Citat:
Ursprungligen postat av
PlantaGenista
Patti Davis, Ronald Reagans dotter, uppskattar inte Trumps tvetydighet:
Det är tvetydigt endast för att det vinklas så av den genomkorrupta median, och du köper det rakt av.
Det finns många saker varje kandidat säger (helt normala uttalanden) som man skulle kunna vrida på så att de hjärndöda massorna börjar skrika efter blod.
Antaganden är oviktiga, fakta är viktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
PlantaGenista
Men snälla nån, få politiker har granskats så hårt av media som Clinton. Få politiker har utsatts för så ihärdiga attacker från motståndarsidan som Clinton och hennes make. Jag kan bara anta att du inte läser den media du smutskastar.
Trump däremot kom länge undan från riktig granskning. Media tog honom inte på allvar och ställde sällan vettiga motfrågor till honom. Nu har de skärpt sig och det är bra.
På tal om fakta så har det de senaste dagarna kommit ut dokument som påvisar hur Clinton foundation har ställt krav hos utrikesdepartementet. FBI rekommenderade dessutom nyligen att CF skulle utredas, något som justitiedepartementet sedan bara avfärdade.
Du ser alltså dessa saker på förstasidan i Amerikansk media just nu? Med tanke på hur "hårt" Clinton granskats? Eller är det fullt med propaganda mot Trump, som distraherar dig från denna information? Kom ihåg att till exempel Time warner, som äger CNN, gett stora summor pengar till Clinton. Du är hjärntvättad. Jag säger inte det som en överdrift eller en attack på dig. Det är ett konstaterande, du är bokstavligen hjärntvättad.
De enda gångerna man fått läsa om detta på senaste tiden, är när Trump belyst det, och fått medietid att belysa det enbart för att han "sagt något dumt" i samma veva(vilket självklart alltid även placeras högre upp i flödet). Det är även alltid en uppenbar negativ spin mot Trump, och positiv mot Clinton, oavsett vilken information som rapporteras.
Saker som de jag nämnde, och dessutom detaljer om Hillarys emails som kommit ut den senaste tiden, som visar att hon hade högt topphemliga dokument och SAP-program på sin hemserver, hade i en normal mediemiljö behandlats som bland de större skandalerna i modern politisk historia.
Men istället får vi höra om hur klantigt Trump uttryckte sig, för att han inte alltid använder en teleprompter, där talen är skräddarsydda av beteendeexperter.