2016-08-11, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ok, vad har hennes föräldrar för kopplingar till muslimska brödrraskapet??
Att du vräker ur dig ännu fler obelagda påståenden ökar knappast din trovärdighet..
Redan 2012 mosade kongressen och Washington Post dina påståenden om Humas släkt och påstådda kopplingar till muslimska brödraskapet:https://www.washingtonpost.com/opinions/michele-bachmanns-baseless-attack-on-huma-abedin/2012/07/19/gJQAFhkiwW_story.html?utm_term=.9ebeb15f09ec

hahaha, du menar John McCain skulle göra det? Han får ju massa pengar (sponsras) själv av saudiarabien, han är insyltad upp över öronen. Givetvis gör de vad de kan för att täcka spåren
Citera
2016-08-11, 14:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
hahaha, du menar John McCain skulle göra det? Han får ju massa pengar (sponsras) själv av saudiarabien, han är insyltad upp över öronen. Givetvis gör de vad de kan för att täcka spåren

Nej jag menar att hela kongressen vände sig emot dem som kom med dessa grundlösa påståenden..
Nu vore det klädsamt om du istället för att tjafsa helt enkelt la fram dina bevis för att:
• Huma har kopplingar till muslimska brödraskapet.
• Humas föräldrar har kopplingar till muslimska brödraskapet.
• Muslimska brödraskapet låg bakom 9-11.
• Huma förespråkar wahhabism.

Kan du det eller har du bara fantiserat?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-08-11 kl. 14:04.
Citera
2016-08-11, 14:04
Medlem
Citat:
Nej jag menar att hela kongressen vände sig emot dem som kom med dessa grundlösa påståenden..
Vänta nu. den artikeln du visade det med refererar till John McCain. En person som personligen fått sjusiffriga belopp (i dollar) av saudiarabien. Hur menar du att kongressen visar att de inte är köpta genom att låta den person som kanske är en av de mest köpta av dem alla berätta det?
Citera
2016-08-11, 14:11
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Vänta nu. den artikeln du visade det med refererar till John McCain. En person som personligen fått sjusiffriga belopp (i dollar) av saudiarabien. Hur menar du att kongressen visar att de inte är köpta genom att låta den person som kanske är en av de mest köpta av dem alla berätta det?

Så du kunde inte bevisa dina påståenden - det var ju oväntat...

Även andra republikaner vände sig mot de (i de egna leden) som kom med anklagelserna.
Spurred or shamed by Mr. McCain’s courageous remarks, some Republican leaders, but not all, have gathered themselves to repudiate Ms. Bachmann and her co-signers. On Thursday, House Speaker John Boehner (R-Ohio) praised Ms. Abedin’s “sterling character,” noting that the accusations against her are “dangerous.”
McCain(s välgörenhetsorganisation) fick väl dessutom pengar från SA först år 2014...

Då kan vi avslutningsvis konstatera att du inte hade någonting alls på fötterna, som vanligt.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-08-11 kl. 14:14.
Citera
2016-08-11, 14:40
Medlem
Citat:
Då kan vi avslutningsvis konstatera att du inte hade någonting alls på fötterna, som vanligt.

Idag har jag inte så mycket tid att kolla upp men om du tror någon annan reaktion från dig än den du ger nu var oväntad så tror du fel. Du är nyttig på ett område och det är om man inte orkar leta allt för länge efter något som motbevisar det man hittat (jag har hittat bra mycket mer än vad jag skrivit men det är massor av text att plöja vilket du säkert förstår att man inte orkar skriva ner).

Tror du verkligen att en köpt person erkänner att den är köpt? Alla vet att politiker i USA mutas, det är helt lagligt men knappt någon politiker skulle beskriva systemet som om de mutas.

Att du använder politikers retorik som källa för att motbevisa något är intressant för det visar hur dålig du är på att granska trovärdighet
Citera
2016-08-11, 14:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Idag har jag inte så mycket tid att kolla upp men om du tror någon annan reaktion från dig än den du ger nu var oväntad så tror du fel. Du är nyttig på ett område och det är om man inte orkar leta allt för länge efter något som motbevisar det man hittat (jag har hittat bra mycket mer än vad jag skrivit men det är massor av text att plöja vilket du säkert förstår att man inte orkar skriva ner).

Tror du verkligen att en köpt person erkänner att den är köpt? Alla vet att politiker i USA mutas, det är helt lagligt men knappt någon politiker skulle beskriva systemet som om de mutas.

Att du använder politikers retorik som källa för att motbevisa något är intressant för det visar hur dålig du är på att granska trovärdighet

Jag vet inte riktigt vad du svamlar om nu men när du har hunnit kolla upp dina egna påståenden så inväntar vi dina bevis för att:
• Huma har kopplingar till muslimska brödraskapet.
• Humas föräldrar har kopplingar till muslimska brödraskapet.
• Muslimska brödraskapet låg bakom 9-11.
• Huma förespråkar wahhabism.

Kan du det eller har du bara fantiserat?
Citera
2016-08-11, 17:04
Avstängd
Citat:
Varför tror du att det var en "stand down" beordrad? Har du något exempel på när försvaret tidigare reagerat snabbare på en flygplanskapning eller liknande inom landet?

Jag har exempel på när de tidigare misslyckats fullständigt:
In the decade before 9/11, NORAD intercepted only one civilian plane over North America: golfer Payne Stewart's Learjet, in October 1999. With passengers and crew unconscious from cabin decompression, the plane lost radio contact but remained in transponder contact until it crashed. Even so, it took an F-16 1 hour and 22 minutes to reach the stricken jet. Rules in effect back then, and on 9/11, prohibited supersonic flight on intercepts. Prior to 9/11, all other NORAD interceptions were limited to offshore Air Defense Identification Zones (ADIZ). "Until 9/11 there was no domestic ADIZ," FAA spokesman Bill Schumann tells PM. After 9/11, NORAD and the FAA increased cooperation, setting up hotlines between ATCs and NORAD command centers, according to officials from both agencies. NORAD has also increased its fighter coverage and has installed radar to monitor airspace over the continent.
Jag menar att jag tror att det var en stand down. Självklart kan jag inte bevisa det, men jag menar att mycket tyder på det. Med "stand down" menar jag inte bara frånvaron av "intercept" eller "scramble", jag menar den samlade frånvaron av insatser från US Intel, säkerhets-företag, militären, Bush-administrationen, m.m., och att ingen ställdes till svars för det största fiaskot sedan Pearl Habor.

Helt kort.
Senast redigerad av onopono 2016-08-11 kl. 17:11.
Citera
2016-08-11, 17:52
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag menar att jag tror att det var en stand down. Självklart kan jag inte bevisa det, men jag menar att mycket tyder på det. Med "stand down" menar jag inte bara frånvaron av "intercept" eller "scramble", jag menar den samlade frånvaron av insatser från US Intel, säkerhets-företag, militären, Bush-administrationen, m.m., och att ingen ställdes till svars för det största fiaskot sedan Pearl Habor.

Helt kort.

Jag tycker Norman Minetas vittnesmål inför 9/11 Commission, motsägelserna mellan kommissionen och militären samt förstås slutresultatet sammantaget pekar mot en "stand down"-order.
Citera
2016-08-11, 18:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Jag tycker Norman Minetas vittnesmål inför 9/11 Commission, motsägelserna mellan kommissionen och militären samt förstås slutresultatet sammantaget pekar mot en "stand down"-order.
Ja. Bush och Rumsfeld beter sig också minst sagt egendomligt tiden efter andra planet slår in i WTC. Militärövningarna som pågick och blandades ihop med (de påstådda) kapningarna och mycket annat skumt som jag vill återkomma till när jag får lite tid över.
Citera
2016-08-11, 18:39
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono

Helt kort.

Ok. Själv tycker jag det låter oerhört märkligt att ge en stand down-order eftersom det skulle avslöja för alla som fick ordern att USA vore medvetna om vad som var på gång. Särskilt med tanke på det jag citerade tidigare om att flygvapnet hade närmast obefintliga möjligheter att göra en insats mot de kapade planen (om man utgår från tidigare misslyckade ingripanden).
Citera
2016-08-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ok. Själv tycker jag det låter oerhört märkligt att ge en stand down-order eftersom det skulle avslöja för alla som fick ordern att USA vore medvetna om vad som var på gång. Särskilt med tanke på det jag citerade tidigare om att flygvapnet hade närmast obefintliga möjligheter att göra en insats mot de kapade planen (om man utgår från tidigare misslyckade ingripanden).

Edit missuppfattade.
Senast redigerad av zebmaca 2016-08-11 kl. 19:30.
Citera
2016-08-11, 19:10
Avstängd
Citat:
Självklart har ingen generell stand down-order gått ut. Det behövs bara ett par korta telefonsamtal från t.ex. Cheney där han ger order om att inga åtgärder får vidtas utan hans direkta medgivande, något som aldrig kommer. National Security, CYA och självcensur gör resten.

Att i princip hela USA:s flygvapen var inbegripna i olika övningar just den dagen är minst sagt ett oturligt sammanträffande. Vi har Minetas vittnesmål om Cheneys svar på: "Do the orders still stand?", Bushs minst sagt egendomliga passivitet, vilket även gäller nummer tre i befälsordningen, Rumsfeld.

US Intels (brist på) agerande i anslutning till de påstådda kaparna året innan attackerna är även det tecken på en stand down. Som sagt, glasklara bevis saknas men Gestalten finns där, helt klart.

Varför har ingen ställts till svars? Fått sparken? Degraderats?
Senast redigerad av onopono 2016-08-11 kl. 19:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in