2016-08-09, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag får erkänna att jag inte sett någonting utav Farnerud sedan han lämnade Landskrona. Jag kommer inte ens ihåg vad han är för spelartyp? Har han fina fötter? Kreativ?

Är han i närheten av sin storebror när han var hel, så har det ju ingen dålig lirare, problemet är väl att skador verkar vara en förbannelse som vilar över hela släkten, denna Farnerud har väl samma problematik som Pontus hade, skador galore. Pontus var dock i sina bästa stunder bland de bättre spelarna som jag sett i Blåvitt under många år.

Om inte denna islänning vi nu lånar in visar sig vara något alldeles extra känns det som en onödig lönepost.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-08-09 kl. 17:54.
2016-08-09, 17:59
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Häcken börjar på riktigt att använda sina ekonomiska resurser; först Rasmus Lindgren (har han ens spelat förresten?) och nu Farnerud om det blir av.

Var får de pengar ifrån?
2016-08-09, 18:00
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Var får de pengar ifrån?

Gothia Cup
2016-08-09, 18:05
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Gothia Cup

Jag läste att de gick runt 12 miljoner+ på den. Så det kan väl inte vara hela förklaringen?
2016-08-09, 18:33
Medlem
Lurigfaxs avatar
DIF sugna på Tom Pettersson i Blåvitt enl. Disco på Expressen. Har knappt koll på Tom P förutom målet igår. Vad säger ni blåvita?
2016-08-09, 18:43
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Häcken börjar på riktigt att använda sina ekonomiska resurser; först Rasmus Lindgren (har han ens spelat förresten?) och nu Farnerud om det blir av.
Ja, verkar vara given i mittlåset.
2016-08-09, 18:47
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Jag läste att de gick runt 12 miljoner+ på den. Så det kan väl inte vara hela förklaringen?

De har ju varit rätt försiktiga med sina pengar också. Har man samlat på sig lite är det sedan lättare att ta betalt vid försäljning. Det kan ju sätta en prislapp på Paulinho på kanske 20 miljoner.
2016-08-09, 18:47
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
DIF sugna på Tom Pettersson i Blåvitt enl. Disco på Expressen. Har knappt koll på Tom P förutom målet igår. Vad säger ni blåvita?

Att han är svårbedömd då han knappt får spela.

Bra energi, löpvillig och inblandad i farligheter. Bristande positionsspel och en aning opolerad. Men som sagt, inte spelat speciellt mycket.

Värvades ju som mittback tills Rogne kom. Då hamnade han på bänken.
Gjort ett par rätt bra inhopp som vänstermittfältare där han slagit ett par fina inlägg.

Trist om han försvinner, men förstår honom. Det cementerar väl bara Sebs plats i startelvan än mer om Tom drar.
2016-08-09, 18:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Ja, verkar vara given i mittlåset.

Korrekt. Dom två första matcherna han spelade innebar våra två första hållna nollor för året. Han är lika självskriven som Wahlström nu.
2016-08-09, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax

För bra för DIF(inte rätt dag att slänga ur sig sånt jag vet haha), och allsvenska bänken i mitt tycke. Kan DIF styre upp något fotbollskneg eller fotbollsrelaterat uppdrag för Toms brud? Hon är bla huvudtränare för KDFF, fd fotbollsspelare i damallsvenskan/landslaget.
2016-08-09, 19:25
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
För bra för DIF(inte rätt dag att slänga ur sig sånt jag vet haha), och allsvenska bänken i mitt tycke. Kan DIF styre upp något fotbollskneg eller fotbollsrelaterat uppdrag för Toms brud? Hon är bla huvudtränare för KDFF, fd fotbollsspelare i damallsvenskan/landslaget.

Ja vi har en damfotbollssektion där det kanske finns en ledig stol.

Vilken är Toms främsta position? Central mitt, mittback? Vore kanske en logisk värvning om Colley drar.

Tack även till JohnnyGenzale för svar.
2016-08-09, 19:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Skönt med en ny försvarare i DIF som kan ta Björkströms plats

Skulle vilja ha en snabb anfallare nu också!

(FB) Silly Season inför och under säsongen 2016 i svensk fotboll

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in