Citat:
Ursprungligen postat av
mammacino
Det är väl klart det är jobbigt att peppra ner folk även om det är sanktionerat eller inte!
Tro mig jag vet lite om den biten.Det finns inga fina krig numer.
Att skjuta tyskar i Europa var dock hedersamt.
Men det är ingen som tvingas in i US Army så det är bara bita i det sura äpplet efter fullbordat faktum.
Att gå i krig för pajasen Trump ger nog många självmordstankar även om han har större stöd än Hillary bland soldaterna.
Vilket är logiskt då man vill se om man duger i strid,och Trump måste ju ut i världen och visa sig om han blir vald!
Bara för att det är sanktionerat gör det inte rätt att peppra ner någon. Den som gjort det sanktionerat borde gå i första led, fast så fungerar inte värden.
Självklart tvingas ingen in under pistolhot, men folk tvingas in av andra anledningar. Att få ett jobb och få betalt om man inte har råd att överleva är en form av tvång och att rekrytera folk till USA:s arme är lättare när det finns dåligt med jobbtillfällen inom t.ex. tillverknings industrin osv och eftersom det ekonomiska systemet fungerar så att man måste ha pengar för att överleva så måste man även göra val man inte vill om man är i en dålig situation.
Det finns givetvis de som går med i armén bara för att få leva ut sina sjuka drömmar om allt möjligt skit. Makt, förnedra, döda, spänning. You name it. Men jag är helt övertygad om att det är en väldigt liten skara. Majoriteten vill helst inners inne aldrig behöva uppleva krig, eller döda någon överhuvudtaget. Sen kanske det blir en vanesak när du väl är inne i det och man blir avtrubbad. Men det är ju inte friskt.
Trump vill ha en så stark militär att han aldrig behöver använda den. Precis det man vill man vill aldrig behöva använda den till skillnad från Sverige som räknar med att alla andra ska skydda oss och inte ha någon militär om vi skulle behöva den.
Trump vill ha goda realationer med Ryssland vilket jag tycker är positivt.
Jag vill inte ha något nytt kallt krig eller göra situation mer ansträngd så det kan eskalera.
Den robotsköld som byggs nu i Polen av Nato kan som jag förstår det omvandlas till en offensiv anläggning där kort och medeldistans robotar kan avfyras och de kan va kärnvapen bestyckade.
Det är vad Putin oroar sig för och pratar om. Inte jag och när ledaren för en nation med kapacitet att ödelägga stora delar av jorden oroar sig så är det klar även jag noterar det. Jag är inte orolig men jag förstår betydelsen av det.
Trump vill att medlemsländerna i Nato ska sluta åka snålskjuts om de vill ha amerikansk hjälp, helt rimligt enligt mig