Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-12, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammacino
Ni ser ju inte nån konspiration om det inte drabbar er sida!Trump talar ju om second amendment people och liknande som nån dåre kan misstolka.Personligen så vill jag inte dra allt för höga växlar av det.Men Clinton har ju ett pris på sitt huvud redan.Klart att hennes fiender vill bli av med henne men det hör till jobbet!
Men detta skiter ju ni i!Där ser ni inget fel?

Först, jag är jag och jag tillhör ingen grupp och jag är ingen kunglighet så det är inget behov att Ni:a mig

Absolut Trump är långt ifrån perfekt. Sen tycker jag MSM gör det till en större grej än vad det var. Säkert någon idiot som kan missuppfatta men MSM går ju ut direkt och propagerar för vad det skulle va för betydelse.

Sen kan du ju kolla på det här klippet från valrörelsen 2008 där Clinton inte hoppade av racet om att bli demokraternas presidentkandidat. Där hon säger att alla vet ju vad som hände Robert Kennedy i Kalifonien i under hans kampanj så inget var ju avgjort även om Obama låg långt före. Kan inte det tolkas precis som det Trump sa att mana till någon att skjuta Obama? https://www.youtube.com/watch?v=aCEfA4U-GrM&feature=youtu.be
Senast redigerad av NoLogo 2016-08-12 kl. 13:36.
2016-08-12, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoLogo
Först, jag är jag och jag tillhör ingen grupp och jag är ingen kunglighet så det är inget behov att Ni:a mig

Absolut Trump är långt ifrån perfekt. Sen tycker jag MSM gör det till en större grej än vad det var. Säkert någon idiot som kan missuppfatta men MSM går ju ut direkt och propagerar för vad det skulle va för betydelse.

Sen kan du ju kolla på det här klippet från valrörelsen 2008 där Clinton inte hoppade av racet om att bli dem presidentkandidat. Där hon säger att alla vet ju vad som händer Robert Kennedy i Kalifonien i under hans kampanj så inget var ju avgjort även om Obama låg långt före. Kan inte det tolkas precis som det Trump sa att mana till någon att skjuta Obama? https://www.youtube.com/watch?v=aCEfA4U-GrM&feature=youtu.be
Jag såg det klippet och hennes rövslickare kontrade med att hon bad om ursäkt medan Trump inte gjorde det för sitt uttalande!
Vore det första gången en politiker/kändis mördas av en galning/icke-galning?
Det är en realitet!
2016-08-12, 13:36
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, Katastrofer för Trumps kampanj menade jag. Och katastrofer för den nationalistiska/socialkonservativa rörelsen i USA och Europa, eftersom Trump med sitt bisarra beteende sänker oss totalt tyvärr.

Jag förmodar att din nationalistiska kamp ska föras av någon Jonas Sjöstedt-kopia. Helst kvinna dock och med samma politik när det gäller värderingsfrågorna. Om du inte fattar att Värdegrunden™ är något som måste punkteras, förgöras och brännas så antar jag att du bara är en shill.

Värdegrunden™ ligger just nu under kraftigt artilleri. Paniken sprider sig och folk ger sig tillkänna.
2016-08-12, 13:44
Medlem
Citat:
Jag såg det klippet och hennes rövslickare kontrade med att hon bad om ursäkt medan Trump inte gjorde det för sitt uttalande!
Vore det första gången en politiker/kändis mördas av en galning/icke-galning?
Det är en realitet!

Verkligen, Trump är inte perfekt men jag tror det inte var hans tanke att media skulle spinna det på det viset.

Det farliga är ju vad som händer om något händer Hillery. Blir valet inställt kommer Obama använda Executive orders för att skjuta upp valet eller förklara martial law?

Det är oroliga tider intressanta men väldigt farliga. Och det är bra att ha en diskussion och hänga med.
Det som stör mig mest är att värden verkar gå bakåt på många viktiga fronter samtidigt som teknologin och möjligheterna är så bra och utvecklad på andra fronter
Senast redigerad av NoLogo 2016-08-12 kl. 13:46.
2016-08-12, 13:51
Medlem
Fittheligeandes avatar
Jag tror det kan ligga något i att Al qaida och Isis är upptränade av CIA. Man får inte glömma att CIA tränade upp talibanerna i Afghanistan i slutet av 70 talet. Dock så är det korkat av Trump att göra sådana uttalanden utan att framföra några bevis för sina anklagelser.
2016-08-12, 14:05
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Det farliga är ju vad som händer om något händer Hillery. Blir valet inställt kommer Obama använda Executive orders för att skjuta upp valet eller förklara martial law?

Det sannolika är då att demokraterna snabbt skakar fram en ersättare, som också vinner lätt över Trump. Skulle Hillary bli dödad inom några veckor före valet så lär det skjutas upp.
2016-08-12, 14:08
Medlem
Citat:
Det kommer inte att hända nåt!Du kommer säkert att överleva!
Men skaffa en pikkadoll för säkerhets skull om plundrarna kommer för nära OM helvetet bryter loss!

Du kanske uppfattar mig som paranoid men jag är inte det minsta orolig för personlig del.
Kommer katastrofen behöver inte va samhällets sönderfall kan lika gärna vara en meteorit så är det inte mycket att göra och en pistol hjälper bara delvis, den kan hjälpa en att överleva men samtidigt överlever man med vetskapen om vad man behövt göra för att överleva. Kolla på självmords statistiken för krigsveteraner i USA, de vet va de gjort och vissa kan inte återhämta sig.
2016-08-12, 14:17
Bannlyst
Citat:
Du kanske uppfattar mig som paranoid men jag är inte det minsta orolig för personlig del.
Kommer katastrofen behöver inte va samhällets sönderfall kan lika gärna vara en meteorit så är det inte mycket att göra och en pistol hjälper bara delvis, den kan hjälpa en att överleva men samtidigt överlever man med vetskapen om vad man behövt göra för att överleva. Kolla på självmords statistiken för krigsveteraner i USA, de vet va de gjort och vissa kan inte återhämta sig.
Det är väl klart det är jobbigt att peppra ner folk även om det är sanktionerat eller inte!
Tro mig jag vet lite om den biten.Det finns inga fina krig numer.
Att skjuta tyskar i Europa var dock hedersamt.
Men det är ingen som tvingas in i US Army så det är bara bita i det sura äpplet efter fullbordat faktum.
Att gå i krig för pajasen Trump ger nog många självmordstankar även om han har större stöd än Hillary bland soldaterna.
Vilket är logiskt då man vill se om man duger i strid,och Trump måste ju ut i världen och visa sig om han blir vald!
2016-08-12, 15:09
Medlem
Citat:
Det är väl klart det är jobbigt att peppra ner folk även om det är sanktionerat eller inte!
Tro mig jag vet lite om den biten.Det finns inga fina krig numer.
Att skjuta tyskar i Europa var dock hedersamt.
Men det är ingen som tvingas in i US Army så det är bara bita i det sura äpplet efter fullbordat faktum.
Att gå i krig för pajasen Trump ger nog många självmordstankar även om han har större stöd än Hillary bland soldaterna.
Vilket är logiskt då man vill se om man duger i strid,och Trump måste ju ut i världen och visa sig om han blir vald!

Bara för att det är sanktionerat gör det inte rätt att peppra ner någon. Den som gjort det sanktionerat borde gå i första led, fast så fungerar inte värden.

Självklart tvingas ingen in under pistolhot, men folk tvingas in av andra anledningar. Att få ett jobb och få betalt om man inte har råd att överleva är en form av tvång och att rekrytera folk till USA:s arme är lättare när det finns dåligt med jobbtillfällen inom t.ex. tillverknings industrin osv och eftersom det ekonomiska systemet fungerar så att man måste ha pengar för att överleva så måste man även göra val man inte vill om man är i en dålig situation.

Det finns givetvis de som går med i armén bara för att få leva ut sina sjuka drömmar om allt möjligt skit. Makt, förnedra, döda, spänning. You name it. Men jag är helt övertygad om att det är en väldigt liten skara. Majoriteten vill helst inners inne aldrig behöva uppleva krig, eller döda någon överhuvudtaget. Sen kanske det blir en vanesak när du väl är inne i det och man blir avtrubbad. Men det är ju inte friskt.

Trump vill ha en så stark militär att han aldrig behöver använda den. Precis det man vill man vill aldrig behöva använda den till skillnad från Sverige som räknar med att alla andra ska skydda oss och inte ha någon militär om vi skulle behöva den.
Trump vill ha goda realationer med Ryssland vilket jag tycker är positivt.
Jag vill inte ha något nytt kallt krig eller göra situation mer ansträngd så det kan eskalera.

Den robotsköld som byggs nu i Polen av Nato kan som jag förstår det omvandlas till en offensiv anläggning där kort och medeldistans robotar kan avfyras och de kan va kärnvapen bestyckade.
Det är vad Putin oroar sig för och pratar om. Inte jag och när ledaren för en nation med kapacitet att ödelägga stora delar av jorden oroar sig så är det klar även jag noterar det. Jag är inte orolig men jag förstår betydelsen av det.

Trump vill att medlemsländerna i Nato ska sluta åka snålskjuts om de vill ha amerikansk hjälp, helt rimligt enligt mig
2016-08-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det sannolika är då att demokraterna snabbt skakar fram en ersättare, som också vinner lätt över Trump. Skulle Hillary bli dödad inom några veckor före valet så lär det skjutas upp.

Ja absolut är det mest sanolikt men genom Executive orders har presidenten en del befogenheter att skjuta upp eller ställa in valet.

Fast jag tror inte en ersättare lätt vinner över Trump det blir hårt. Tror också det skulle gynna Liberterianernas kandidat och Green partys kandidater.

"November 19, 2015 — Dr. Ben Carson, a black neurosurgeon and 2016 Republican presidential candidate, has repeatedly stated that he believes there is a chance that the 2016 elections may not be held at all.

Widespread anarchy gripping the country could be reason enough for the Obama administration to announce the implementation of martial law and the suspension of some, if not all, of Americans’ constitutionally protected rights — including the right to vote and hold national elections."
http://www.commdiginews.com/politics...lection-28523/

Så sannolikheten finns givetvis att valet blir inställd. Till och med andra kandidater än Trump som i år tävlade om att bli republikanernas president kandidat pratar om det.
Senast redigerad av NoLogo 2016-08-12 kl. 15:24.
2016-08-12, 15:28
Bannlyst
Citat:
Bara för att det är sanktionerat gör det inte rätt att peppra ner någon. Den som gjort det sanktionerat borde gå i första led, fast så fungerar inte värden.

Självklart tvingas ingen in under pistolhot, men folk tvingas in av andra anledningar. Att få ett jobb och få betalt om man inte har råd att överleva är en form av tvång och att rekrytera folk till USA:s arme är lättare när det finns dåligt med jobbtillfällen inom t.ex. tillverknings industrin osv och eftersom det ekonomiska systemet fungerar så att man måste ha pengar för att överleva så måste man även göra val man inte vill om man är i en dålig situation.

Det finns givetvis de som går med i armén bara för att få leva ut sina sjuka drömmar om allt möjligt skit. Makt, förnedra, döda, spänning. You name it. Men jag är helt övertygad om att det är en väldigt liten skara. Majoriteten vill helst inners inne aldrig behöva uppleva krig, eller döda någon överhuvudtaget. Sen kanske det blir en vanesak när du väl är inne i det och man blir avtrubbad. Men det är ju inte friskt.

Trump vill ha en så stark militär att han aldrig behöver använda den. Precis det man vill man vill aldrig behöva använda den till skillnad från Sverige som räknar med att alla andra ska skydda oss och inte ha någon militär om vi skulle behöva den.
Trump vill ha goda realationer med Ryssland vilket jag tycker är positivt.
Jag vill inte ha något nytt kallt krig eller göra situation mer ansträngd så det kan eskalera.

Den robotsköld som byggs nu i Polen av Nato kan som jag förstår det omvandlas till en offensiv anläggning där kort och medeldistans robotar kan avfyras och de kan va kärnvapen bestyckade.
Det är vad Putin oroar sig för och pratar om. Inte jag och när ledaren för en nation med kapacitet att ödelägga stora delar av jorden oroar sig så är det klar även jag noterar det. Jag är inte orolig men jag förstår betydelsen av det.

Trump vill att medlemsländerna i Nato ska sluta åka snålskjuts om de vill ha amerikansk hjälp, helt rimligt enligt mig
Att Trump visar sig svag i Nato-frågan är ju bara bra för Ryssland.Man ställer väl upp på sina allierade,det är väl poängen med en allians?
Ryssland är på dekis men de är inte ofarliga så att Trump gullar med Putin är ju idioti!Putin skulle springa cirklar runt Trump.
Snålskjuts?Alla små skitländer ställde ju upp i Irak o Afghanistan!
2016-08-12, 15:36
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Att Trump visar sig svag i Nato-frågan är ju bara bra för Ryssland.Man ställer väl upp på sina allierade,det är väl poängen med en allians?
Ryssland är på dekis men de är inte ofarliga så att Trump gullar med Putin är ju idioti!Putin skulle springa cirklar runt Trump.
Snålskjuts?Alla små skitländer ställde ju upp i Irak o Afghanistan!
Varför envisas du med att skriva om saker du inte förstår? Ekonomi är du diskad från, vill du diskas från militär också. Trump vill både stärka USAs försvar och dess allianser. Han anser Nato förlegat eftersom ingen i alliansen uppfyller kraven utom USA. Han vill ha länder som håller sina löften om försvarsbudget på minst 2% av BNP och inte en massa freeloaders.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in