2016-08-09, 22:35
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Varför är AIK så jävla inaktiva på fönstret för?
Gissningsvis är intresset för nån av våra spelare inte tillräckligt starkt för att vi ska sälja + att vi inte har nåt jättestarkt behov av värvningar, Eliasson på utlåning och Obasi på korttidskontrakt är antagligen vårt avtryck denna Silly.
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Oroa dig inte, BW suger på fler härliga karameller. Boateng är nedskickad i b-laget i USA. M9 har gjort två mål i Örgryte. Kurt Hamrin var förbi nån match sen. Helgi Danielsson är klubblös. Moströms kontrakt går ut snart. Hoch har varit vass hos IF Älgarna.

Blir nog en bra vinter på transfermarknaden!
Haha ja lite så är det, med samma logik på transfermarknaden skulle BW förmodligen inte ens tveka på att värva en enbent Zlatan.
2016-08-09, 22:40
Medlem
anteri17s avatar
Trots svåra knäskador så har Farnerud gjort 50 Serie A-matcher sedan 2013. Är han skadefri är det en jättevärvning.

Häcken kommer få en stark ledning på planen med rutinerade Lindgren och Farnerud. Nästa år kan man mycket väl hota om guldet.
2016-08-09, 23:05
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Vilken är Toms främsta position? Central mitt, mittback? Vore kanske en logisk värvning om Colley drar.
Centralt på mittfältet enligt mig, perfekt spelare att byta in om man vill försvara en ledning. Tom är en bra truppspelare men inget du vinner allsvenskan med i startelvan. Jag gillar Tom och har gärna kvar honom i IFK då han verkar ha en skön attityd samt vara en go gubbe. Kan vi dock spara cash på att bli av med den löneposten så förstår jag att det kan vara strategiskt att göra sig av med honom.
2016-08-10, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
Japp vi borde även signa Häckens gamla legend Jocke Olsson i mål när Carlgren lämnar.
Och den ännu äldre Häcken legenden Stig Töfting.
2016-08-10, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av syndanormen

Ja varför inte... Tänk dig löpsedeln "Töfting i vilt slagsmål med lagkamrat på krogen (etuhu)
2016-08-10, 05:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Häcken kommer få en stark ledning på planen med rutinerade Lindgren och Farnerud. Nästa år kan man mycket väl hota om guldet.

Man säger alltid så inför varje säsong och det blir alltid pannkaka. Man kanske skall vänta och se vem som tar över efter Gerhardsson först.
2016-08-10, 06:31
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Det blir Häcken och Bajen nästa år tror jag.
2016-08-10, 07:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Man säger alltid så inför varje säsong och det blir alltid pannkaka. Man kanske skall vänta och se vem som tar över efter Gerhardsson först.

Men i år tror jag att vi hade gett både er och Norrköping en rejäl match om guldet om det inte vore för den bisarra skadesituationen vi hade i början av säsongen. När vi förlorade mot Östersund t ex hade vi 9 ordinarie spelare borta.

Hursomhelst så tror jag att vi kommer knipa tredjeplatsen i år och någonstans får man vara jävligt nöjd med det med tanke på att vi låg runt nedflyttningsplatserna och skvalpade en bit in på säsongen.
2016-08-10, 08:30
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Vad tror ni om killen? Är det en ersättare till Sköld så kanske man inte ska ha för stora förhoppningar även om jag gillade Victor Sköld. Kanske blir en "Riski 2.0", som egentligen inte åstadkom någonting i den blåvita tröjan.

Drömmen hade ju varit om vi hade fått möjligheten att låna in Zohore igen.

Felet med Riski var ju att han skulle ersätta Vibe, denna islänning vi tagit in nu ska ersätta Sköld. En j-a skillnad. EMO lånas ju in för att vi ska ha fyra riktiga forwards på träning, för att vi ska ha någon annan än en sliten/halvskadad spelare att slänga in i 80e eller för att tvingas spela Rieks som forward när han är så sanslöst viktig på kanten.
Jag tyckte ju att Sköld borde fått fler chanser men att komma in som ersättare där är inte likställt med några större krav direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
DIF sugna på Tom Pettersson i Blåvitt enl. Disco på Expressen. Har knappt koll på Tom P förutom målet igår. Vad säger ni blåvita?

Att han borde fått fler chanser, en städgumma som vi saknar nu i startelvan även om han sett till hela sin fotbollskapacitet inte petar Seb/Albaek. Jag hade dock gärna sett Tom/Albaek på mitten oftare, klara tydliga roller på ett annat sätt än med Seb/Albaek.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Alex Farnerud till Häcken är officiellt:

http://bkhacken.se/alexander-farnerud-till-bk-hacken/

Den såg man inte komma innan ryktena tidigare idag. Blir intressant att se hur han står sig i Allsvenskan.

Har någon egentligen någon riktigt bra koll på¨denna gubbe numera? Baserar inte bara alla sina "betyg" på att han kommer just från serie a och därmed "ska" vara så bra? Samt på vad hans brorsa gjorde när han var hel hos oss (när Pontus var hel och spelade hos oss var han den bäste vi haft sedan Steff).

Citat:
Ursprungligen postat av syndanormen

Släng in Dulee där med...
2016-08-10, 09:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Men i år tror jag att vi hade gett både er och Norrköping en rejäl match om guldet om det inte vore för den bisarra skadesituationen vi hade i början av säsongen. När vi förlorade mot Östersund t ex hade vi 9 ordinarie spelare borta.

Hursomhelst så tror jag att vi kommer knipa tredjeplatsen i år och någonstans får man vara jävligt nöjd med det med tanke på att vi låg runt nedflyttningsplatserna och skvalpade en bit in på säsongen.

Jo det kan jag hålla med om. Den skadeperiod ni råkade ut för var inte nådig. Trodde själv innan säsongen att ni skulle ligga där och nosa på toppen. Offensivt har ni materialet, tycker det är i defensiven ni fallerar på. Lindgren var därför en helt perfekt värvning för er och det kan man se på resultaten.

Har du förresten hört något om vem som kan ta över nästa säsong?
2016-08-10, 09:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Jo det kan jag hålla med om. Den skadeperiod ni råkade ut för var inte nådig. Trodde själv innan säsongen att ni skulle ligga där och nosa på toppen. Offensivt har ni materialet, tycker det är i defensiven ni fallerar på. Lindgren var därför en helt perfekt värvning för er och det kan man se på resultaten.

Har du förresten hört något om vem som kan ta över nästa säsong?

Jag har en ganska insatt källa som var tämligen säker på att det skulle bli Potter. Men detta sade han redan i mars/april någon gång, men det är inte ett spår som några tidningar plockat upp trots att det varit ganska mycket skriverier. Ska man lyssna på tidningarna så är känslan att det står mellan Thelin och Teddy Olausson.
2016-08-10, 12:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag har en ganska insatt källa som var tämligen säker på att det skulle bli Potter. Men detta sade han redan i mars/april någon gång, men det är inte ett spår som några tidningar plockat upp trots att det varit ganska mycket skriverier. Ska man lyssna på tidningarna så är känslan att det står mellan Thelin och Teddy Olausson.

Potter passar nog bäst om man ser till spelstil dock tvivlar jag på att han hade varit ett bra val för er.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in