2016-08-12, 02:46
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aggrovator
Provade OMC otympliga modpack och det fungerar ju skapligt. Det är väl i huvudsak XVM jag är ute efter
Det finns massor av kul och bra saker i OMCs modpack.

Testade att köra spelet "vanilla" efter patchen men man blir ju galen efter ett tag. Fattar inte att WG inte bara köper in vissa mods och integrerar dem i spelet. Typ som Battle result, daily stats, carousel, HD-maps, Damage Log, lite varianter på 6th sense osv, och ffa Battle Assistant för arty. Hur svårt kan det vara? Spelet skulle bli 100 ggr bättre...
Citera
2016-08-12, 08:51
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Det finns massor av kul och bra saker i OMCs modpack.

Testade att köra spelet "vanilla" efter patchen men man blir ju galen efter ett tag. Fattar inte att WG inte bara köper in vissa mods och integrerar dem i spelet. Typ som Battle result, daily stats, carousel, HD-maps, Damage Log, lite varianter på 6th sense osv, och ffa Battle Assistant för arty. Hur svårt kan det vara? Spelet skulle bli 100 ggr bättre...
Hårda ord från mig men jag anser en riktig duktig spelare inte behöver mods pak alls. Man snittar ändå top 5 varje match.

Att sedan spelet inte är tänkt från början med mod paks tycxker jag bara var bra. Nu har ju inte wot förbjudit allt men iom allt fler patch släpp tror jag det matnyttiga inkluderas i menyerna.
Citera
2016-08-12, 10:09
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Hårda ord från mig men jag anser en riktig duktig spelare inte behöver mods pak alls. Man snittar ändå top 5 varje match.

Att sedan spelet inte är tänkt från början med mod paks tycxker jag bara var bra. Nu har ju inte wot förbjudit allt men iom allt fler patch släpp tror jag det matnyttiga inkluderas i menyerna.
Nästan inget av det jag räknade upp har iofs med själva striderna att göra utan är mer sidoinfo eller sånt som gör livet i garaget lättare så jag har inga större problem med dem. Men visst, spelet skulle bli betydligt mer rättvist om man förbjöd mods helt. Inte mig emot. Det viktiga dock är att komma åt fuskarna, inte de som har tankkarusell och serverping i garaget.
Citera
2016-08-12, 20:34
Medlem
xyklopfs avatar
WoT fyller 6 år denna vecka och Quickybaby tar en titt på hur spelet har utvecklats sen patch 7.1.
https://www.youtube.com/watch?v=hJbRWAIWLek

Citera
2016-08-13, 23:10
Medlem
Ace Venturas avatar
Har dragit in 4 Ace Tanker ikväll. Ingen har gett mer än 1350 base xp. Tack för kaffet.
Citera
2016-08-13, 23:32
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Har dragit in 4 Ace Tanker ikväll. Ingen har gett mer än 1350 base xp. Tack för kaffet.

Satte en ikväll, med Hellcaten, 6st kills och över 2000dmg. 5341xp (med x3) = 1780 i base xp. Meh.
Citera
2016-08-13, 23:56
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Satte en ikväll, med Hellcaten, 6st kills och över 2000dmg. 5341xp (med x3) = 1780 i base xp. Meh.
Snygg match! Då var du iaf nära. Jag var inte ens i samma kommun....
Citera
2016-08-14, 01:08
Medlem
xyklopfs avatar
Satte en ace jag med, i en Matilda 4 jag köpte tidigare idag (50% rabatt så jag slog till).
6 kills, totalt 7 skadeskjutna, 1330 damage, 1045 exp (x1).
Givetvis vann man en tidigare match med "bara" 2 kills i.

Men som sagt, skaffade Matilda 4 och Matilda BP. Gillar vagnarna mycket. Min vanliga Matilda 2 är en riktig best till vagn: 121mm pen med standard ammo, vents, rammer och BiA på crewn. Inte så stor skada per skott, men man skjuter snabbt och pricksäkert. Definitivt en "keeper" i garaget.
Citera
2016-08-14, 08:26
Medlem
270215s avatar
Tänkte testa premium på en av mina grinds för att se hur pass mycket det hjälper, men får bara ett error meddelande när jag försöker skaffa mig det.

Action temporarily unavailable. Please try again later.

Är det någon annan som har problem med detta eller är det bara jag?
Citera
2016-08-14, 10:45
Medlem
muminfars avatar
Jag har insett att detta spel är värdelöst under helgen, spela under kvällen, det gjorde i huvudet ont att spela och att se de besluten man gjorde
Citera
2016-08-14, 18:22
Medlem
xyklopfs avatar
Tidigare stod det under events/evenemang att amerikanska vagnen M4A2E4 skullle vara till salu på EU servrarna till halva priset. Det var dock ett misstag från WG´s sida.
Ph3lan skriver så här på WoT´s EU forum:
"Unfortunately the M4A2E4 showing up on discount in-game is a mistake and it will be fixed as soon as possible. Sorry about that guys!"

Trist, för den vagnen finns annars bara till salu på RU servern.
Citera
2016-08-14, 22:18
Medlem
Ace Venturas avatar
Ace Tanker med Marder 38T. Nästan exakt 2k damage (näst bästa i båda lagen hade 431). 8 kills. Dock inte så mycket spotting men ändå. Gav inte ens 1000 base xp!?? Seriöst alltså....

Citat:
Ursprungligen postat av 270215
Tänkte testa premium på en av mina grinds för att se hur pass mycket det hjälper, men får bara ett error meddelande när jag försöker skaffa mig det.

Action temporarily unavailable. Please try again later.

Är det någon annan som har problem med detta eller är det bara jag?

Fattar nada? "Premium på en av mina grinds"?

Antingen skaffar du premium till ditt konto (köper via shopen på WoTs hemsida) och då gäller det alla vagnar som du har. Eller så kör du på "Personal Reserves" inne i spelet. Dessa är tidsmässigt mycket kortare (runt 2h) men även de gäller alla vagnar du kör under den perioden.

Att köpa via hemsidan är busenkelt. Använd Paypal eller ett kort bara. Brukar aldrig strula.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in