Citat:
Ursprungligen postat av
gulaLejonet
är det bara 1 säsong? trodde man kunde spela det hur länge som helst
FUT är det som lockat mig senaste åren, men jag ångrar att jag köpte Fifa 17 då man visste att det skulle suga med en ny spelmotor. Samma med NHL spelen som tycks bara vara bra vart tredje år, kommer nog dröja 2 säsonger innan dom får till Frostbite motorn igen.
Spelet är väldigt segt och oprecist anser jag, samt att bollen studsar lite hur som helst. Ibland är det bara hopplöst att ta sig förbi försvararna och vissa matcher springer man förbi enkelt, verkar inte finnas något speciellt sätt att göra mål på vilket iofs är bra men som även tar bort givna mål.
Man kan vinna skotten med 15-5 men ändå förlora en match med 1-0 tack vare supermålisar och försvarare som blockar i sista sekunden. Enligt mig är hela spelmekaniken förändrar med Frostbite motorn, spelarna rör sig annorlunda och bollen tycks inte komma dit jag vill.
Man har säkert en fördel om man inte spelat Fifa på ett tag för som Fifa 16 nörd så är man helt körd om man försöker sig på samma saker, det funkar helt enkelt inte.
Mina stats i FUT 17 är inte särskilt bra, har alltid haft rätt jämna win och loss men denna gång är min ratio helt körd och det tycks inte finnas något bra recept på att vinna annat än att tråka ut motståndaren med att hålla bollen och inte bjuda på något, pace verkar inte fungera i detta Fifa.
Spelet må tyckas vara mer realistiskt men enligt mig är Fifa 17 väldigt tråkiga att spela då det är lite för defensivt fokuserat. Kanske hittar man mer strategier så småningom men just nu känns det bara så hopplöst att försöka bygga upp anfall.