Citat:
Ursprungligen postat av
tjenaretjenare
Pjanic vart ska han spela? Ska han spela som regista så kommer de få enorma problem då hans defensiva fotbollstänk brister. Khedira spelar typ hälften av alla matcher på säsongen pga att han är skadad, ibland när han spelade förra säsongen så märkte man inte att Vidal var borta men som sagt karlns skador. Marchisio är skadad till Oktober, kanske kommer att börja spela på normal nivå framåt November/December. En lönnfet Higuain som har en historia av sig att vika ned sig i större matcher likt Pjanic för 90 miljoner euro är inget att komma att skryta med, inte ens de som ägs av "kamelfösare" skulle köpa honom.
Pjanic en utav världens bästa mittfältare? Benatia har en bra säsong bakom sig och han blir 30 år nästa år.
Pjanic gjorde flest assist av ALLA mittfältare i Serie A under förra säsongen, för mig det var 25-26 assist. Ja han är en av världens bästa mittfältare. Har du sett Pirlo i regista rollen när han var i Juventus? Hans defensiv var katastrof, lägg därtill att Pjanic är 10ggr snabbare än Pirlo. Ser inte hur det kan bli sämre.
Jag har redan nämnt marchisios skada och faktiskt är det så att CL drar inte ihop sig för ens nästa år och då är han tillbaka, serie A leker Juventus ändå hem. Likaså har jag nämnt Khediras skada också i ett inlägg nyligen. Som sagt så kommer Juventus värva en mittfältare som går rakt in i starelvan innan mercato är slut, vem det blir svårt att säga men witsel skulle det kunna bli.
Jo det var flera PL lag som ville ha Pjanic men han ville till Juventus. Skojar du? Pjanic inte bra? Pjanic och Higuain var Serie A bästa spelare förra säsongen enligt de flesta som följer serie A. Higuain den lönnfete du snackar som slog nytt rekord och gjorde 35mål förra säsongen i Serie A. Slog gunnar nordahl rekord från 50-talet.
Märks att du inte kan ett dyft om Serie A. Higuain inför förra säsongen för Napoli då sa ADL att Higuain vid försäsongen måste gå ner i vikt vilket han gjorde och han smäckte den säsongen in 35 mål på 38 matcher. Förövrigt har higuain ett sådant utseende, en del fotbollsspelare är bitigare i kroppen.
Som sagt säg en anfallare av higuains kaliber som går att köpa loss när det gäller transfersumma + att betala lön? Det kan du inte därav tystnaden.
Vi som följer serie A har ett litet annat synsätt på fotboll eftersom våra favoritklubbar inte får allt de pekar på varje sommar. Lag likt Chelsea spenderar minst 100-200 miljoner euro varje sommar, jag upprepar VARJE år och är inte bättre än Juve på något vis.
Svara på min fråga, VEM är Rugani? Det kan du inte heller svara på för du vet inte ett skit, för du kan ingenting om Serie A. Du är så nersyltad anglofil så att du inte har koll på inhemska spelare i Italien. Precis som resterande anglofiler som när man frågar, Barzagli vet du vem det är? Står som ett frågetecken och undrar - Ja han har varit världens bästa back i ett flertal år i rad. Men han har ju inget engelsktklingande efternamn så därför finns han inte - logik för en anglofil.
Du tycker ingenting för du vet ingenting. Därför blir det svårt att argumentera med dig eftersom du inte kan något. Jag har följt Juve sedan början av 2000-talet och kan deras historia och nutid mycket väl.