Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Sorry, men väldigt obegripligt inlägg.
Du har säkert bra poänger, men kan du inte jobba lite med stycken, sätta punkt och använda stor bokstav? Försökt att läsa inlägget flera gånger, men du tappar mig innan jag kommer halvvägs.
Men jag håller med om att det känns knepigt att tro på slumpen i religiös mening.
Poäng? får du stå för själv.
Att säga : jag talade med gud i min bön, så jag behöver därför respekt, för hel amin församling tror-också-på-gud, vi är gudomliga.. ni där, förstår er inte på "det högre någontiing, vetandet eller högre känslor?
Ni gudsövertygade, är rätt lustiga ibland, ni förstår inte naturens fenomen, och nr ni förstår så är det ändå dags att låta vidskepelsen och bakåtsträvandet ta över, för det är där troende skapar maktförhärligandet.
Det handlar inte om poängställningar, om du är en sportfarntast och van vid gudomliga målsättningar , skilj då på det och att gud är en imaginär idé, som kräver så många habegärliga individer in i församlingar för att utan det, skulle hela illusionen om hans stora stora existens, aldrig kunna hålla, därför så många tvångsrekryteras in till teism och all den upplevelseindustri som skapas av folktron där den vage diffuse men säkert guden, och sedan spiller över till andra arenor, för att alla vet att en gudstroende kräver också pengar, för alla sina gudsuppenbarelser, så försök inte förminska, ja eller så har du inte den mognad och haft tid att fördjupa dig i vad gud är för något, att det används konkret i sammanhang där det borde vara portförbjudet att hävda sin gud och gud öht. Gud är de facto en variabel
, mne också konstant på många marknader så sitt inte med craptalk att det "inte går att förstå" , gud handlar om ekonomi , om att profitera och känsloutpressa. Allt som ahr med "gud" att göra, är verkligen inte rumsrent och verkligen inget för barn.
Men, varenda levande har olika erfarenehter och perspektiv, det är lätt för dig att säga "jag fattar inte", men det gör du - är du låt säga andelsägare i livets ord, så fattar du vad du behöver fatta och resten är något att inte kännas vid.
Men man kan vara fallen åt vandringssägner amsagor och mytologisk värld, det finns kursr på högskolor för dem som vill in i pseudo, i kultursammanhang, är det jättefint att ha mycket att säga om de mytologiska figurerna genom tiderna, men det är för att man ska kunna tolka och förvrida , inte enbart för att njutas - men den riktige gud, behöver de alltid be till.. om det är flera gudar "de vill nå" , så finns inte den feedback från guden, mend et finns alltid rikligt med imagination.