2016-08-10, 08:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Mitt Peking spelade tydligen derby igår. Märkligt, jag kände mig ganska säker på att det var Örebro man mötte
IFK övertygade i derbyvinsten

Ähh vi spelade ju "Första x2000-förbindelsen i Sverige"-derby mot DIF i måndags...

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Annat är det här i ingenmansland, svårt att känna den här riktiga gnistan inför vad som komma skall.

Nä men seriöst så känns det som att mycket av säsongen dog förra veckan, inget Europa League och ingen direkt realistisk guldchans. Att sträva för ytterligare en plats i Europa känns inte ens lite upphetsande för stunden.

Precis så kändes det efter DIF i måndags, visst vi har en tredjeplats att kriga för och EL är sanslöst viktigt och matcher som HJK away kommer man ju minnas i evighet. Dock är allsvenskan körd (BÅDE MFF och Peking tappar inte tre matchers försprång på oss) och hur vi skall slå Qarabag med detta sletna och skadeskjutna lag vete fan.
Citera
2016-08-10, 11:31
Medlem
nygards avatar
Hur kommer det sig att Peking hinner spela två matcher innan vi spelar vår mot Kalmar på söndag? Har det med Europaspelet att göra?
Citera
2016-08-10, 11:38
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Hur kommer det sig att Peking hinner spela två matcher innan vi spelar vår mot Kalmar på söndag? Har det med Europaspelet att göra?
Exakt. Man flyttade i förebyggande syfte ifall det skulle ha blivit fler kvalmatcher.
Citera
2016-08-10, 13:58
Medlem
SoderortFTWs avatar
Tydligen var Nanne inte på Årsta idag. Kalle Björklund var tydligen även på plats och kollade.
Citera
2016-08-10, 15:41
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Kommande match måste inbringa 3 poäng annars måste vi skrälla mot Elfsborg, AIK, Malmö, Örebro vilket känns mindre troligt. Bajen måste slås på hemmaplan annars riskerar vi att ligga på kvalplats inom en snar framtid, bara 4 poäng ner till den platsen nu och Dif är egentligen för bra att vara där så det känns inte tryggt.
Många lag som snabbt kan vara inblandade i en bottenstrid trots bra tabell placering.
Flyttar detta till allsvenskan.

Det Giffarna är för Hammarby är väl vad AIK är för Häcken och vad Malmö borta är för AIK, nämligen boogeyteamet man bara inte kan slå. Borde va en liten trygghet.

Sen ändras det här med krisstämpeln omgång för omgång, nyligen var det bajen som det osade kris om, sen kom DIF och nu skulle jag säga att det är Helsingborg som det ser mest pyrt ut för. Gefle & Falken är som bekant redan avsågade, sen finns det en handfull klubbar som får göra upp om kvalplatsen.
Citera
2016-08-10, 15:51
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:

Det Giffarna är för Hammarby är väl vad AIK är för Häcken och vad Malmö borta är för AIK, nämligen boogeyteamet man bara inte kan slå. Borde va en liten trygghet.

Sen ändras det här med krisstämpeln omgång för omgång, nyligen var det bajen som det osade kris om, sen kom DIF och nu skulle jag säga att det är Helsingborg som det ser mest pyrt ut för. Gefle & Falken är som bekant redan avsågade, sen finns det en handfull klubbar som får göra upp om kvalplatsen.
Tack, var helt säker att jag var i den här tråden...
Ja historiskt har vi haft det "lätt" mot Bajen men jag litar inte på vårt lag just nu. Dibba sänker oss, garanterat.

Ja det byts ju stämpel lite titt som tätt men det är ju trångt därnere det går snabbt att hamna i träsket.
Tror vi, Kalmar och Hif slås om den där platsen. Öfk och Jönköping klarar sig, Dif är för bra och Nanne släpper manualen så löser det sig för dem med.
Citera
2016-08-10, 16:26
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Tack, var helt säker att jag var i den här tråden...
Ja historiskt har vi haft det "lätt" mot Bajen men jag litar inte på vårt lag just nu. Dibba sänker oss, garanterat.

Ja det byts ju stämpel lite titt som tätt men det är ju trångt därnere det går snabbt att hamna i träsket.
Tror vi, Kalmar och Hif slås om den där platsen. Öfk och Jönköping klarar sig, Dif är för bra och Nanne släpper manualen så löser det sig för dem med.

Jag ser att Gerson är avstängd, hur påverkar det er slagstyrka?
Vem ersätter?
Citera
2016-08-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag ser att Gerson är avstängd, hur påverkar det er slagstyrka?
Vem ersätter?
Granat-Smajl kan det nog bli på mitten vilket skulle vara bedrövligt, ingen bra vibe inför matchen.
Citera
2016-08-10, 17:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Granat-Smajl kan det nog bli på mitten vilket skulle vara bedrövligt, ingen bra vibe inför matchen.

Om jag minns rätt så verkar det som att GIF:arna föredrar Smalj. Vad säger du?
Citera
2016-08-10, 17:14
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Alltså Granat på mitten igen. Hoppas mirakulöst att Besara blir klar och spelklar innan. För det var längesedan jag såg en så fruktansvärt usel och ploj insats som Granat bjöd på mot Östersund. Rörde väl bollen typ 5 gånger under sina 70 min. Visst har vi haft lätt för Hammarby men ställer vi upp med Granat och Smajl på mitten kan vi lika gärna lämna WO.
Citera
2016-08-10, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om jag minns rätt så verkar det som att GIF:arna föredrar Smalj. Vad säger du?
Smajl är en duktig spelare, fin passningsspelare men det är ingen som kan vinna ett mittfält och mot ett fysiskt Hammarby blir vi överkörda på mitten.

Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Alltså Granat på mitten igen. Hoppas mirakulöst att Besara blir klar och spelklar innan. För det var längesedan jag såg en så fruktansvärt usel och ploj insats som Granat bjöd på mot Östersund. Rörde väl bollen typ 5 gånger under sina 70 min. Visst har vi haft lätt för Hammarby men ställer vi upp med Granat och Smajl på mitten kan vi lika gärna lämna WO.
Jepp, vettefan vad Granat skulle in på mitten och göra, han väger för lätt för att spela på en kant och kan inte spela försvarsspel, ja men vi sätter honom på mitten istället, genidrag herr Franzen och Cedergren...
Citera
2016-08-10, 17:28
Avslutad
Citat:

Finns bra anledning varför AIK haft svårt med MFF i 4 år nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in