Citat:
Ursprungligen postat av
mammacino
Att folk är oroliga för framtiden är ju inte konstigt men högern har ju tappat förståndet.Konspirationer ses över allt!
Jag tror inte Trump kommer att bli lönnmördad!Folk har ju tappat greppet.
Folk bör vara oroliga för framtiden domedagsklockan står på 3 minuter i midnatt. Midnatt = fullskaligt atomkrig och atomvinter.
http://thebulletin.org/timeline
Putin varnar journalister vid Economic forum i St:Petersberg om farorna och nästan desperat påtalar att han inte kan tränga igenom till folk i väst och varna om hur farlig situationen är eftersom många i väst verkar ha skygglappar och inte se hur ansträngt läget är.
https://www.youtube.com/watch?v=kqD8lIdIMRo
Många bedömer ju att läget nu är precis lika farligt som innan WW1.
Nu kom jag offtopic men jag tror sannolikheten att någon "olycka inträffar Trump" är verkligen inte osannolik med tanke på vad som står på spel för eliten som vill ha mer makt. Samtidigt som man utmålar Trumps kandidatur som att den enbart handlar om att Trump är makthungrig.
A Presidential Executive Order, whether Constitutional or not, becomes law simply by its publication in the Federal Registry. Congress is by-passed.
Executive Order 11921: Provides that the President can declare a state of emergency that is not defined, and Congress cannot review the action for six months.
När du bygger upp den här typen av makt i presidentens posten i USA så vill eliten gärna ha in sina kandidater som representerar dem och deras intressen. Varför ens ge presidenten den här typen av möjlighet att bli en "diktator" och nödsituationen behöver inte ens va definierad.
Och det är faran i det här som är grunden i många konspirationsteorier. Konspirationsteorier är en sliten term tycker jag Opec kan man ju säga är en stor konspiration eftersom de sätter priset på olja och alla länder som hittar olja direkt blir inbjudna. Korruption, kartell , konspiration OPEC styr i stor grad oljepriset. Vilket BTW Trump sagt är sjukt att de kan göra och uppmanat folk att motsätta sig det.