Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-08-11, 02:00
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
För mig är fortfarande Trump enda räddningen, men i övrigt håller jag med. Trumps största problem är inte att folk tror att han uppmanar folk att skjuta Clinton. Hela debatten är löjlig. Det verkliga problemet är att allt fler kan börja se honom som direkt olämplig.

Jag tror de allra flesta av Trumps supportrar (de mytiska lågutbildade arga männen) skulle ha så mycket omdöme att de inte själva skulle ha fällt Trumps kommentar. Och när de ser att de själva förmodligen skulle klara av att kampanja till presidentposten utan att hamna i de här problem som Trump hamnar i så börjar de fråga sig vad det är för en kandidat de stödjer.

Jag ska ta ett annat exempel som inte fått så stor uppmärksamhet. För ett par veckor sedan babblade Trump om att alla borde ta ut sina pensionspengar från börsen. Jag tror detta ensamt kan ha kostat ett par tre procentenheter i stöd som aldrig kommer tillbaka. Folk blir livrädda. Tänk att ha en president som helt plötsligt säger att alla bör lämna börsen och så en dag när man vaknar upp på morgonen så är man helt utraderad ekonomiskt.

De flesta människor, den stora majoriteten, vet att man inte säger så här om man är presidentkandidat, men Trump fattar inte det. Han fattar inte vad det var för fel på uttalandet om second amendment förrän hans stab talade om det för honom efter talet. Men de flesta i publiken fattade det direkt. De visste vad som skulle komma efter, men Trump var förmodligen en av de få i rummet som inte fattade.

Detta är ett gigantiskt problem, för det kommer att komma mycket mer av den här varan. Fattar man inte så går det inte att lära sig när man är 70.

Jag börjar tyvärr glida över i att tycka likadant. Det som fick det att tippa över för mig var hans flipp-floppande om Libyen (2011 jämfört med idag). Hade det inte varit Hopplöse Hillary som han stod emot, så hade han nog tyvärr varit ganska chanslös nu. Men eftersom det är hon, så ser jag det fortfarande som fifty-fifty.

Samtidigt är ju Trump en vinnarskalle utan dess like. Om han ser att kurvorna fortsätter att peka neråt så kommer han till slut inse att han behöver göra en reset, och så kommer han ut med att han funnit Jesus och börjar konsekvent att tala på ett annat sätt, eller nått...

Vi skall ju för rättvisans skull också minnas att MSM förvränger proportionerna något helt enormt, där man förstorar republikaners olämpliga uttalanden tusenfaldigt, och fullständigt ignorerar dem om de kommer från dems. Libyen-flipp-floppandet gjorde dock Trump till mer av en vanlig politiker, och mindre av något nytt och fräscht, i mina ögon. Han är dock enda hoppet, som sagt. Och ett stort sådant. Men just idag, iallafall, är jag mer modstulen.
2016-08-11, 02:09
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Nu är det aningen OT men vad fan yrar du om? Vilken som helst industrination eller samarbetande gruppering av nationer av västerländskt snitt inklusive Sverige skulle utan vidare kunna utveckla och producera taktiska kärnvapen komplett med vapenbärare helt på egen hand inom en 5-årsperiod om det blev absolut nödvändigt. Japanerna hade klarat av det på ett år.
Nej. Du förstår inte hur extremt svag svensk ekonomi är och hur extremt beroende vi är av USA. Om vi förbjuds handla med USA och med USAs vänner, då slocknar lyset. Svensk industri kan inte producera nånting alls utan import från USA och dess vänner.

Tänk dig själv en svensk statsminister, vem du vill, som sitter ned och förhandlar med Donald Trump. Jag behöver inte ens stava ut din slutsats om hur det kommer att gå, eller hur?

Citat:
Du fattar inte, och du har detta gemensamt med Trump, att USA´s militära garantier inom ramen för de bilaterala försvarsavtalen försäkrar USA om kontroll över kärnvapenspridningen i en global kontext.

Garanterade USA att Nordkorea skulle skaffa sig kärnvapen? Världens allra värsta vettvilling, den enda mannen i världen som är värre än muslimerna. Var detta Obamas "garanti"? Då vill jag inte vet av den garantin och "försäkran".

Obama gav kärnvapen till Nordkorea. Hillary kommer med mer av samma att fortsätta ge kärnvapen till Iran, Turkiet och Saudi. Till att börja med. Hon tar ju hundratals miljoner kronor i mutor från tyrannerna som härskar de slavstaterna. Det krävs en Trump för att plocka bort denna infiltratör från inflytande över amerikansk politik.
Senast redigerad av Fri 2016-08-11 kl. 02:13.
2016-08-11, 02:23
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag börjar tyvärr glida över i att tycka likadant. Det som fick det att tippa över för mig var hans flipp-floppande om Libyen (2011 jämfört med idag). Hade det inte varit Hopplöse Hillary som han stod emot, så hade han nog tyvärr varit ganska chanslös nu. Men eftersom det är hon, så ser jag det fortfarande som fifty-fifty.

Samtidigt är ju Trump en vinnarskalle utan dess like. Om han ser att kurvorna fortsätter att peka neråt så kommer han till slut inse att han behöver göra en reset, och så kommer han ut med att han funnit Jesus och börjar konsekvent att tala på ett annat sätt, eller nått...

Vi skall ju för rättvisans skull också minnas att MSM förvränger proportionerna något helt enormt
, där man förstorar republikaners olämpliga uttalanden tusenfaldigt, och fullständigt ignorerar dem om de kommer från dems. Libyen-flipp-floppandet gjorde dock Trump till mer av en vanlig politiker, och mindre av något nytt och fräscht, i mina ögon. Han är dock enda hoppet, som sagt. Och ett stort sådant. Men just idag, iallafall, är jag mer modstulen.
Jo det är helt vansinnigt. Det är som Sverige för två år sedan. Problemet för Trump är att när media attackerade SD så var det nästan alltid helt fabricerade skandaler som ingen kunde ta på allvar. (T.ex. järnrörsskandalen som var den allvarligaste skandalen var ju även den en bagatell) Amerikansk media kan faktiskt bygga sina skandaler på lite mer substantiella saker. När presidentkandidaten antyder att den andra presidentkandidaten kan mördas om vapenlagarna står på spel så är det faktiskt en legitim fråga att ta upp.

Och det största problemet är att han inte kommer att sluta säga sådana här saker. Han har inte det örat för att höra när det blir fel. När han håller käften i en vecka (eller bara pratar politik) så ökar han i opinionen.

Men jag håller med om att det inte är över än, men det ser dystert ut.
2016-08-11, 02:26
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuuse
Fast det är ett medvetet missförstånd. Spelar ingen roll vad Trump säger, media hatar honom och kommer fortsätta att förtala honom.

Nu är tex nyheten att någon aktivist klättrar runt med sugproppar på ett av hans hus.

Istället borde huvudnyheten handla om att mannen som läckte Clintons mejl blev mördad i Washington DC.
Tänk om en Trump medarbetare hade mördats efter att ha kontaktat wikileaks.

Jo, jag vet ju detta, och jag skrev ju om det alldeles nyss: MSM förvränger rapporterandet tusenfaldigt. Men det hindrar inte att Trump för mig i det sista sjunkit en del i anseende.

Flipp-floppandet kan jag leva med (och Trumps synder härvidlag är trots allt små jämfört med andra politiker). Speciellt med tanke på att hans program är i stort sett helt perfekt på varje punkt (lite av en dröm).

Men det råder ingen tvekan om att hans sätt att bete sig skapar problem, och han kan tydligen inte hejda sig. Jag är inte lika säker längre på att han vinner. Och om han vinner är jag inte lika säker på att han sitter i åtta år. Så man kan väl säga att jag inte har någon Trump-Revolution-känsla i luften hemma hos mig just nu.

Kampen står egentligen mellan Trump och MSM. Fram tills nu så har Trump vunnit (något som varit lika osannolikt som fantastiskt att se). Men nu vinner MSM.

Vi får se om Trump har någon ny växel att lägga in.
2016-08-11, 02:32
Medlem
Fris avatar
Donald Trump attackeras uteslutande för sin hudfärg, hårfärg, kön och ras.
Vänsterns logik. Som slår slint.
2016-08-11, 02:39
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jo det är helt vansinnigt. Det är som Sverige för två år sedan. Problemet för Trump är att när media attackerade SD så var det nästan alltid helt fabricerade skandaler som ingen kunde ta på allvar. (T.ex. järnrörsskandalen som var den allvarligaste skandalen var ju även den en bagatell) Amerikansk media kan faktiskt bygga sina skandaler på lite mer substantiella saker. När presidentkandidaten antyder att den andra presidentkandidaten kan mördas om vapenlagarna står på spel så är det faktiskt en legitim fråga att ta upp.

Nu har han ju inte antytt något sådant, så just detta är en bagatell jämfört med den s.k. järnrörsskandalen.

Annars håller jag som sagt med dig i ditt allmänna stämningsläge.

Det var bra förresten att du tog upp järnrörsskandalen. Den påminner oss om hur väljarna till slut ger fan i MSM's smutskastning av sådana som SD/Trump (de sanna såväl som de fabricerade skandalerna, alla uppförstorade förstås).

Fast jag tycker fanimej att det är dags att Pat Buchanan har en intervention hos Donald.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-08-11 kl. 02:43.
2016-08-11, 02:44
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Men det råder ingen tvekan om att hans sätt att bete sig skapar problem, och han kan tydligen inte hejda sig.

Det är väl trots allt det här som är kärnan i problematiken vad gäller det sviktande stödet för Trump i opinionen?

Om beteendet konstant skapar mediala problem nu när han förutsätts ha full kontroll på sin egen game plan och inte behöver hantera incidenter och kriser (annat än dem han envisas med att skapa själv), på vilket sätt och i vilka sammanhang ska Trumps personlighet, impulsivitet och karaktärsbrister då inte skapa problem - riktiga problem - när han väl sitter i Vita Huset?
2016-08-11, 02:46
Medlem
Blir han president måste han göra något snabbt under sitt mandat, krossa IS med marktrupper och en invasion som heter duga.
Folk ska inte kunna skratta eller håna honom, för hans image alltså.
2016-08-11, 02:51
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
A) Man anser inte Clinton är eller kommer bli en sådan korrupt, despotisk politiker att rätten till revolution är aktuell

Enligt mitt sätt att se det så borde man rimligen ha tagit till vapen och störtat redan FDR (eller möjligen redan Wilson).

Men man kommer inte att göra det den här gången heller.

Jag kan ge dig många namn.
2016-08-11, 02:55
Medlem
Folk borde chilla, läget är inte alls så farligt. Det enda som har hänt är att msm-gått all in mot Donald samtidigt som flera institut har bytt metod att mäta, vilket givetvis producerar annat resultat än tidigare.

Snart sker det fler terrordåd och mail-läckor vilket kommer skifta opinionen till Trumps fördel. Om inte detta sker har vi fortfarande debatterna att se fram emot - där är Hillary helt chanslös. Vad ska hon göra mot en oberäknelig Trump egentligen? Hon vågar inte ens ha vanliga presskonferenser nu för tiden.
2016-08-11, 02:59
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det är väl trots allt det här som är kärnan i problematiken vad gäller det sviktande stödet för Trump i opinionen?

Om beteendet konstant skapar mediala problem nu när han förutsätts ha full kontroll på sin egen game plan och inte behöver hantera incidenter och kriser (annat än dem han envisas med att skapa själv), på vilket sätt och i vilka sammanhang ska Trumps personlighet, impulsivitet och karaktärsbrister då inte skapa problem - riktiga problem - när han väl sitter i Vita Huset?

Kärnan i problematiken är MSM's tusenfaldigt förvridna "rapportering". Men givet denna bakgrund, så måste Trump disciplinera sig för att kunna besegra MSM. Fram tills nu har han ägnat sig för mycket åt att ha kul på rallyn och på att vara en kul typ som snackar på ett roligt New York-vis.

Hans vinnarskalle och hans fokus är det inget fel på. Förhoppningsvis och troligen kommer han med hjälp av dessa att lösa sina skavanker.
2016-08-11, 03:29
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nej, inte alla som säger emot. Du exponerar din okunskap just nu. Vapenlagarna är mindre viktiga än din rätt att säga vad fan du vill. Men samtidigt är vapenlagarna en garanti för att du kommer få uttrycka dig fritt. Om folket inte har möjlighet eller rättighet att sätta upp sig mot en stat med våldsmonopol, blir folket till slut slavar. Livegna lallare som försörjer en liten politisk och ekonomisk elit. Ingen frihet, bara förtryck.

Du kan kalla dig nationalist hur mycket du vill. I själva verket är du ingenting utan förmågan att säga nej till staten. Nu lever du i ett mångkulturellt skitsamhälle med världens högsta skatter, din yttrandefrihet finns inte, media ljuger för dig och du får vare sig vårdplats eller pension.

Men du slipper ju vara rädd för rätten att bära vapen. Bra det.

Får jag fråga var du menar att konflikten ligger beträffande andra tillägget? Bokstavligen har ju rätten för envar att bära och inneha "arms" inskränkts tusentals gånger (många gånger med rätta). Varken Trump eller NRA är ju t.ex. för en oinskränkt rätt för envar att inneha och bära luftvärnsrobotar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in