2016-08-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gonners
Det är dags för EA att skärpa till sig nu!

Det fungerar inte att fortsätta bortse från oss som gillar att spela i karriärläget. Än så länge finns det inga nyheter om karriärläget men jag hoppas att de för en gång skull faktiskt gjort några betydande uppdateringar.

Karriärläget har enormt mycket potential och här är några enkla förslag som skulle höja upplevelsen till skyarna.

1) Fler ligor så som kroatiska, serbiska, grekiska, hela brasilianska, kinesiska m.fl.
Detta ger hela karriärläget mer djup när det gäller att hitta spelare och lag att spela med.

2) Kontrakt - Fler alternativ när man ska köpa/sälja spelare. Möjlighet att skriva in utköpsklasuler, olika typer av bonussystem, återköpsklasuler osv.

3) Styra ekonomin - En större övergripande ekonomisk styrning. Vore kul att kunna ha möjlighet att skriva kontrakt med sponsorer på både tröjor, arenanamn, reklamskyltar osv.

Att kunna ändra priserna för matchbiljetterna med konsekvens om att färre folk kommer ifall det går dåligt.

4) Tränarstab, scouter, sportchef - Att precis som med nuvarande scouter kunna anställa t.ex. en målvaktstränare, defensiv coach m.m. på olika nivåer. Ju bättre tränare du har desto bättre utveckling kan de få. Att kunna anställa en sportchef som då och då kommer med förslag på spelare som ni kan värva samt letar upp spelare efter dina önskemål.

5) Övrigt - Kunna stänga av erbjudanden från landslag, mer realistiska erbjudanden från andra klubbar. Har man precis vunnit EL eller ligan med ett lag i en mindre liga är det också rätt troligt att man ganska lätt kan få ett jobb i en större liga för ett mitten/bottenlag där t.ex.

6) Egen agent som på uppdrag av en själv ska kunna söka efter nya jobb åt dig.

Det finns som sagt så sjukt mycket potential i karriärläget som under en så lång tid har blivit totalt misshandlat av EA. Dags att ändra på det. Men jag förväntar mig att bli lika besviken som alltid.
Har för mig att den möjligheten har funnits på fifa karriärläge för en del år sedan, men är väl så med EA. Dom tar bort saker och lägger till 5-10 år senare som värsta nyheten i en trailer.
Citera
2016-08-12, 19:52
Medlem
mikki1102s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oy-vey
Har för mig att den möjligheten har funnits på fifa karriärläge för en del år sedan, men är väl så med EA. Dom tar bort saker och lägger till 5-10 år senare som värsta nyheten i en trailer.
Jepp, stämmer.

https://www.easports.com/fifa/news/2016/fifa-17-career-mode?utm_campaign=fifa17_hd_ww_ic_soco_fb_careermo de-improvements-fb-081016&utm_source=facebook&utm_medium=social&cid=1 1535&ts=1471021347603&sf48059252=1 lite ny information om karriär läget.
Citera
2016-08-12, 21:56
Medlem
SC sXes avatar
En smartare AI angående transfers hade ju varit fint. Inget stort problem om man spelar i dem högre ligorna, men det är rätt påtagligt när man börjar lira i L2 England. Lag som knappt får ihop ett mittfält/försvar och tokvärvar anfallare/målvakter är ju en klassiker.
Citera
2016-08-13, 18:42
Medlem
frantiks avatar
Karriärläget verkar lovande måste jag säga. Som jag förstår det påverkas alltså ekonomin av till exempel vilka spelare man värvar? Tex tröjförsäljning.
Citera
2016-08-14, 12:21
Medlem
eshkoshkas avatar
När brukar den smaskiga informationen komma? Online-snack. Främst Ultimate Team.
Citera
2016-08-14, 14:33
Medlem
_EmiL_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
När brukar den smaskiga informationen komma? Online-snack. Främst Ultimate Team.
På tisdag.
Citera
2016-08-14, 16:24
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _EmiL_
På tisdag.
Jo, såg att det kommit en tråd här på FB också. Härligt!
Citera
2016-08-14, 19:33
Medlem
Gregory.Houses avatar
Är det värt och köpa den dyra versionen?
Citera
2016-08-15, 15:36
Medlem
Läthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Är det värt och köpa den dyra versionen?

Tycker du det är värt att få paket varje vecka så ja. Sen finns det väl 2 dyrare versioner?
Citera
2016-08-15, 20:07
Medlem
Är det någon som brukar förbeställa dessa specialerbjudanden med tillhörande guldpack till FUT? Jag tänker om det är värt att beställa det, eller om man får lika mkt pack för mellanskillnaden om man köper inne i spelet istället?
Citera
2016-08-15, 22:32
Medlem
galeloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zla-an
Är det någon som brukar förbeställa dessa specialerbjudanden med tillhörande guldpack till FUT? Jag tänker om det är värt att beställa det, eller om man får lika mkt pack för mellanskillnaden om man köper inne i spelet istället?
TYcker det är mer värt med standardversionen i år. en draft entry varje vecka dem 5 första. Är du en bra spelare lär du tjäna med på det än att få 1 skitpack i veckan.
Citera
2016-08-16, 10:53
Medlem
Någon som har hört något om de har pratat om att de ska kunna skiftas väder under matcher?

Är ju lite tråkigt att man kan spela i snö, regn, molnigt eller sol.

Finns ju de matcher som börjar i sol och slutar med spöregn i verkligheten men oftast att de är molnigt och slutar med regn eller tvärtom. När ska detta läggas till på FIFA för skulle vara intressant att spela såna matcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in