2017-03-03, 23:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Har vi någon formulering som visar eller tyder på hur många offer som är inblandade?
Det kan ju vara sju till tio olika försök att ta livet av Aki t.ex., men jag har fått intrycket i dag att det var flera olika offer.

DN.....

" Den 42-åriga kvinnan, som är häktad misstänkt för mord på sin pappa och för mordförsök på sin mamma, har flera gånger försökt få andra personer att mörda på hennes uppdrag. Hon misstänks nu för sju fall av stämpling till mord, enligt Eskilstuna-Kuriren."

" – Hon har delgivits misstanke om stämpling till mord i flera fall. Det berör den utredning som pågår kring henne, säger Helena Ekstrand, biträdande informationsdirektör på Åklagarmyndigheten till DN."

https://www.dn.se/nyheter/sverige/misstanks-for-flera-fall-av-stampling-till-mord/
Citera
2017-03-03, 23:52
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Inga nya personer....som jag uppfattar det.....

" – Det handlar om ett antal personer som har varit föremål för hennes stämpling. Jag kan säga att stämplingarna hänger ihop med de utredningar som pågår just nu där Eskilstunakvinnan är inblandad, säger Jessica Wenna till Eskilstuna-Kuriren."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OKj2q/uppgifter-arbogakvinnan-misstanks-for-stampling-till-mord-vid-sju-oli

"hänger ihop med..."
Det kan ju också tolkas om att det är t.ex. Akis släktingar som JM velat ta livet av.
De som sagt att dom misstänkt att JM mördade Aki och som nu kan vittna mot JM. Tack vare att dom är i livet...
Syster med familj har troligen känt sig hotade av JM. Vi vet inte, men dom har troligen anmält skyddbehov tidigare.
Tillsammans kan det bli sju till tio personer...

Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Tolkar det som om hon varit i kontakt med 7 olika personer som hon så ödmjukt har bett att dräpa hennes Aki och sedan föräldrarna när det sket sig med livförsäkringen på Aki

Kan ju också tolkas som ovan.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-03-03 kl. 23:54.
Citera
2017-03-03, 23:53
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Inga nya personer....som jag uppfattar det.....

" – Det handlar om ett antal personer som har varit föremål för hennes stämpling. Jag kan säga att stämplingarna hänger ihop med de utredningar som pågår just nu där Eskilstunakvinnan är inblandad, säger Jessica Wenna till Eskilstuna-Kuriren."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OKj2q/uppgifter-arbogakvinnan-misstanks-for-stampling-till-mord-vid-sju-oli

Killarna som anmälde JM för sexuellt utnyttjande och dom "element" som försökte hindra hennes karriär,
skulle enl. nedanstående länk, elemineras.

http://www.vlt.se/blaljus/brott/somm...ord-sju-ganger
Citera
2017-03-04, 00:02
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baborska
Killarna som anmälde JM för sexuellt utnyttjande och dom "element" som försökte hindra hennes karriär,
skulle enl. nedanstående länk, elemineras.

http://www.vlt.se/blaljus/brott/somm...ord-sju-ganger

Det ser ut att handla om ett stort antal olika personer som JM velat mörda...

42-åringen försökte beställa fler mord
"Men det stannar inte enbart vid de mord och mordförsök som faktiskt utförts:
– De sju misstänkta stämplingsfallen har utspelat sig under 2015 och 2016 och varit riktat mot folk som på ett eller annat vis har kommit i vägen för henne, uppger en källa för VLT.
Bland de tilltänkta offren finns de två flyktingpojkar som anmälde 42-åringen för att ha tvingat till sig sex med dem. De blev för övrigt grovt misshandlade med kniv i juli 2016.
Men det handlar också om människor som på ett eller annat vis kommit i vägen i hennes företagssamhet som handlat om omhändertagande av ensamkommande flyktingbarn."

http://www.bblat.se/blaljus/brott/sommarstugemorden-42-aringen-forsokte-bestalla-fler-mord-sju-ganger

Någon mer än jag som minns JMs vid det här laget "bevingade" ord:
"Det finns så mycket pengar i den här branschen att man är beredd att gå över lik"

Påminner också om travestin här:
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Om någon på ett eller annat vis kommer i vägen för JM så blir hon ganska arg...

Senast redigerad av lasternassumma 2017-03-04 kl. 00:15. Anledning: ganska arg...
Citera
2017-03-04, 00:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jag beklagar verkligen din förlust! Det du beskriver är så skrämmande som mardröm att jag inte ens kan försöka föreställa mig hur det är i verkligheten!

Vi har ju varit inne på bruk/riskbruk/missbruk tidigare, men en del uppgifter som jag uppsnappade i dag om Afghanistans plats på heroinkartan påminde om det, i kombination med uppgifter om att heroinmissbruk är "vardagsmat" i Afghanistan och mycket vanligt (hur vanligt?) bland unga afghaner som kommer till Sverige.
Med missbruk följer ju så mycket annat elende som beroende av pengar till droger, beroende av leverantörer och förlust av normer som andra ser som självklara.

Ett utbrett missbruk i JMs närmaste omgivning kan ju förklara en del av det annars oförklarliga.
JJ, JB och DB har väl alla straffats för innehav? "It runs in the family...".

Tack, det är ju på både gott och ont . Jag saknar ju verkligen barnet jag aldrig riktigt fick se eller lära känna. Samtidigt kan inget ont hända min ängel mera, och det känns skönt. Och allt är SOCIONOMERS fel, hen började med heroin på ett av deras j---vla "hem" Därför känns denna Arbogakvinna lite som en skön hämnd för mig (undantaget alla offer självklart).

Jag vet ju inte hur det är i Afghanistan, men troligen går det att köpa heroin på närmsta apotek. Det gjorde det även i Sverige fram till 1946 om jag inte missminner mig på årtalet.

Jag tror även att dessa ensamkommande barn är mycket traumatiserade när de slutligen når Sverige, och mår mycket psykiskt dåligt. Kanske vet man detta på Migrationsverket och många av de "hem" de hamnar på kanske får en drös Tramadol för att ha det som nedtrappningsmedel och/eller psykmediciner.....

Afghanerna har nog inte så stor aning om att de faktiskt är beroende, förrän de hamnar i Sverige, där det inte går att köpa heroin på Apoteken. Och då halkar de in i ett missbruksbeteende.....

Ja, jag tror samtliga av dem har narkotikabrott i sitt "CV". Men när det gäller JMs egna 2 barn blir jag lite konfunderad av just Tramadol......verkar lite för tungt för så unga personer. men man vet ju inte vad de har vuxit upp i egentligen .

Jag läste tidigare i denna tråd, eller den andra, om att JM som "fostermamma" just tog in/tog sig an drogmissbrukande ungdomar.

Undrar om det kan finnas klagomål hos IVO eller Socialstyrelsen på denna verksamhet också.......någon av dessa ungdomar måste ju ha klagat......

Men att man skulle börja mörda för att man missbrukar heroin (jag tänker nu på JM) finns inte på kartan. Däremot finns det många psykmediciner man blir knasig av, och aggressiv.......

JM måste ha någon form av drogmissbruk, det tror jag.
Citera
2017-03-04, 00:19
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Det ser ut att handla om ett stort antal olika personer som JM velat mörda...

42-åringen försökte beställa fler mord
"Men det stannar inte enbart vid de mord och mordförsök som faktiskt utförts:
– De sju misstänkta stämplingsfallen har utspelat sig under 2015 och 2016 och varit riktat mot folk som på ett eller annat vis har kommit i vägen för henne, uppger en källa för VLT.
Bland de tilltänkta offren finns de två flyktingpojkar som anmälde 42-åringen för att ha tvingat till sig sex med dem. De blev för övrigt grovt misshandlade med kniv i juli 2016.
Men det handlar också om människor som på ett eller annat vis kommit i vägen i hennes företagssamhet som handlat om omhändertagande av ensamkommande flyktingbarn."

http://www.bblat.se/blaljus/brott/sommarstugemorden-42-aringen-forsokte-bestalla-fler-mord-sju-ganger

J

Någon mer än jag som minns JMs vid det här laget "bevingade" ord:
"Det finns så mycket pengar i den här branschen att man är beredd att gå över lik"

Påminner också om travestin här:
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Jodå, jag minns de lästa "bevingade" orden.

Hon gjorde sitt bästa för att lyckas med de bravaderna...men bara nästan, när det gäller flyktingpojkarna och andra, för oss än så länge, anonyma "kandidater". Antar det kommer fram i FUP.

Dessa tilltänkta "kandidater" kan skatta sin lyckliga stjärna att dom undslapp "likvidering"
Citera
2017-03-04, 00:33
Medlem
Baborskas avatar
Citat:

Tack för din fungerande länk

Upptäckte att min var en Error
Citera
2017-03-04, 00:40
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baborska
Tack för din fungerande länk

Upptäckte att min var en Error

Jag tror att du länkade rätt, men att VLT hade/har tekniska problem.
bblat (systertidning i koncernen) fungerade dock.
Jag hade gissat att dom låg på samma webbserver, och det kanske dom gör, men när jag testade fungerade bblat men inte VLT.

PS: Jag kollade - dom (VLT och bblat) ligger på samma server/servrar (54.154.182.132/54.154.135.186)
54.154.182.132 – Dublin, Irland
54.154.135.186 – Dublin, Irland
Två svenska dagstidningar med webbservrar i Dublin på Irland...
(Amazon Technologies Inc., Seattle "äger" nätverket)

Senast redigerad av lasternassumma 2017-03-04 kl. 00:51. Anledning: PS
Citera
2017-03-04, 01:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Har vi någon formulering som visar eller tyder på hur många offer som är inblandade?
Det kan ju vara sju till tio olika försök att ta livet av Aki t.ex., men jag har fått intrycket i dag att det var flera olika offer.

"" Hon misstänks alltså enligt åklagaren vid sju tillfällen ha försökt förmå en eller flera personer att utföra bland andra de mord utredningen mot henne omfattar. ""

Utföra BLAND ANDRA de mord.......

"" Men det stannar inte enbart vid de mord och mordförsök som faktiskt utförts:
Bland de tilltänkta offren finns de två flyktingpojkar som anmälde 42-åringen för att ha tvingat till sig sex med dem.""

"" Men det handlar också om människor som på ett eller annat vis kommit i vägen i hennes företagssamhet som handlat om omhändertagande av ensamkommande flyktingbarn.""

"" Hon har, under häktningstiden, även anmälts för olaga hot riktat mot en tjänsteman. Oklart om hon ska ha hotat en förhörsledare eller om hoten varit riktade mot en tjänsteman vid kriminalvården.""

"" Det bolag hon drivit , tillsammans med en kompanjon är numera försatt i likvidation, det vill säga ska avvecklas.
Enligt VLT:s uppgiftslämnare har 42-åringen även där tagit ut svängarna och berikat sig själv på ett sätt som sannolikt kommer att resultera i ytterligare polisanmälningar.""

http://www.vlt.se/blaljus/brott/sommarstugemorden-42-aringen-forsokte-bestalla-fler-mord-sju-ganger
Citera
2017-03-04, 01:41
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Jaa, jag tror du har en hel del rätt där......

Ja, jag är inte expert på narkotika, men jag har ofrivillig erfarenhet . Mitt äldsta barn dog i förmodad överdos för ca 1 år sedan . En av mina vänninor är beroendeläkare, och var gift med en afghan i mitten av 1980-talet, och enligt henne använder afghaner heroin lite som vi använder alvedon . De röker det......Afghanistan ligger väl precis i Opiumtriangeln......
Afghaner använder inte heroin då det är för dyrt utan dom använder opium som odlas i landet och sedan förädlas till Heroin i dom många leden som leder till marknaden i Väst.
Citat:
Min väninna menar att afghanernas (som de ser det) medicinska heroinanvändning även beror på deras lite medeltidsaktiga kultur, de förstår liksom inte att man kan bli beroende......
Jag menar att det beror på deras brist på alkohol, man tager vad man haver som man brukar säga.

[quote]Alltså, personligheten påverkas likadant som med allt annat missbruk, om personen inte har något, blir personen arg och galen, gör ALLT för att få tag på mer, och ordentligt fysiskt sjuk, en riktigt hemsk influensa (gäller specifikt för heroin).
Det gäller nästan bara för opiater.

Citat:
"Problemet", eller faran, som jag ser det, med heroin, är att kroppen vänjer sig mycket, mycket fort vilket gör att personen hela tiden tvingas att höja dosen, och till sist blir det en ofrivillig överdos
Ett annat problem är att man i händelse av operation inte blir bedövad av morfin oavsett hur mycket man får.

Citat:
Sedan finns det mediciner som kan tas som substitut, lagligt, (och där sitter just socionomer på makten ), metadon, subutex m.fl.
Som ofta säljs så att missbrukaren kan köpa heroin.
Subutex kan köpas på gatan i Frankrike och utanför vilken beroendeklinik som helst i Sverige.

Citat:
Och olagliga mediciner, om man inte får dem på recept, vilket inte känd missbrukare får. Och en av favoriten är just TRAMADOL . Jag har funderat under en stor del av tråden om just denna förekomst av Tramadol, som jag själv anser lite väl "erfaren" för en flicka på 16-år (JB), och i en osannolik kombination med Spice .
Tramadol är inte farligare utan recept än med om man tar det i lämpliga doser.
Dom flesta missbrukarna av Tramadol har börjat som helt vanliga smärtpatienter som fått medicinen utskriven av läkare.
Spice däremot är helt oreglerat och kan innehålla vad som helst och har stått för flera dödsfall dom senaste åren trots att det är helt lagligt.

Citat:
Högst troligt så mår väl dessa afghanska ungdomar mycket psykiskt dåligt, och därför på sätt och vis behöver medicineras/droger .
Då ges Sobril, inte opiater.

Citat:
Många sådana "hjärnsläpp" som bl.a. GW nämnde, tyder faktiskt på drogmissbruk tycker jag. Att inte tänka på att hon inte hade någon bil att ta sig hem med. Och vid flyktingpojkmisshandeln åkte de dit i JMs företagsbil, samt ringde tidningen EK från mobiltelefon registrerad på JMs företag. Verkligen korkat och typiska pundarmisstag tycker jag, men det är amfetamin det......
Amfetamin blir man extremt skärpt av så nej, däremot kan det vara en kombination av Amfetamin och opiater/bensodiazepiner.

Citat:
Med reservation för att jag nu är äldre , finns nog massa konstigt knark nu, än jämfört med 1970-talet....
Det finns väldigt mycket knark idag och mycket lätt att få tag i om man surfar på Flashback.
Se här på ett urval från prislistan för den mest populära hemsidan:

Citat:
SÄNKT PRIS PÅ FLERA PRODUKTER PASSA PÅ! NYHET ALPRAZOLAM Pfizer 2mg :

Alprazolam verkar dämpande på det centrala nervsystemet. Används vid behandling av ångestsymtom som oro, rastlöshet och spänning. Läkemedlet används även vid paniksjukdom med eller utan torgskräck.

2mg:

TILLFÄLLIGT SLUT I LAGER

Pris:

10st - 250kr

30st - 650kr

50st - 1000kr

100st - 1800kr

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
TRAMADOL: Tillfälligt slut!
JAKA "80" - 50mg - (kapsel) - (alkaloid Skopje):
Tramadol ett morfinliknande analgetikum, som används till måttlig eller svår akut eller kronisk smärta.
Finns i flera former av tablett/kapsel, kapsel är oftast snabbverkande, tabletter finns i både snabbverkande och depot(långtidsverkande) form.

Pris:
10st - 200kr
30st - 500kr
50st - 750kr
100st - 1300kr

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------
KSALOL 1mg (alprazolam) (galenika) i blister.
Alprazolam verkar dämpande på det Centrala nervsystemet. Andvänds vid behandling av ångestsymtom som oro, rastlöshet och spänning. Läkemedlet används även vid paniksjukdom med eller utan torgskräck.

Pris:
13st - 200kr
39st - 500kr
65st - 750kr
130st - 1300kr

Bromazepam 6mg:
Bromazepam är en medlem av bensodiazepin familjen. Används ofta för att behandla ångest och sömnsvårigheter. Ibland kan det användas för behandling av krampsjukdomar eller muskelspasmer.

Pris:
13st 200kr
39st 500kr
65st 750kr
130st 1300kr

Bensedine 10mg Diazepam (galenika)
Diazepam används vid rastlöshet, ängslan, ångest och liknande tillstånd. Medicinerna används därför också som lugnande medel inför operationer, undersökningar och provtagningar som kan vålla oro. Den underlättar insomning om svårigheterna att somna orsakas av oro och spänning som gör det svårt att slappna av.

Pris:
13st 200kr
39st 500kr
65st 750kr
130st 1300kr

Jag ska tillägga att mitt inlägg inte var menat som kritik mot dig utan du har all min sympati utan jag ville bara klargöra hur det ligger till.
Ingen tjänar på att bristfällig information kommer ut.
Citera
2017-03-04, 02:29
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Afghaner använder inte heroin då det är för dyrt utan dom använder opium som odlas i landet och sedan förädlas till Heroin i dom många leden som leder till marknaden i Väst.

Uppgifter om att ensamkommande flyktingungdomar från Afghanistan ofta röker heroin

Här uppger Aftonbladet att ensamkommande flyktingungdomar från Afghanistan ofta röker heroin:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22646590.ab

Här uppger SVT att ensamkommande flyktingungdomar från Afghanistan ofta röker heroin:
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/manga-ensamkommande-anvander-heroin
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/ensamkommande-flyktingungdomar-heroinlangarnas-nya-kunder

SVD om heroinvanor bland unga afghaner i Sverige:
Polisen varnar: Unga går över till att injicera heroin

DN: Nio av tio heroinmissbrukare i Rinkeby, Tensta och Husby är ensamkomande:
Ensamkommande ny målgrupp för heroinlangare

UNT: Runt ett 90-tal ensamkommande ungdomar i Uppsala använder heroin och misstänks svara för en stor del av personrånen.
http://www.unt.se/nyheter/uppsala/heroinmissbruk-bland-ensamkommande-i-uppsala-4539926.aspx

SDS: I Stockholm är det oftast afghanska ungdomar som missbrukar heroin:
http://www.sydsvenskan.se/2017-01-15/manga-flyktingbarn-tar-tunga-droger

Eftersom du skriver att du "bara vill klargöra hur det ligger till" så utgår jag från att du vet.

För dom av oss som ändå tvekar mellan om vi ska tro på samstämmiga uppgifter från SVT, DN, SVD och Aftonbladet (och några till) eller på dig, så kan du väl berätta:
– Vilken källa har du på att afghaner inte använder heroin?

Kanske missförstår jag dig. Du kanske skriver om afghaner i Afghanistan? Här har ju diskussionen främst rört unga afghaner i Sverige och då i synnerhet JMs svans av torpeder (bl.a. MR och JJ) som i första hand (som jag uppfattat det) bestått av unga afghanska ensamkommande.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-03-04 kl. 02:31.
Citera
2017-03-04, 02:34
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
[quote=Timothy.McVeigh|60062318]Afghaner använder inte heroin då det är för dyrt utan dom använder opium som odlas i landet och sedan förädlas till Heroin i dom många leden som leder till marknaden i Väst.

Jag menar att det beror på deras brist på alkohol, man tager vad man haver som man brukar säga.

Citat:
Alltså, personligheten påverkas likadant som med allt annat missbruk, om personen inte har något, blir personen arg och galen, gör ALLT för att få tag på mer, och ordentligt fysiskt sjuk, en riktigt hemsk influensa (gäller specifikt för heroin).
Det gäller nästan bara för opiater.

Ett annat problem är att man i händelse av operation inte blir bedövad av morfin oavsett hur mycket man får.

Som ofta säljs så att missbrukaren kan köpa heroin.
Subutex kan köpas på gatan i Frankrike och utanför vilken beroendeklinik som helst i Sverige.

Tramadol är inte farligare utan recept än med om man tar det i lämpliga doser.
Dom flesta missbrukarna av Tramadol har börjat som helt vanliga smärtpatienter som fått medicinen utskriven av läkare.
Spice däremot är helt oreglerat och kan innehålla vad som helst och har stått för flera dödsfall dom senaste åren trots att det är helt lagligt.

Då ges Sobril, inte opiater.

Amfetamin blir man extremt skärpt av så nej, däremot kan det vara en kombination av Amfetamin och opiater/bensodiazepiner.

Det finns väldigt mycket knark idag och mycket lätt att få tag i om man surfar på Flashback.
Se här på ett urval från prislistan för den mest populära hemsidan:

Jag ska tillägga att mitt inlägg inte var menat som kritik mot dig utan du har all min sympati utan jag ville bara klargöra hur det ligger till.
Ingen tjänar på att bristfällig information kommer ut.

Tack för att det inte var menat som kritik mot mig, men det känns lite så. och jag ska rätta dina små fel nu.

Jag ska också tillägga att jag är FÖR en avkriminalisering och reglering av vissa narkotiska preparat!

Och jag är ENORMT emot den stigmatisering av våra medmänniskor/olyckssyskon som du verkar stå för!

Varför lägga ut en prislista?????

1. Så bakom flötet är nog inte afghanerna så att de inte kan tillverka heroin själva, bl.a. deras "terroristmilis" säljer väl det för att kunna köpa vapen. De borde ju få bättre betalt för en färdig vara helt enkelt. Och då faller din teori om att heroin skulle vara dyrare i Afghanistan än i ex. Svedala. Bl.a. för att det ju då är färre led.

2. Råopium är väääldigt starkt ska du veta, och är man van vid det är det nog bara heroin som kan ersätta. Det är inte bristen på alkohol, det är kultur, historia, gammal hävd.

3. Ja, opiatmissbrukare behöver specialistläkare i smärtlindring, ja. Och då brukar man i första hand sätta in metadon!

4. Nej, det säljs inte alls ofta av folk i behandling!! Det förekommer att någon som har substitut receptförskrivet delar med sig till någon som blivit UTSLÄNGD från sin "behandling" av någon sochagga (ex som JM), och är helt desperat! Att det finns att köpa på gatan beror mer på att det är mindre riskfritt att smuggla mediciner än knark, samt att en del smärtpatienter, cancerpatienter säljer delar av sina doser för att ha råd till sin hyra för att de inte får någon sjukpenning!! Och att sjukvårdspersonal stjäl från vårdtagare och säljer.....
Subutex kan inte köpas fritt i Frankrike, däremot går du till läkare själv (utan någon idiotisk inblandning/"remiss" ifrån sociopattjänsten och sochagga som JM) och du får en 3-månadersdos som du kan hämta ut direkt.

5. Jag har aldrig sagt att Tramadol är mindre farligt med recept........ Och sedan missade du helt vad jag menade. Tramadol innehåller opiater och ANVÄNDS AV BL.A. HEROINMISSBRUKARE SOM ETT SUBSTITUT. TRAMADOL ÄR EN AV HEROINISTERS FAVORIT OM DE INTE FÅR TAG PÅ RIKTIG VARA!
Spice är INTE lagligt......det är en nätdrog.....

6. Om nu afghaner har/har haft en längre vana vid råopium eller t o m rökheroin, så garanterar jag dig att en sobril inte har den minsta verkan......vilket du ju själv snuddar vid i mitt svar nummer 3.

7. Om man har ett amfetaminmissbruk så är man inte alls "skärpt". Faktum är att ingen blir "skärpt" av amfetamin det är bara den som tar det som tror att de är skärpta.....Det är faktiskt just "pundarna" som gör just sådana misstag/hjärnsläpp i sina brottsplaneringar/brottsutövningar som JM och boyz har gjort......amfetamin gör så att man kan vara vaken i en vecka, och blir fysiskt aktiv......

Är du medlem i RNS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in