Kul med någon som har så bra koll på Rugani som du har! Alltid kul att prata fotboll med såna tack!
" I början av säsongen var det skadebekymmer i backlinjen och han fick spela en hel del i 3-backs linjen." Grejen är bara den att hade du nu följt Juventus och Rugani hade du förstått vetat att han gjorde sin riktiga debut fyra dagar innan jul mot Carpi. Men det kanske är i början på säsongen om man frågar dig.
Men jag får ge dig en eloge du har sett Rugani spela i matcher han inte ens
Du sitter och googlar till dig info, faktum kvarstår att han var ordinarie vid skador. Jag kan också sitta och googla mig till info för att inte skriva några som helst felaktigheter. Du söker liksom brödsmulor hela tiden. Du har inte sett han spela och säger att han är skit, anglofiler Barzagli - vem är det? Top 3 backar i världen senaste åren, om inte den bästa. Om ett par år så ska jag citera mina inlägg med Rugani när han är minst en 50-60 miljoner euro man varenda klubb i världen skriker efter honom. Mosa upp det i nyllet på dig, så ska vi se vem som fick rätt
Du sitter och googlar till dig info, faktum kvarstår att han var ordinarie vid skador. Jag kan också sitta och googla mig till info för att inte skriva några som helst felaktigheter. Du söker liksom brödsmulor hela tiden. Du har inte sett han spela och säger att han är skit, anglofiler Barzagli - vem är det? Top 3 backar i världen senaste åren, om inte den bästa. Om ett par år så ska jag citera mina inlägg med Rugani när han är minst en 50-60 miljoner euro man varenda klubb i världen skriker efter honom. Mosa upp det i nyllet på dig, så ska vi se vem som fick rätt
Du skriver att Rugani fick spela i början på säsongen men han gjorde inte sin debut för ens vid jul. Kanske dags för dig att börja googla lite? Eller det kanske inte hjälper? Har jag skrivit att han är skit?
Avdankad alves? Räckte att gå in och läsa Barca på svenska fans när han blev såld, varenda plast-supporter i barcaskaran blev hur ledsna som helst. Jag tror och är helt säker på att det finns en anledning till att många blev förbannade när han lämna. Här kommer ett inlägg av den avdankade alves i träningsmatchen mot west ham:
Du är medveten om att higuain rotera med benzema på den tiden han spela i Madrid? Därav färre mål. Och Napoli har inte ens varit i CL varje år. Så det där om att han "bara" gjort 13 mål i CL håller inte.
Nej Rugani kommer aldrig bli någon Maldini eftersom Rugani är mittback och Maldini var vänsterback.
Som sagt varför uttalar även du dig om Rugani? Du har ju inte sett han spela fotboll så du lika efterbliven som den andra anglofilen / plastknatten a la Barca/Madrid.
Higuain kom till Real Madrid år 2007 och på den tiden spelade inte ens Benzema i Real Madrid utan han fick dela speltiden för det mesta med Raul och Ruud van Nistelrooy. Det var under Mourinhos tid i klubben han fick rotera med Benzema och spela lite mindre i Champions League då han kunde inte prestera helt enkelt. 13 mål på 7 säsonger i cl säger det mesta.
Hur kan det INTE vara relevant att man sett en spelare spela matcher vs en person som ALDRIG sett spelaren i fråga spela en endaste match? Jag har t.e.x läst/hört att manchester Uniteds backlinje är genomrutten men jag ger mig inte in i en diskussion om det med någon eftersom jag ALDRIG sett en match med det laget, därför kan jag inte skrika ut det eftersom jag omöjligt kan ha bildat mig en egen uppfattning av olika utvalda backar i laget. Följer jag ett lag så har jag 100% mer koll än någon utomstående som säger "han är kass", det är inget argument i en diskussion, det är en åsikt utan några som helst underbyggande fakta och baseras enbart på känslor och inget annat. Punkt slut!
Tro fan att jag blir irriterad när någon med noll koll kommer in i Calcio tråden och påstår att Rugani är som alla andra "unga italienska backar i serie A, en alibispelare i mängden bland Italienska backar. Att påstå något sådant är ju nästintill psykiskt sjukt.
Att se en spelare ifråga garanterar inte att man gör rätt analys. Jag tar hellre in en analys från en person med gott fotbollsöga vilken sett fem matcher med spelaren i fråga, istället för en analys av en oskarp analytiker men som sett spelaren ifråga i fler matcher. Med det sagt lägger jag ingen vikt vid din eller din motparts fotbollskunskap. Jag tycker ni båda över tid har haft bra poänger, blandat med annat jag inte håller med. Märk väl, inget agg mot dig här.
Du vet väl inte hur mycket Serie A din motpart i debatten har sett?
Senast redigerad av anteri17 2016-08-12 kl. 23:59.
Nu vet vi att det är Tottis sista säsong. Zach och andra har skrivit fantastiska inlägg om honom.
Denna säsong förväntar jag mig en strid ström av hyllningsinlägg. För det är en av de allra största genom tiderna som nu slutar. Han förtjänar onekligen att hyllas.
Av de riktigt stora så påminner han nog mer om Del Piero än Maldini eller Zanetti. De sistnämnda var ledare i form av exempel, mer än generaler som kunde avgöra själv. Den största härföraren var dock Baresi.
Samtidigt påminner jag om Gigi Riva. Att vara den bästa i världen och ändå stanna kvar i Cagliari. Ännu mycket större då än nu...
Jag gillar när man vågar skriva från höften likt Klopek. So what om någon fakta råkar bli fel.
Låt oss resonera, dilla lite i dimman, och snickesnacka.
Självklart ska vi påpeka fel, men att sitta och vara besserwissar istället för att vara sparringpartner är bara trist.
Utmana och snickesnacka. Jag vet att dumjävlar gärna skulle slå ner på mig om jag hade fel på någon liten uppgift. Men det skiter jag i. Har inte hänt hittills, men låt dem komma...
Higuain kom till Real Madrid år 2007 och på den tiden spelade inte ens Benzema i Real Madrid utan han fick dela speltiden för det mesta med Raul och Ruud van Nistelrooy. Det var under Mourinhos tid i klubben han fick rotera med Benzema och spela lite mindre i Champions League då han kunde inte prestera helt enkelt. 13 mål på 7 säsonger i cl säger det mesta.
Intressant hur en spelare kan vara så överskattad i Serie A-kretsar som Pjanic samtidigt som han är underskattad av "utomstående" fotbollssupportrar. Förmodligen topp tre spelare i världen när det gäller schizofrena förväntningar.
Han är jugge.
Men jag tror att Pjanic kan höja sig ett snäpp i Juventus. Han har en fin fot och en bra blick för spelet, han och Dybala verkar ha hittat varandra redan. Det kan bli riktigt bra.
Jag vet att den gode 4522 har ingående kunskaper om Udinese. Men vafan är det som händer? Ryktats om Red Bull och skit. Jag har varnat ett bra tag och utan Di Natale tror jag att de kan få problem. Idag förlorade de hemma mot Spezia i Coppa Italia med 2-3.
Liten piazza såklart, och nu är man väl andrafiolen till Watford?
Palermo - Bari, en jämn match. Båda lagen gjorde allt för att försvåra för motståndarlaget. Tyvärr somnade jag i början av förlängningen, så jag fick inte se Palermo vinna matchen i sista sekunden, 120 + 2 avgjorde Chochev.
Palermo - Bari, en jämn match. Båda lagen gjorde allt för att försvåra för motståndarlaget. Tyvärr somnade jag i början av förlängningen, så jag fick inte se Palermo vinna matchen i sista sekunden, 120 + 2 avgjorde Chochev.
Ha ha så det betyder att vi inte kan besvara hur Palermo ska göra sina mål...
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Vem ska göra Palermos mål? Vem ska stå för framspelningarna?
Tappet av Vazquez och Gilardino är det tyngsta i serien relativt lagets slagstyrka. Det luktar ny bottenstrid, med skillnaden att de inte lyckas överleva den här säsongen.
Ska Rajkovic, Alesami och Gazzi (!) vara värvningar att förlita sig på? Lyckas ens Nesterovski omsätta sina 25 mål från Kroatien till 5 stycken i Serie A?
Crotone och Pescara har sina lagbyggen, sin identitet. Cagliari har sin starka trupp. Resten är etablerade Serie A-lag. För tillfället har jag Palermo sist i min prediction...
Olbia tog steget upp till Lega Pro! Ni har kanske läst mina inlägg om det.
Cossu leder dem till framgång. En trequartista av yppersta klass. Tänk en Totti, fast utan målsinne...
Och nu med Ragatzu framför sig. Alldeles fantastiskt underbart. Vackert.
Ragatzu gjorde debut i Serie A 2009 då Allegri tog ut Matri och tog in Ragatzu. Jag har skrivit oändligt många inlägg om honom. Hans uppgång och fall... Bara att söka på hans namn så ser ni alla mina inlägg.
Men nu är han i Olbia. Tillsammans med Cossu, som förstår viktigheten med Calcio och även att man måste anstränga sig.
Ragatzu ska snart fylla 25 år, medan Cossu är 36 år... Jag hoppas innerligt att Ragatzu lyckas.