2016-08-10, 22:46
Medlem
onopono Svarar så här istället, det vart väl mycket där och vet inte riktigt hur jag skall svara med tanke på att jag har en helt annan utgångspunkt (tror det i alla fall) när jag tittar på 9/11 jämfört med hur jag tror du granskar fallet.
Mitt intresse ligger mer åt det ekonomiska, följer pengar och inflytande.

Du har fortfarande inte visat de kopplingarna eller hur hon som 25 år gammal kunde bistå kaparna?
Jag tror inte det var några kapare, än mindre behövde man då bistå några. Kaparna var enligt mig endast några stackare som fick lite trevlig långsemester samtidigt som de lärde sig flyga sportplan. De kände aldrig till vad som väntade

Nej, USA styrs fortfarande från USA och styrkeförhållandet är fortfarande löjligt mycket till USA:s fördel.
Ok, möjligen missförstår jag dig men här har jag inte alls samma åsikt som du. USA har inte styrts från USA (om du menar folket) sedan JFK, kanske inte ens då. De har ett riggat valsystem och det största problemet är att man kan köpa politiskt inflytande. Innan 1990-2000 var det iofs inte lika lätt att köpa inflytande och kapitalisters rikedom sammanföll väl med folkets. I början på 1990 började dock en hel del mycket inflytelserika märka att kapitalismen började knaka. Folks behov började avta. Har man en TV så är det inte lika stark drift att köpa en till om du förstår vad jag menar.
USA är vad jag vet unika med att ha ett system där det går att köpa inflytande det gör dem också mycket känsliga. Det är möjligt för förmögna, ofta via bulvaner att ta kontroll.

Gör den? Berätta mer.
Titta på kranarna (pengarna). Vem/vilka trycker in pengar i organisationen.

Det som skiljer Israels inflytande från oljestaternas är den över hundra år gamla judiska minoriteten i USA. Välutbildad, västerländsk, välfinansierad med ett enormt politiskt och kulturellt inflytande.
Judar, muslimer och bla bla. Religion har bara ett syfte och det är att kontrollera stora folkmassor. De i toppen är inte ett dugg religiösa. Man kan vara hur utbildad som helst, har man inga pengar spelar det mindre roll.

Zionisterna var och är rädda för den folkliga och progressiva Pan-arabismen och den lika folkliga Islamismen (även Iran), eftersom den är solidarisk med det palestinska folket vars land Zionisterna har stulit.

PNAC (Neo-cons) planerade som bekant att destabilisera alla dessa länder redan innan 9/11, men insåg att man behövde ett "nytt Pearl Habor" för att få den amerikanska opinionen på sin sida. Mycket riktigt fick man ett nytt sådant 9/11 2001 och nu, 15 år senare återstår i princip endast Iran vilket lyckligtvis inte verkar lika enkelt att ge sig på.

Ok, enligt mig så om man blandar in massa religiöst dravel kommer man aldrig förstå vad som händer.

I samband med 9/11 så pratas det ofta om New World Order. Vad jag tror det egentligen är så handlar det hur de skall hantera makten när kapitalismen knappt fungerar längre. Tekniken har gått fram så kraftigt att folk klarar sig utan att konsumera hela tiden. De så kallade ”frihandelsavtalen” är mycket viktiga där. TPP, TTIP och TISA. Också viktigt att man försöker splittra upp folket (som du skrev, söndra och härska) och får någon slags struktur som är svår att rubba. Den struktur som Muslimska Brödraskapet driver kan jag tänka mig passar utmärkt då den är så hierarkisk. Mycket viktigt för dem är det att helst clinton eller någon annan blir vald, de driver igenom frihandelsavtalen och sedan kan man släppa manipulerande av val eftersom man i princip har kopplat bort marknader från folkets inflytande. Företagen bestämmer
Starten på det här var 9/11, möjligen har de då planerat att det kommer ta 15-20 år att genomföra förändringarna och sedan kan man låta folket få veta.
Citera
2016-08-11, 00:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
onopono
Du har fortfarande inte visat de kopplingarna eller hur hon som 25 år gammal kunde bistå kaparna?
Jag tror inte det var några kapare, än mindre behövde man då bistå några. Kaparna var enligt mig endast några stackare som fick lite trevlig långsemester samtidigt som de lärde sig flyga sportplan. De kände aldrig till vad som väntade.

Det var inget svar på frågan - och du har inte svarat mig heller när jag ställde samma fråga - kan du vänligen göra det?

jag har tidigare bett dig visa vilka kopplingar Huma har till olika organisationer men du har ju inte kunnat visa det..
2001 var Huma en 25-årig nyss utsprungen student/praktikant som arbetade för Hillary Clinton - hur får du det till att hon är ansvarig/inblandad i 9-11?

Nå?
Citera
2016-08-11, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det var inget svar på frågan - och du har inte svarat mig heller när jag ställde samma fråga - kan du vänligen göra det?

jag har tidigare bett dig visa vilka kopplingar Huma har till olika organisationer men du har ju inte kunnat visa det..
2001 var Huma en 25-årig nyss utsprungen student/praktikant som arbetade för Hillary Clinton - hur får du det till att hon är ansvarig/inblandad i 9-11?

Nå?

Du har ju själv sagt en "Muslim World League" och du tycker inte de är märkligt att Hillary Clintons närmaste har koppling till den organisationen som promotar Wahhabism?
Citera
2016-08-11, 02:02
Avstängd
Citat:
Jag tror inte det var några kapare, än mindre behövde man då bistå några. Kaparna var enligt mig endast några stackare som fick lite trevlig långsemester samtidigt som de lärde sig flyga sportplan. De kände aldrig till vad som väntade
Ja, det är mycket som tyder på det. Men, hur menar du att den islamistiska kopplingen till 9/11 såg ut?

Citat:
Ok, möjligen missförstår jag dig men här har jag inte alls samma åsikt som du. USA har inte styrts från USA (om du menar folket) sedan JFK, kanske inte ens då. De har ett riggat valsystem och det största problemet är att man kan köpa politiskt inflytande. Innan 1990-2000 var det iofs inte lika lätt att köpa inflytande och kapitalisters rikedom sammanföll väl med folkets. I början på 1990 började dock en hel del mycket inflytelserika märka att kapitalismen började knaka. Folks behov började avta. Har man en TV så är det inte lika stark drift att köpa en till om du förstår vad jag menar.
USA är vad jag vet unika med att ha ett system där det går att köpa inflytande det gör dem också mycket känsliga. Det är möjligt för förmögna, ofta via bulvaner att ta kontroll.
Och hur kopplar du det här till en eventuell islamistisk inblandning i 9/11?

Citat:
Titta på kranarna (pengarna). Vem/vilka trycker in pengar i organisationen.
Menar du att muslimska oljepengar finansierade attackerna?

Citat:
Judar, muslimer och bla bla. Religion har bara ett syfte och det är att kontrollera stora folkmassor. De i toppen är inte ett dugg religiösa. Man kan vara hur utbildad som helst, har man inga pengar spelar det mindre roll.
Jag försöker att beskriva skillnaderna i inflytande mellan amerikanska judar och amerikanska muslimer. Judarna har funnits i Väst i nästan 2000 år och i USA i över 200 år. Helt integrerade, välutbildade, högavlönade och ett per capita enormt inflytande över amerikansk politik och kultur. Muslimerna har i någon större mängd funnits i USA endast i ca 50 år och har ett minimalt inflytande. Däremot stämmer det att oljan/petrodollarn utgör en av hörnpelarna i amerikansk ekonomi, så även i oljestaternas, men, det råder inget tvivel om vem som har makten i den relationen.

Citat:
Ok, enligt mig så om man blandar in massa religiöst dravel kommer man aldrig förstå vad som händer.
Zionism, PNAC och Neo-cons är inget religiöst dravel, det är politisk ideologi.

Citat:
I samband med 9/11 så pratas det ofta om New World Order. Vad jag tror det egentligen är så handlar det hur de skall hantera makten när kapitalismen knappt fungerar längre. Tekniken har gått fram så kraftigt att folk klarar sig utan att konsumera hela tiden. De så kallade ”frihandelsavtalen” är mycket viktiga där. TPP, TTIP och TISA. Också viktigt att man försöker splittra upp folket (som du skrev, söndra och härska) och får någon slags struktur som är svår att rubba. Den struktur som Muslimska Brödraskapet driver kan jag tänka mig passar utmärkt då den är så hierarkisk. Mycket viktigt för dem är det att helst clinton eller någon annan blir vald, de driver igenom frihandelsavtalen och sedan kan man släppa manipulerande av val eftersom man i princip har kopplat bort marknader från folkets inflytande. Företagen bestämmer
Starten på det här var 9/11, möjligen har de då planerat att det kommer ta 15-20 år att genomföra förändringarna och sedan kan man låta folket få veta.
Den vanligaste betydelsen av NWO är den världsordning som råder efter det att kommunismen föll och hela världen blev kapitalistisk.

En utvidgad betydelse av begreppet är att nationalstaten tappar i betydelse och att världen blir alltmer gränslös, där varor och kapital kan flöda fritt utan hämmande inblandning från lokala lagar och politisk styrning.

På vad sätt kopplar du den här trenden till 9/11?
Citera
2016-08-11, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Ja, det är mycket som tyder på det. Men, hur menar du att den islamistiska kopplingen till 9/11 såg ut?

Och hur kopplar du det här till en eventuell islamistisk inblandning i 9/11?
Makt
Du är historiskt påläst och då vet du varför man krigar. Krig startas oftast för att skapa behov/efterfrågan, för de som levererar behovet är kriget mycket lönsamt. Mängder av kapital och resurser förs över från de som behöver till de som producerar.

Sverige hade god hjälpa av andra världskriget, vi slapp bli sönderbombade men kunde leverera produkter till sönderbombade länder vars behov av återuppbyggnad var stort.

Islamism tror jag används som en teknik för att skapa behov. Kungar och shejker tjänar inte lika mycket pengar på olja, de behöver hitta nya sätt och dra in pengar samt befästa sina rikedomar. Pengar man tjänat på olja har man investerat i företag runt om i världen men man har också använt dem för att köpa inflytande. Troligen är nästan hela det demokratiska partiet i USA uppköpt.

Religionen i de här länderna är bara ett verktyg för att bibehålla makt. Mindre olja och landet är mer sekulärt, mer olja och landet är mindre sekulärt (hårdare kontrollerat). De som kontrollerar oljetillgångarna vill inte släppa på det och bli vanliga, mycket vill ha mer...

Vad händer då om man sitter på en befolkning som knappt klarar något själv? Man har strypt möjligheter för människor att starta och driva egna verksamheter för de inte skall hota ens egna rikedomar. Plötsligt sinar inkomsterna från oljan och folket måste ha mat mm. Det kostar

Då måste oljeländerna börja kapitalisera sina investeringar. Man kan inte sälja av för mycket för det är sådana mängder att det kan utlösa börsfall och sämre konjunktur. Istället tror jag de använder sitt ägande i företag för att få politiskt inflytande.

Det skulle inte förvåna om företag med stort ägande från länder i gulfstaterna är duktiga på att muta politiker.

Vad gör man då med politiskt inflytande? En stor uppgift är troligen att sprida islamism. Om folket i USA fick veta att deras regering är uppköpt av Saudiarabien hade man kastat ut den direkt. Jag tror iofs inte att man har som mål att islamisera USA heller, USA är viktigt att kontrollera för militära styrkan och den finansiella sektorn. Däremot kan ett mål vara att islamisera Europa. Exempelvis Saudiarabien finansierar byggande av moskéer i Sverige.
Genom att starta krig i Mellanöstern tvingar man folk och fly. Politiskt inflytande kan möjligen användas för att tvinga andra länder att ta emot flyktingar.

Beviset för det här sett till vårt eget land är hur lite vi kritiserar krigen som orsakar flyktingvågor. Vi blundar nästan helt för det, vi har till och med deltagit själva i krigen

Ett annat viktigt steg som jag tror man jobbar hårt för är att monopolisera marknader eller skapa så stora trösklar att större aktörer helt kan kontrollera hela marknader. Här har de rika judarna en stor uppgift då de tycks vara mycket duktiga på det.

Finns säkerligen fler orsaker men om man tittar på hela verksamheter utifrån ett affärsmässigt perspektiv. Och då tänker på att de är mycket brutala i affärer, så är det troligen ett ganska naturligt förlopp.

USA har gjort affärer med Saudiarabien sedan 1933, länderna känner varandra fantastiskt bra. Troligen är de andra gulfstaterna också med på noterna. När WW2 tog slut blev man riktigt tajta
Citera
2016-08-11, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det som skiljer Israels inflytande från oljestaternas är den över hundra år gamla judiska minoriteten i USA. Välutbildad, västerländsk, välfinansierad med ett enormt politiskt och kulturellt inflytande. Hur många judar fanns det i PNAC, i Bushadministrationen och på tunga poster inom näringsliv och media, vid tiden för 9/11? Hur många muslimska araber?

Angående Media.

Bush den yngre som blev vald till president ansågs ha fuskat sig till vinsten mot Al Gore och en mycket viktig medspelare där var Fox News. Fox News ägs i första hand av Rupert Murdoch, tror han äger via moderbolaget News Corp. Rupert Murdoch har mycket affärer ihop med personer från Saudiarabien, framförallt Al-Waleed bin Talal som också var delagäre i Fox när Bush vart vald.

http://www.rollingstone.com/politics/news/how-roger-ailes-built-the-fox-news-fear-factory-20110525
Citat:
In the fable Ailes tells about his own life, he made a clean break with his dirty political past long before 1996, when he joined forces with Murdoch to launch Fox News. "I quit politics," he has claimed, "because I hated it." But an examination of his career reveals that Ailes has used Fox News to pioneer a new form of political campaign – one that enables the GOP to bypass skeptical reporters and wage an around-the-clock, partisan assault on public opinion. The network, at its core, is a giant soundstage created to mimic the look and feel of a news operation, cleverly camouflaging political propaganda as independent journalism.

The result is one of the most powerful political machines in American history. One that plays a leading role in defining Republican talking points and advancing the agenda of the far right. Fox News tilted the electoral balance to George W. Bush in 2000, prematurely declaring him president in a move that prompted every other network to follow suit.
Citera
2016-08-11, 10:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du har ju själv sagt en "Muslim World League" och du tycker inte de är märkligt att Hillary Clintons närmaste har koppling till den organisationen som promotar Wahhabism?

Du har alltså inga som helst bevis för dina påståenden om att Huma har "mycket starka kopplingar" till muslimska brödraskapet och att muslimska brödraskapet låg bakom 9-11??
Det vara bara fantasier från din sida som vanligt?
Citera
2016-08-11, 10:49
Avstängd
Citat:
Angående Media.

Bush den yngre som blev vald till president ansågs ha fuskat sig till vinsten mot Al Gore och en mycket viktig medspelare där var Fox News. Fox News ägs i första hand av Rupert Murdoch, tror han äger via moderbolaget News Corp. Rupert Murdoch har mycket affärer ihop med personer från Saudiarabien, framförallt Al-Waleed bin Talal som också var delagäre i Fox när Bush vart vald.

http://www.rollingstone.com/politics/news/how-roger-ailes-built-the-fox-news-fear-factory-20110525
Det som är mindre känt är att Murdochs mor var judinna vilket ger att han själv är jude och har rätt att bosätta sig i Israel när han vill. Med det sagt så är inte alla judar stöpta i en och samma ideologiska form. Det finns en lång liberal och progressiv tradition inom de judiska nätverken både i USA, Israel och världen över men det är inte den som är aktuell i den här diskussionen. Det är alliansen mellan GOP, Neo-cons, Zionister och Wall Street som är intressant. Här finns även arabiska oljepengar med i bilden som en viktig komponent, men jag tror att det politiska inflytandet dessa pengar ger mest rör sig om att USA garanterar den fortsatta existensen av den styrande eliten i respektive land.

Vid 9/11 satt zionisterna vid makten i USA, både i administrationen, Kongressen, Big Corp, media och kulturellt. Du har hittat EN sekreterare till Hillary Clinton som eventuellt har en koppling till en islamistisk organisation?
Senast redigerad av onopono 2016-08-11 kl. 11:27.
Citera
2016-08-11, 12:49
Medlem
Citat:
Du har alltså inga som helst bevis för dina påståenden om att Huma har "mycket starka kopplingar" till muslimska brödraskapet och att muslimska brödraskapet låg bakom 9-11??
Det vara bara fantasier från din sida som vanligt?

Jag fattar inte vad du tjatar om, skulle det inte räcka med att clintons "allt i allo" förespråkar wahhabism och det helt gått under radarn. Att hon är uppväxt i Saudiarabien (16 år där). Att hon jobbade med "Muslim Minority Affairs" fram till 2008 vilket också är en organisation för att sprida sprida islamism till områden som inte är islamiserade.
Är inte det sensationella uppgifter menar du? Hallå, hur tror du väljare reagerar om de vet om det.

Att hon skulle ha varit med och dragit upp riktlinjer för 9/11 är det ingen som påstått, det intressanta är det hon representerar och hur tentaklerna går
Citera
2016-08-11, 13:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag fattar inte vad du tjatar om, skulle det inte räcka med att clintons "allt i allo" förespråkar wahhabism och det helt gått under radarn. Att hon är uppväxt i Saudiarabien (16 år där). Att hon jobbade med "Muslim Minority Affairs" fram till 2008 vilket också är en organisation för att sprida sprida islamism till områden som inte är islamiserade.
Är inte det sensationella uppgifter menar du? Hallå, hur tror du väljare reagerar om de vet om det.

Att hon skulle ha varit med och dragit upp riktlinjer för 9/11 är det ingen som påstått, det intressanta är det hon representerar och hur tentaklerna går

Jag har inte diskuterat ifall hon förespråkar Wahhabism eller ej - det återstår dessutom också för dig att bevisa - dock har du flera gånger skrivit att hon har starka kopplingar till muslimska brödraskapet och att de låg bakom 9-11.
Det är det jag vill se dina bevis för..
Citera
2016-08-11, 13:39
Medlem
Citat:
Jag har inte diskuterat ifall hon förespråkar Wahhabism eller ej - det återstår dessutom också för dig att bevisa - dock har du flera gånger skrivit att hon har starka kopplingar till muslimska brödraskapet och att de låg bakom 9-11.
Det är det jag vill se dina bevis för..
ja kopplingar, men det är inte samma sak som att man är drivande eller bestämmer.
Har du kollat upp hennes föräldrar, är anhörig en stark koppling i "din bok". Förälder är väl den näst starkaste anhörigkopplingen man kan ha. Hon har också jobbat/drivit minst en verksamhet som sprider islamism och med tanke på att det är Saudiarabien som sponsrar, varför skulle det inte vara wahhabism?
Citera
2016-08-11, 13:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
ja kopplingar, men det är inte samma sak som att man är drivande eller bestämmer.
Har du kollat upp hennes föräldrar, är anhörig en stark koppling i "din bok". Förälder är väl den näst starkaste anhörigkopplingen man kan ha. Hon har också jobbat/drivit minst en verksamhet som sprider islamism och med tanke på att det är Saudiarabien som sponsrar, varför skulle det inte vara wahhabism?

Ok, vad har hennes föräldrar för kopplingar till muslimska brödrraskapet??
Att du vräker ur dig ännu fler obelagda påståenden ökar knappast din trovärdighet..
Redan 2012 mosade kongressen och Washington Post dina påståenden om Humas släkt och påstådda kopplingar till muslimska brödraskapet:https://www.washingtonpost.com/opinions/michele-bachmanns-baseless-attack-on-huma-abedin/2012/07/19/gJQAFhkiwW_story.html?utm_term=.9ebeb15f09ec
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in