2016-08-13, 01:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Det var ett år sedan och J har blivit ett år äldre men i samband med drunkningsolyckan var J försvunnen,
citat
En familjemedlem, i 40-årsåldern, till den nu mördade mannen i 65-årsåldern och hans svårt skadade fru var försvunnen, löd larmet enligt en notis som tidningen VLT skrev samma dag.

Oj förlåt. Jag skummade expressen artikeln och fick för mig att det är två olika personer som söks. Fast lite knepigt att benämna dem med olika åldersreferens/markör i samma artikel, man hade i alla fall kunnat referera till tidigare händelse.
Citera
2016-08-13, 01:16
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast kan polis stoppa om det är fråga om någon som inte är direkt inblandad i utredningen? Ifall det inte ens är en polis utan någon som påstår för en reporter att hen hört det från en polis hen känner (vilket kan vara lögn)? Kanske någon som vill vilseleda eller bara ställa till problem för att hen har ett horn i sidan till någon av dem, eller tror sig veta?
Om uppgifterna skulle vara direkt skadliga för utredningen så skulle de dels snabbt hitta och tysta läckan på ett eller annat sätt samt vända sig till direkt till ansvariga utgivare och be dem hålla käften. De har även möjlighet att officiellt kraftfullt dementera uppgifterna som helt grundlösa. I detta fall så hade de gjort allt detta om uppgifterna skadade utredningen.
Om uppgifterna helt enkelt är fel, dvs att JM inte alls är misstänkt så tror jag de hade dementerat, men det är inte säkert. Men jag tror att poliskällans uppgifter har läckts fullt medvetet i detta fall.
Citera
2016-08-13, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Om man ringer...

O7O-969 SS 64
O73-617 S3 O7
O76-2S2 24 16
O16-14 O8 27

Vem svarar?

S=5
O=0

Finns dem på hitta.se eller är det kontantkort?
Citera
2016-08-13, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Om uppgifterna skulle vara direkt skadliga för utredningen så skulle de dels snabbt hitta och tysta läckan på ett eller annat sätt samt vända sig till direkt till ansvariga utgivare och be dem hålla käften. De har även möjlighet att officiellt kraftfullt dementera uppgifterna som helt grundlösa. I detta fall så hade de gjort allt detta om uppgifterna skadade utredningen.
Om uppgifterna helt enkelt är fel, dvs att JM inte alls är misstänkt så tror jag de hade dementerat, men det är inte säkert. Men jag tror att poliskällans uppgifter har läckts fullt medvetet i detta fall.

Av en faktisk poliskälla eller någon som känner någon som känner någon som känner en polis?
Citera
2016-08-13, 01:29
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Intressant och väldigt luddigt. Någon har överklagat men uppgift om vem dröjer. Kan en sådan sak "överklagas" och hur långt efteråt?

JM dök först upp i den här tråden som ett anonymt PM i post 21. Av post 244 den 10/8 sägs att Text-TV fått information om att hon är under utredning - enligt "poliskälla". Kommer sedan i VLT dagen därpå (post 252).

Vi ska nog i varje fall hålla öppet för en alternativ förklaring. JM är faktiskt en smula långsökt om det inte har slagit runt helt för henne efter allt hon varit med om sista tiden. Kan iofs tänkas.
På vilket sätt är JM långsökt?
Är det inte mer långsökt att poliskällan ljuger?
Citera
2016-08-13, 01:35
Medlem
valleros avatar
Citat:
Av en faktisk poliskälla eller någon som känner någon som känner någon som känner en polis?
Som jag skrev så finns möjligheten att källan ljuger och polisen skiter i det men det verkar mindre troligt. De hade isf förmodligen dementerat uppgifterna.
Citera
2016-08-13, 01:43
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Finns dem på hitta.se eller är det kontantkort?

Bara registrerade sökbara nummer som "matchar" 41-åringen.
Citera
2016-08-13, 01:47
Medlem
Citat:
På vilket sätt är JM långsökt?
Är det inte mer långsökt att poliskällan ljuger?
Att det skulle finnas någon poliskälla är bara nys. Här är det ett äldre par som blivit attackerat av någon i sin sommarstuga. Paret har två döttrar. De bor inte i närheten av stugan och Ingen av dem har gått livets hårda skola. GM är inte en nära anhörig till paret.
Citera
2016-08-13, 01:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Klart de har. Svenska polisen är inte skvallerbyttor. Läcks det så är det godkänt. De vill rimligt gissande att personen ifråga ska få panik och avslöja sig själv.
Citera
2016-08-13, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Att det skulle finnas någon poliskälla är bara nys. Här är det ett äldre par som blivit attackerat av någon i sin sommarstuga. Paret har två döttrar. De bor inte i närheten av stugan och Ingen av dem har gått livets hårda skola. GM är inte en nära anhörig till paret.

Greppar inte riktigt dina argument: varför är det nys med en poliskälla, ljuger media? Måste man vara varaktigt boende i bygden för att vara mördaren i detta fall? Kan inte kvinnor mörda?
"Livets hårda skola"; sen när blev den en förutsättning för illdåd?
Vem som är gm återstår att se men att på dina grunder utesluta anhöriga är iaf för mig uteslutet.
Citera
2016-08-13, 02:17
Medlem
På sätt och vis har de redan dementerat genom att officiellt säga att de inte har någon misstänkt. Samtidigt läcker utredningen uppgifter om att de sätter in stora resurser på 41-åringen med umgängeskrets. Rökridåer på alla sidor.

Jag tror på medvetna "läckor". Orsaken skulle då vara att röra om i grytan så att misstag görs eller att invagga andra i säkerhet. Om de bedriver spaning på flera håll kan bägge gälla.

Tycker själv att en hel del talar mot JM som anstiftare men utesluter det inte. Samtidigt tänker jag att en framgångsrik företagare i smyckesbranschen är en naturlig måltavla för mer traditionell brottslighet.
Citera
2016-08-13, 02:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
På sätt och vis har de redan dementerat genom att officiellt säga att de inte har någon misstänkt. Samtidigt läcker utredningen uppgifter om att de sätter in stora resurser på 41-åringen med umgängeskrets. Rökridåer på alla sidor.

Jag tror på medvetna "läckor". Orsaken skulle då vara att röra om i grytan så att misstag görs eller att invagga andra i säkerhet. Om de bedriver spaning på flera håll kan bägge gälla.

Tycker själv att en hel del talar mot JM som anstiftare men utesluter det inte. Samtidigt tänker jag att en framgångsrik företagare i smyckesbranschen är en naturlig måltavla för mer traditionell brottslighet.

Ja svårt att veta. Det man nu väl kan säga eftersom modern överlevt är att det måste vara stämpling till mord. Annars om det nu var någon dotter som var GM i det rent fysiska borde det vara klappat och klart vid nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in