Citat:
Ursprungligen postat av
Evets
Vad pratar du om? Är en upprörd skrikande person likvärdig med en lugn och skrattande person?
Hon är väl en enda person? Det är inte två kvinnor det handlar om så varför ska jag jämföra två personer för?
Precis, hon är en enda person. Du ska alltså inte jämföra två olika personer utan hur hon enligt sin anmälan har reagerat och uppträtt, och hennes kommentar kring sin reaktion efter att sett den faktiska filmen.
Enligt sydsvenskan har hon angett i sin anmälan att hon blivit upprörd och skrikit när man kastat nätet över henne, och att hon protesterat.
Länk
Citat:
Enligt hennes polisanmälan blev hon plötsligt övermannad bakifrån av fyra till fem män som kastade ett nät över hennes huvud. Kvinnan blev upprörd och skrek, och brukarna som var med henne blev skärrade.
Trots kvinnans protester satte männen en järnkrage runt hennes nacke och började släpa henne genom marknadsvimlet medan de ropade ut att hon skulle säljas som slav.
Precis samma person som sydsvenskan senare citerar, som har kommenterat att hon kanske ser lugn ut i videon och att hon försöker skratta sig igenom det.
Länk, precis under
Vad tänker du när du ser det här?
Citat:
– Det kanske ser ut som att jag är lugn. Jag försöker skratta mig igenom det. Jag ser på mig själv att jag sätter upp en fasad och trycker ner mina känslor. För att det var så bisarrt, så pinsamt.
Det är som du säger, en enda person.
Ljuger videon där hon, enligt sig själv, ser lugn ut och där hon skrattar?
Ljuger hon, som enligt Sydsvenskan, säger att hon vid precis samma tillfälle ska ha skrikit och varit upprörd?
Eller är det Sydsvenskan själv som kryddat på historien, och varför protesterat inte kvinnan mot detta i så fall?