2016-08-11, 14:03
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Kul att Isak kommer hem till Sverige igen. Oväntat må jag säga. Trodde ingen klubb kunde matcha hans löneanspråk.
Men... är det verkligen målvaktspositionen som har spökat i dif? Att ha Allsvenskans bästa målvakt är ju aldrig fel, men det här löser ingenting om inte resten av laget rycker upp sig.

Höije har utgånde kontrakt och har inte varit stabil någonstans i år, därför Hampus fått stå som gör det så bra han kan, men han är inte en toppmålvakt. Ingen aning om vad han får i lön heller. Kul oavsett.
Citera
2016-08-11, 14:05
Medlem
limpanboys avatar
Bra värvning av dif.
Nyfiken på hans löneanspråk. Kan endast tänka mig att han går till dif pga att tff inte kan matcha hans lön.
Citera
2016-08-11, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det handlar som redan skrivits om att båda lagen kunde haft CL/EL-kval framför sig och man ville optimera vilan inför dessa matcher. Dock tycker jag det är idioti att börja med haltande tabell igen, det var ett ofog för ett gäng år sedan och inget man vill ha tillbaka ens för någon vecka.
Dessutom kan man ju ifrågasätta om det är smart att lägga den matchen igår och därmed få massa fler matcher inför första europamatchen i veckan som kommer istället för en mellan de matcherna. Nu spelar det ingen roll då båda åkt ur men tanken var dum redan från början.
Så korkat. Okej om man vill ge lagen med Europaspel bästa möjliga förutsättningar men en haltande tabell är ren skit så ska det flyttas matcher får man vackert flytta hela omgångar. Nu kommer min dagliga tabellkoll att bli förstörd i flera veckor framöver och korkade pekingar/journalister som pratar om serieledning kommer testa mitt tålamod.
Citera
2016-08-11, 14:09
Medlem
xtroes avatar
Ja då var Besara klar för ÖSK då, slynor. Suger att vara så jävla långt ner i näringskedjan, hoppas nu bara inte Urban satsat allt på detta kort då vi BEHÖVER en central mittfältare. Låna in någon, hitta något guldkorn, vad fan som hellst så jag slipper se Granat på mitten från start igen!

http://oskfotboll.se/osk/aktuellt/nyheter-2015/2016-08-11-nahir-besara-klar-for-osk.html
Citera
2016-08-11, 14:15
Medlem
Klart det är en jäkligt grym värvning i form av Isaksson. Under EM var han ju Sveriges bäste spelare. Det som dock gnager är vår målvaktstränare Kjell Frisk med tanke på att typ alla målvakter förr eller senare blivit sämre under hans vingar. Där är en position inom klubben som måste besättas med större kvalité, och det helst igår.

En bra forward in så får jag ändå ge en stor eloge till Bosse för värvningarna detta fönster. Vad gäller Colley vore det ett avbräck om han går men jag utgår ifrån det. Vore för bra annars!
Citera
2016-08-11, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Kul att Isak kommer hem till Sverige igen. Oväntat må jag säga. Trodde ingen klubb kunde matcha hans löneanspråk.
Men... är det verkligen målvaktspositionen som har spökat i dif? Att ha Allsvenskans bästa målvakt är ju aldrig fel, men det här löser ingenting om inte resten av laget rycker upp sig.

Då har du varken följt allsvenskan eller DIF. Det är just målvaktssidan som varit lagets stora problem. Ett kantigt försvar med tveksamma målvaktsingripande. Höie har blivit sämre samtidigt som Hampus Nilsson inte direkt imponerat när han fått ersätta. Dif har haft liknande problem som Hammarby och det är att den givna förstamålvakten dippat och det ordentligt.
Citera
2016-08-11, 15:22
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Klart det är en jäkligt grym värvning i form av Isaksson. Under EM var han ju Sveriges bäste spelare. Det som dock gnager är vår målvaktstränare Kjell Frisk med tanke på att typ alla målvakter förr eller senare blivit sämre under hans vingar. Där är en position inom klubben som måste besättas med större kvalité, och det helst igår.

En bra forward in så får jag ändå ge en stor eloge till Bosse för värvningarna detta fönster. Vad gäller Colley vore det ett avbräck om han går men jag utgår ifrån det. Vore för bra annars!
Ska bli kul å se Isak, vad händer med Höie tro? Sitter han bara av kontraktet eller blir det en utlåning? Hans ålder kanske inte lockar spec många.

Både AIK och DIF jobbar på å plocka in förstärkning framåt. Colley lär ju lämna nu då man plockat in Gunnarsson.
Citera
2016-08-11, 15:30
Medlem
MFF, kan vi släppa snacket nu om att lag med konstgräs har fördelar? Nedan visas Pekings och Malmös bortafacit i Allsvenskan i år. Norrköping är även starka hemma men vad säger att det beror på konstgräs och inte just att det är hemmaplan?

Norrköping naturgräs
vinst: 1
oavgjort: 1
förlust: 2

Malmö naturgräs
vinst: 1 (mot Göteborg så 3 poäng men tveksamt om man ska kalla det för vinst)

Norrköping konstgräs
vinst: 3
förlust: 0

Malmö konstgräs
vinst: 4
oavgjort: 0
Senast redigerad av Jobola 2016-08-11 kl. 15:34.
Citera
2016-08-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
MFF, kan vi släppa snacket nu om att lag med konstgräs har fördelar? Nedan visas Pekings och Malmös bortafacit i Allsvenskan i år. Norrköping är även starka hemma men vad säger att det beror på konstgräs och inte just att det är hemmaplan?

Norrköping naturgräs

Malmö naturgräs

Norrköping konstgräs

Malmö konstgräs

Din s.k. statistik säger mig snarare att det är kassa lag som har konstgräs än att Malmö (och Norrköping) skulle vara bättre på bortaplaner med det underlaget.
Citera
2016-08-11, 17:15
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
De där "Mvh serieledarna"-inläggen som gårdarna skrev i början av säsongen känns rätt avlägsna nu...

Sanningen! Men nu vann de mot götet bäva månde någon och Isaksson på det. Nanne har det nog värre än Dif.
Citera
2016-08-11, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola

Norrköping naturgräs

Malmö naturgräs

Norrköping konstgräs

Malmö konstgräs
Då kan vi betrakta konstgräsdebatten som död och begraven nu. Äntligen!
Citera
2016-08-11, 17:23
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Ska bli kul å se Isak, vad händer med Höie tro? Sitter han bara av kontraktet eller blir det en utlåning? Hans ålder kanske inte lockar spec många.

Både AIK och DIF jobbar på å plocka in förstärkning framåt. Colley lär ju lämna nu då man plockat in Gunnarsson.

Han lär väl sitta kvar. Isak behöver enligt sig själv ett par veckor för att kommai form. Och läste någonstans att Höie eventuellt tar över Frisks roll som målvaktstränare efter säsongen.

Frågan är om Hampus fortsätter som backup eller om han ledsnat? Insatsen i våras var inte särskilt imponerande, även om det kanske är orättvist att döma ut honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in