3-4 års åldern. Värsta åldern är 2 år imo.
Citera
2016-08-13, 08:19
Medlem
Citat:
what flaskmatar ni en 5 månaders?

begriper inte hur man kan vara så efterbliven,. usel kvinna som inte ammar iaf 1 år,

ett år är det absolut minsta en bebis ska ammas

vidrigt rent vidrigt,

men det är nog här poblemet ligger även hos TS, folk som tror att man kan välja bort amming är idioter

Är du dum i huvudet på riktigt eller vad är ditt problem? Aldrig hört talas om att det finns kvinnor som inte kan amma? Det är inget som automatiskt funkar för alla även om du verkar tro det. Om det är någon som är efterbliven så är det du. Man väljer inte att inte kunna amma för alla vet att det är bra för barnet men ibland så går det helt enkelt inte. Så läs på lite innan du går till angrepp.
Citera
2016-08-13, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Är du dum i huvudet på riktigt eller vad är ditt problem? Aldrig hört talas om att det finns kvinnor som inte kan amma? Det är inget som automatiskt funkar för alla även om du verkar tro det. Om det är någon som är efterbliven så är det du. Man väljer inte att inte kunna amma för alla vet att det är bra för barnet men ibland så går det helt enkelt inte. Så läs på lite innan du går till angrepp.

Ta det lugnt. Han menar bara att man ska amma om man kan. Om än i väl bryskt ordalag.

Jag instämmer i att kvinnor som väljer att avstå amning för att de har svårigheter med det inte ska kritiseras. Samtidigt finns det en poäng i att de som faktiskt kan amma gör det.
Citera
2016-08-13, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Ta det lugnt. Han menar bara att man ska amma om man kan. Om än i väl bryskt ordalag.

Jag instämmer i att kvinnor som väljer att avstå amning för att de har svårigheter med det inte ska kritiseras. Samtidigt finns det en poäng i att de som faktiskt kan amma gör det.

Nej, det menar han inte. Han menar att alla kvinnor som inte ammar är idioter som bara tänker på sig själva. Varför försvarar du honom för det? Han skriver ju att det är vidrigt att inte amma, hur ska man kunna tolka det som något positivt? Det är bara usla och efterblivna mammor som gör så enligt honom. Skriver man så mycket skit så förtjänar man att få skit tillbaka.
Citera
2016-08-13, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Nej, det menar han inte. Han menar att alla kvinnor som inte ammar är idioter som bara tänker på sig själva. Varför försvarar du honom för det? Han skriver ju att det är vidrigt att inte amma, hur ska man kunna tolka det som något positivt? Det är bara usla och efterblivna mammor som gör så enligt honom. Skriver man så mycket skit så förtjänar man att få skit tillbaka.

Om han gått till personangrepp hade jag hållt med dig men så vitt jag ser kommer han med ett generellt påstående.

Om han tycker det så får han tycka det men jag hoppas att han kommer att ändra sig. Jag tycker att han har fel då det skuldbelägger kvinnor som har just svårt med amningen.
Citera
2016-08-13, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Om han gått till personangrepp hade jag hållt med dig men så vitt jag ser kommer han med ett generellt påstående.

Om han tycker det så får han tycka det men jag hoppas att han kommer att ändra sig. Jag tycker att han har fel då det skuldbelägger kvinnor som har just svårt med amningen.

Det är ett personligt angrepp mot alla som inte kan amma. Är man då automatiskt en usel mamma? Du får tycka precis vad du vill men jag håller fast vid att han förtjänar att få skit när han skriver sådär. Sedan får du gärna försvara det om du vill.
Citera
2016-08-13, 09:16
Medlem
Justnothings avatar
När barnen kan sköta det grundläggande: torka sig själv i rumpan, duscha, borsta tänderna, ta fram frukost mm. Alltså runt 6 år för mina barn. Så du kommer få det lättare, om några år
Citera
2016-08-13, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsemestern
Du kanske skulle ha tänkt på detta innan du skaffade barn. Just sayin'.
Håller med.

Att skaffa barn innebär en stor personlig uppoffring.
Citera
2016-08-13, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaHorHouseAB
Håller med.

Att skaffa barn innebär en stor personlig uppoffring.

Och ännu en utan barn. Hur vet jag det? För någon med barn vet att det inte går att förbereda sig på hur det är att ha spädbarn innan man är i den sitsen.
Citera
2016-08-13, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Och ännu en utan barn. Hur vet jag det? För någon med barn vet att det inte går att förbereda sig på hur det är att ha spädbarn innan man är i den sitsen.

Nej, det går inte. Det bästa man kan göra tror jag är att gå in med inställningen att det blir noll fritid. Då blir det en liten positiv överraskning.

Svärföräldrar och föräldrar är en nyckel till att göra småbarnstiden lite enklare. I viss mån syskon. Det krävs den där biologiska närheten för att orka med barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in