2016-08-12, 15:45
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Rugani kan liknas vid Barzagli, väldigt brytningssäker/placeringssäker och gör det snyggt - därav sällan drar på sig gula kort vilket tyder på att han kommer att vara den "nya barzagli", barzagli drar förövrigt sällan på sig gula kort han är i princip aldrig avstängd under en säsong då han inte lyckas komma upp i X antal gula kort. Chiellini har en helt annat spelstil, mer tuff/rivig och kör många fulknep och går in hårt därav flera gula kort. Som sagt det är svårt diskutera med någon som inte är insatt vad för typ av spelare vi snackar om. Ingen av chiellini, barzagli och bonucci liknar varandra i spelstilen utan alla kompletterar varandra. Det är ingen idé du försöker mästra mig när det gäller dessa tre spelare eller någon annan juve-spelare för den delen för du förlorar varje gång.

Du vet ju inte ens hur många assists Pjanic gjort som ditt lag värvade för en månad sedan för 30 miljoner euro. Lite svårt att ta dig på allvar, sen sluta att jämföra Rugani med Barzagli som är en championi, lite som att jämföra Mandragora med Thiago Motta.
Citera
2016-08-12, 15:53
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Två reflektioner.

*Jag gläds åt Inters (!) mercato och Milans nya pengar. Att få in Joao Mario är ett statement. För första gången i mitt liv sitter jag och hoppas på att Inter, Milan, Roma eller vem som helst rustar upp och gör Serie A till en konkurrenskraftig liga igen. Jag vill aldrig gäspa åt en Scudetto. Att vinna Scudetton ska vara som att vinna VM-guld. Så kändes det förr.

*Alvaro Moratas rykte och prislapp bygger i stort sett på en enda aktion: solorushen mot Bayern i CL-åttondelen.

Att soffsupportrar i Sverige inte har koll på Serie A och att man bara ser VM, EM, CL och PL gör mig ingenting. Men att även sportchefer i Europa baserar sin bedömning av spelare på enskilda moment i matcher där strålkastarljuset är starkt gör mig oroad.

Jag har nämligen sett alla Moratas matcher sedan han kom till Juventus. Den storklubben som köper honom kommer att ha förvånade och besvikna fans.
Citera
2016-08-12, 15:56
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Två reflektioner.

*Jag gläds åt Inters (!) mercato och Milans nya pengar. Att få in Joao Mario är ett statement. För första gången i mitt liv sitter jag och hoppas på att Inter, Milan, Roma eller vem som helst rustar upp och gör Serie A till en konkurrenskraftig liga igen. Jag vill aldrig gäspa åt en Scudetto. Att vinna Scudetton ska vara som att vinna VM-guld. Så kändes det förr.

*Alvaro Moratas rykte och prislapp bygger i stort sett på en enda aktion: solorushen mot Bayern i CL-åttondelen.

Att soffsupportrar i Sverige inte har koll på Serie A och att man bara ser VM, EM, CL och PL gör mig ingenting. Men att även sportchefer i Europa baserar sin bedömning av spelare på enskilda moment i matcher där strålkastarljuset är starkt gör mig oroad.

Jag har nämligen sett alla Moratas matcher sedan han kom till Juventus. Den storklubben som köper honom kommer att ha förvånade och besvikna fans.

Han har var jävligt bra för Juve i semifinalerna mot Real också, det har höjt hans status avsevärt. Men inte tillräckligt för att ett lag ska vilja köpa honom för så pass stora pengar som nämns.
Citera
2016-08-12, 15:57
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Du vet ju inte ens hur många assists Pjanic gjort som ditt lag värvade för en månad sedan för 30 miljoner euro. Lite svårt att ta dig på allvar, sen sluta att jämföra Rugani med Barzagli som är en championi, lite som att jämföra Mandragora med Thiago Motta.

Blandade ihop det totala, mål + assist som var 25-26 totalt på en säsong. Jag är inget uppslagsverk.

Det är inte alls någon dålig jämförelse. Rugani är ynka 22år och skulle gå in som ordinarie i vilket serie A lag som helst förutom Juventus och det beror på att försvaret är så pass bra så han hamnar utanför. En mittback har sin prime ca 28år vilket betyder att han är långt ifrån färdigutvecklad. Redan nu spelar han med en mognad i spelet. I början av säsongen var det skadebekymmer i backlinjen och han fick spela en hel del i 3-backs linjen. I början var det darrigt och han såg nervös ut men efter ett par matcher såg det ut som han inte gjort annat än spelat för juve hela livet. Och vilken spelare som är 22år och spelar sin första match för en större klubb är inte nervös, det händer inte. Man saknade inte ens barza/chiellini efter ett par matcher med rugani, så jävla bra var han.

Det du sa hade du inte sagt om du sett Rugani spela förra säsongen. Varför uttalar du dig om Rugani när du inte ens sett han spela ett par matcher? Sannolikt har du aldrig ens sett han spela en match, varför ge dig in i en diskussion om Rugani? För som sagt hade du sett han på planen förra säsongen så hade du inte nervärderat han som du precis gjorde. Denna diskussion blir överflödig med dig.

T. Motta är förövrigt passé, bara namnet lever kvar men är numera en alibispelare af rang.
Citera
2016-08-12, 16:03
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Blandade ihop det totala, mål + assist som var 25-26 totalt på en säsong. Jag är inget uppslagsverk.

Det är inte alls någon dålig jämförelse. Rugani är ynka 22år och skulle gå in som ordinarie i vilket serie A lag som helst förutom Juventus och det beror på att försvaret är så pass bra så han hamnar utanför. En mittback har sin prime ca 28år vilket betyder att han är långt ifrån färdigutvecklad. Redan nu spelar han med en mognad i spelet. I början av säsongen var det skadebekymmer i backlinjen och han fick spela en hel del i 3-backs linjen. I början var det darrigt och han såg nervös ut men efter ett par matcher såg det ut som han inte gjort annat än spelat för juve hela livet. Och vilken spelare som är 22år och spelar sin första match för en större klubb är inte nervös, det händer inte. Man saknade inte ens barza/chiellini efter ett par matcher med rugani, så jävla bra var han.

Det du sa hade du inte sagt om du sett Rugani spela förra säsongen. Varför uttalar du dig om Rugani när du inte ens sett han spela ett par matcher? Sannolikt har du aldrig ens sett han spela en match, varför ge dig in i en diskussion om Rugani? För som sagt hade du sett han på planen förra säsongen så hade du inte nervärderat han som du precis gjorde. Denna diskussion blir överflödig med dig.

T. Motta är förövrigt passé, bara namnet lever kvar men är numera en alibispelare af rang.

Kul med någon som har så bra koll på Rugani som du har! Alltid kul att prata fotboll med såna tack!

" I början av säsongen var det skadebekymmer i backlinjen och han fick spela en hel del i 3-backs linjen." Grejen är bara den att hade du nu följt Juventus och Rugani hade du förstått vetat att han gjorde sin riktiga debut fyra dagar innan jul mot Carpi. Men det kanske är i början på säsongen om man frågar dig.

Men jag får ge dig en eloge du har sett Rugani spela i matcher han inte ens spelat.
Senast redigerad av tjenaretjenare 2016-08-12 kl. 16:05.
Citera
2016-08-12, 16:05
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Vad menar du?

IN:

Pjanic - en av världens bästa spelare på ett mittfält
Higuain - Top 5 i världen när det gäller målskyttar
Alves - Förmodligen världens bästa ytterback när det kommer till offensiv
Benatia - Kan han hålla sig skadefri top 10 mittbackar i världen
Pjaca - Ung, lovande och kommer om ett par år vara i toppen när det gäller yttrar/trequartista/offensiva mittfältare
(+ förmodligen ytterligare en innermittfältare som kommer värvas in typ witsel)

UT:

Pogba
Morata (som var skit förra säsongen)
Caceres (bra back som tyvärr är skadad hela tiden)
Padoin

Hur tänkte du att en anfallare i higuains kaliber skulle kunna inhandlas utan att sälja Pogba? Juventus är inget oljelag där en kamelfösare står bredvid och pumpar in pengar. Vi är inte Chelsea, Vi är inte Man city och vi är inte PSG. Du får allt ta och lära dig ekonomi innan du uttalar dig.

Säg mig vilken anfallare som är ren och skär klass skulle Juventus kunna köpa där även lönen går att betala? utan att sälja en av sina bästa spelare (Pogba) som jag antar du syftar på.

Buffon

Barzagli - Bonucci - Chiellini

Alves - Khedira - Pjanic - Marchisio - Sandro

Dybala - Higuain

Reservlag:

Rugani - Bonucci - Benatia

Lichsteiner - Asamoah - Lemina - Sturaro - Evra

Mandzukic - Zaza/Pjaca

Vet du ens vem Rugani är? Jag bara undrar, är du seriös eller är du mest ute efter att provocera?

Herregud snacka om att övervärdera sina spelare till max. Miralem Pjanic världsklass? Alves har varit avdankad i Barcelona och största säkerhetsrisken. Higuain har gjort 13 mål i champions league på 7-8 säsonger. Benatia för det mesta skadad och gjort 1 bra säsong i Roma under sin karriär. Pjaca visat vad på den högsta toppen? Snart skriver du att Rugani är nästa Paolo Maldini. Finns en anledning till Juventus inte vunnit Cl sedan 1995.
Senast redigerad av Gregory.House 2016-08-12 kl. 16:17.
Citera
2016-08-12, 16:16
Medlem
anteri17s avatar
Kunskapsargument a la "du har inte nog med kunskap att förstå", eller jag-har-sett-argument som "hade du sett honom spelat hade du förstått" är inte särskilt valida.
Citera
2016-08-12, 16:44
Medlem
Cambijaos avatar
Dani Alves har väl haft problem med sina inlägg i flera säsonger. Förutom nu när han hittade kroaten på försäsongen, men han är inte världens bästa offensiva ytterback. Däremot brukade han alltid dominera ut Ronaldo, inte alla som kan göra det.

Sen om Pjanic är en av världens bästa, låter jag vara osagt. Har ingen större koll på honom, gillar dock hur han rör sig på planen. Fin aura kring honom.
Senast redigerad av Cambijao 2016-08-12 kl. 16:49.
Citera
2016-08-12, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Vet inte vad jag ska tycka och tänka om Juve. Benatia, vad är planen? Tror någon på allvar att Pjanic kan fylla Pogbas roll? Marchisio skadad ett tag med. Och så har man en sketadyr köttbulle längst där uppe. Borde bli tillräckligt bra för att jogga hem Serie A, men vet inte riktigt.
...
Han ser inte ut att vara i särskilt god form... Juve spenderar löjliga summor, och så får de en köttbulle. Lite dålig stil.

Han skulle behöva Zeman som tvingar honom upp och ner från alperna. En fin tanke, Juventus anställer Zeman för att plåga spelare som fuskat med träningen. Zeman får plåga juventini, och Juventus får spelare i form och med bättre moral & etik. Win win...

Annars var tanken att Zeman skulle ta över Gattusos Pisa. Vet inte riktigt vad som händer där...
Citat:
Ursprungligen postat av zach
...
Liseberg, Trebello. Åk dit. Oavsett om ni inte tänkt åka till Liseberg eller ens bor i närheten. Finns Ichnusa där. Trots allt så har dom flesta närmare till Göteborg än Sardinien.

(Finns dock ett hak nära Largo Argentina i Rom med Ichnusa med)
Vill i sammanhanget återigen lyfta fram Möllans Ost, även om det är ett tag sedan jag besökte dem. Fantastisk butik där det åtminstone tidigare fanns en connection med Sardinien.

Men då måste jag också lyfta fram en liten personlig favorit. Vinci alimentari i Bryssel. Hela butiken bygger enbart på produkter från Sardinien. Andra generationen. Öppnades på 1960-talet och är bättre än någonsin.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13346994_1076277079131105_8666464580809757725_n.jp g?oh=053aeb3ddcc6c5fa3c6617a7150fcbff&oe=58208754

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12301715_963134450445369_2852970452398827465_n.jpg ?oh=b925357081b41d1a7f98d918ebaad7e2&oe=5857AF40

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/12742034_1004800769612070_2730798458804243256_n.jp g?oh=a83917e263263c2c624fa4a98aabe8f0&oe=581BD775

Och han har öl.
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/11020905_882416835183798_8437946277175759882_n.jpg ?oh=54573f86f3dcee01683c83a0467f6e43&oe=585D867D

Fantastisk butik och underbar person.

Vilket återigen lyfter fram Heysel och Juventus. Så många italienare som levde i Belgien att det fungerar med att ha en butik inriktad på enbart sardiska delikatesser. Huliganerna valde att gå till attack och mörda fans som fanns på den neutrala läktaren. Många italienare men även italienskbelgare. Juventus Ultras stod i motsatt kurva och försökte förtvivlat gå till motattack och stoppa huliganerna. Men polisen valde att sätta in stora resurser för att stoppa dem istället för att förhindra massakern.

http://images.scribblelive.com/2015/5/28/6913859a-77bc-4d2f-a38d-b0b3fec2048b_1000.jpg

39 mördades varav fyra var från belgien. Vansinnigt många skadades...

Inte många klarade sig från den matchen med hedern i behåll. Vilket är anledningen till att Juventus också tystat ned vad som hände. Man skäms.... De enda som kan stå rakryggade är Juventus fans.

Italienare åkte till Belgien för att skapa sig en framtid, och jobba hårt. Jämför gärna med araberna som nu spränger staden och landet i luften.

https://toetproject.files.wordpress.com/2013/03/352d-foto-1.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/06/Hazelton_coal_miners.jpg
Senast redigerad av Brille68 2016-08-12 kl. 21:30.
Citera
2016-08-12, 23:06
Medlem
4522s avatar
Intressant hur en spelare kan vara så överskattad i Serie A-kretsar som Pjanic samtidigt som han är underskattad av "utomstående" fotbollssupportrar. Förmodligen topp tre spelare i världen när det gäller schizofrena förväntningar.
Citera
2016-08-12, 23:25
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Kunskapsargument a la "du har inte nog med kunskap att förstå", eller jag-har-sett-argument som "hade du sett honom spelat hade du förstått" är inte särskilt valida.

Hur kan det INTE vara relevant att man sett en spelare spela matcher vs en person som ALDRIG sett spelaren i fråga spela en endaste match? Jag har t.e.x läst/hört att manchester Uniteds backlinje är genomrutten men jag ger mig inte in i en diskussion om det med någon eftersom jag ALDRIG sett en match med det laget, därför kan jag inte skrika ut det eftersom jag omöjligt kan ha bildat mig en egen uppfattning av olika utvalda backar i laget. Följer jag ett lag så har jag 100% mer koll än någon utomstående som säger "han är kass", det är inget argument i en diskussion, det är en åsikt utan några som helst underbyggande fakta och baseras enbart på känslor och inget annat. Punkt slut!

Tro fan att jag blir irriterad när någon med noll koll kommer in i Calcio tråden och påstår att Rugani är som alla andra "unga italienska backar i serie A, en alibispelare i mängden bland Italienska backar. Att påstå något sådant är ju nästintill psykiskt sjukt.
Citera
2016-08-12, 23:31
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregory.House
Herregud snacka om att övervärdera sina spelare till max. Miralem Pjanic världsklass? Alves har varit avdankad i Barcelona och största säkerhetsrisken. Higuain har gjort 13 mål i champions league på 7-8 säsonger. Benatia för det mesta skadad och gjort 1 bra säsong i Roma under sin karriär. Pjaca visat vad på den högsta toppen? Snart skriver du att Rugani är nästa Paolo Maldini. Finns en anledning till Juventus inte vunnit Cl sedan 1995.

Avdankad alves? Räckte att gå in och läsa Barca på svenska fans när han blev såld, varenda plast-supporter i barcaskaran blev hur ledsna som helst. Jag tror och är helt säker på att det finns en anledning till att många blev förbannade när han lämna. Här kommer ett inlägg av den avdankade alves i träningsmatchen mot west ham:

Sekund 43:

https://www.youtube.com/watch?v=OJTbMu7ykuY

Du är medveten om att higuain rotera med benzema på den tiden han spela i Madrid? Därav färre mål. Och Napoli har inte ens varit i CL varje år. Så det där om att han "bara" gjort 13 mål i CL håller inte.

Nej Rugani kommer aldrig bli någon Maldini eftersom Rugani är mittback och Maldini var vänsterback.

Som sagt varför uttalar även du dig om Rugani? Du har ju inte sett han spela fotboll så du lika efterbliven som den andra anglofilen / plastknatten a la Barca/Madrid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in