2016-08-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Finns bra anledning varför AIK haft svårt med MFF i 4 år nu.

Ni har ju inte vunnit där nere på vad var det, just det ja, evigheter...

Ni vinner alltså aldrig borta mot Malmö, ett bra år får ni med er en pinne hem.
Citera
2016-08-10, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ni har ju inte vunnit där nere på vad var det, just det ja, evigheter...

Ni vinner alltså aldrig borta mot Malmö, ett bra år får ni med er en pinne hem.
2013 hemma: felaktigt bortdömt mål
2014 borta: Rosenberg skymmer Carlgren i offsideposition
2015 borta: bangura skulle haft straff.
2016 hemma och borta: sauli skulle haft straff i båda mötena! Den i söndags var den solklaraste straffsituation jag sett på länge .
Antingen är det en sjuk slump denna eller så är det något helt annat.
Börjar bli en parodi detta mot MFF. Nästan så man kunde lämna WO
Citera
2016-08-10, 18:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
2016 hemma och borta: sauli skulle haft straff i båda mötena! Den i söndags var den solklaraste straffsituation jag sett på länge .
https://youtu.be/qg67al4Tn6c?t=3m1s

Är det denna situation du syftar på?

EDIT: Sen var det ju det här med sparkar i ansiktet som ett par hemmablinda skåningar försvarar: https://youtu.be/qg67al4Tn6c?t=4m28s
Senast redigerad av ZlatanMania 2016-08-10 kl. 18:22.
Citera
2016-08-10, 18:20
Medlem
Citat:

Om man frågar dig borde ni väl ha straff i typ var och varannan match, så jag orkar inte kommentera varje grej du tagit upp i ditt inlägg.

Men situationen i söndags var alltså den solklaraste straffsituation du sett på länge. Att Sauli kommer in där med huvudet är olyckligt. Bengtsson tittar dock på bollen hela tiden och tar också den, så hur kan du få det till en "solklar straffsituation"?
Citera
2016-08-10, 18:24
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Om man frågar dig borde ni väl ha straff i typ var och varannan match, så jag orkar inte kommentera varje grej du tagit upp i ditt inlägg.

Men situationen i söndags var alltså den solklaraste straffsituation du sett på länge. Att Sauli kommer in där med huvudet är olyckligt. Bengtsson tittar dock på bollen hela tiden och tar också den, så hur kan du få det till en "solklar straffsituation"?
Att Bengtsson håller ögonen på bollen är inte relevant för fem öre, och han tar bollen på bekostnad av en målchans för AIK så, återigen: Sen var det ju det här med sparkar i ansiktet som ett par hemmablinda skåningar försvarar: https://youtu.be/qg67al4Tn6c?t=4m28s
Citera
2016-08-10, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq

Farligt spel? Även om du träffar bollen så ska ej foten vara där. En spelare har ansvar över sina handlingar och utrustning och sin kropp. I ishockey om klubban kommer i ansiktet på motståndaren och det blir blod. Då blir det 2 plus 2 minuter utvisning och då spelar det ingen roll om man träffar pucken!

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tv-solheims-fula-small---borde-han-fatt-rott-kort-/ Lyssna på vad fjällström säger!
Citera
2016-08-10, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
https://youtu.be/qg67al4Tn6c?t=3m1s

Är det denna situation du syftar på?

EDIT: Sen var det ju det här med sparkar i ansiktet som ett par hemmablinda skåningar försvarar: https://youtu.be/qg67al4Tn6c?t=4m28s
Jag gnäller ej utan anledning om man säger så. Den matchen 2015 var en sjuk domarinsats. Lewicki skulle haft rött 2 gånger . Rakip lägger sig. Mff spelare tacklar Goitom tror jag det är och det ej blir frispark. Men bara jag som tycker detta är ej en slump...
Citera
2016-08-10, 18:35
Medlem
Citat:

Det finns självklart domslut man retrospektivt kan kritisera(t ex vår uteblivna straff hemma mott Malmö förra året ), men faktum kvarstår att borta är MFF ert boogeylag, hemma är en annan grej, Zlatangalningen skrev borta, och där är det ju enligt det som tidigare nämnts en evighet sedan ni plockade med er 3 poäng hem.
Citera
2016-08-10, 21:15
Medlem
Shanklygatess avatar
Spelövertaget i första lyckades vi inte utnyttja men jävlar vilken andra halvlek vi gör. Sällan sett laget spela såhär bra! Att låna in Eliasson har visat sig vara riktigt lyckat, helt briljant idag igen. En match mer spelad men nu är vi i topp och viktigt att sätta press på Malmö inför helgens matcher.
Citera
2016-08-10, 21:19
Medlem
Gambias avatar
Sitter och flinar som en idiot. Obesegrade på hemmaplan i över ett år. Klubben gör så jävla mycket rätt just nu. Plockar in tokbänkad Blomqvist - succé, obeprövad assisterande tränare - succé, mobbade Basse - succé, Eliasson från frysboxen - succé, osv. Varenda reserv och ungdomsspelare som får chansen tar den med råge. Allt detta under en extremt turbulent period med stor spelaromsättning och tränarbyte. Hela kollektivet lyser av självförtroende och lugn. Fyfan vilka rappa yttrar vi har. Jävlar vilka kloka centrala mittfältare. Yttrarna Wahlqvist, född 96, och Dagerstål, född 97, spelar som de varit allsvenska i 5-10 år. Bägge fostrade i egna akademin, liksom Nyman som sliter som ett djur. Även när allt inte stämmer så ramlar poängen in och spelarna ger allt. Tänker på alla hemska superettanår och förluster mot lag som Bunkeflo och Boden, på tiden vi hade en värvningspolicy som mest gick ut på att Jingblad skulle hitta halvt utvecklingsstörda chansspelare med attitydproblem från så exotiska länder som möjligt. Känns så otroligt gött att skiten är historia nu.

Straffen idag är för övrigt helt feldömd. Trist för Häcken såklart, å andra sidan har Al Hakim varit usel på vår bekostnad tidigare under säsongen.
Citera
2016-08-10, 21:21
Medlem
Korders avatar
Riktigt bra match idag. Hade lite väl svårt att komma till chanser i första (även om Nyman borde målat), men i andra defilerar vi. Straffen såg dock helt fel ut, även om jag inte sett repriser.

För övrigt; finns inte mycket i supporterväg som ger mig mer nöje än att läsa de sanslösa mängder tårar mff:are sprider omkring sig på SvenskaFans efter att andra topplag fått fördel av domaren (alternativt de själva tycker sig ha blivit rånade).

Citat:
Ursprungligen postat av Gambia
på tiden vi hade en värvningspolicy som mest gick ut på att Jingblad skulle hitta halvt utvecklingsstörda chansspelare med attitydproblem från så exotiska länder som möjligt. Känns så otroligt gött att skiten är historia nu.

Ja fy fan, att se laget vara en jävla främlingslegion utan vare sig identitet eller styre var horribelt.
Senast redigerad av Korder 2016-08-10 kl. 21:24.
Citera
2016-08-10, 21:25
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Riktigt bra match idag. Hade lite väl svårt att komma till chanser i första (även om Nyman borde målat), men i andra defilerar vi. Straffen såg dock helt fel ut, även om jag inte sett repriser.

För övrigt; finns inte mycket i supporterväg som ger mig mer nöje än att läsa de sanslösa mängder tårar mff:are sprider omkring sig på SvenskaFans efter att andra topplag fått fördel av domaren (alternativt de själva tycker sig ha blivit rånade).
Om vi tänker på samma läge tror jag det hade blivit offside ändå. Malmö är väl typ de sista på jorden som ska öppna käften om domarfördelar...bara gå tillbaka till förra omgången där AIK blev rånade på en straff i slutet av matchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in