2016-08-07, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Citera
2016-08-08, 00:26
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85
Mycket underhållande serie, men det som drar ner den något i mitt tycke är att barnen många gånger talar och till viss del agerar som vuxna gör på film.

Och när ungar spelar ungar så i 9 av 10 fall läser man här på FB att dom suger, gör en serie sämre o.s.v.

Personligen för mig så va just det dom som gjorde serien så pass bra, speciellt tjejen som spelade "11"
Citera
2016-08-08, 02:49
Medlem
Calogeros avatar
Verkligen en serie i min smak. Tycker det är väldigt snyggt att avsnitten fortsätter precis där föregående avsnitt tog slut, utan någon recap. Var ju som att kolla en mix utav IT, E.T, Arkiv X och Twin Peaks. Väldigt bra med andra ord även om den inte når upp i samma höjd som just Twin Peaks. Fast å andra sidan, hur många serier gör det? Ingen överhuvudtaget. Sköna karaktärer och vackra miljöer. Förövrigt så tror jag att...

Edit: Självklart, som flera redan nämnt, så får man också vibbar ifrån Stand By Me. Vad gäller musiken så undrar jag om Mitch Murder, Miami Nights 1984 eller någon annan New Retro Wave artist har haft med ett finger i spelet. Vet att Mitch Murder var med och producerade en del av soundtracket till Kung Fury.

Edit 2: Påtal om E.T, det var ett tag sedan jag såg den senast, men visst såg Mikes lillasyster typ identisk ut med Elliots lillasyster?
Senast redigerad av Calogero 2016-08-08 kl. 03:02.
Citera
2016-08-08, 03:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Verkligen en serie i min smak. Tycker det är väldigt snyggt att avsnitten fortsätter precis där föregående avsnitt tog slut, utan någon recap. Var ju som att kolla en mix utav IT, E.T, Arkiv X och Twin Peaks. Väldigt bra med andra ord även om den inte når upp i samma höjd som just Twin Peaks. Fast å andra sidan, hur många serier gör det? Ingen överhuvudtaget. Sköna karaktärer och vackra miljöer. Förövrigt så tror jag att...

Edit: Självklart, som flera redan nämnt, så får man också vibbar ifrån Stand By Me. Vad gäller musiken så undrar jag om Mitch Murder, Miami Nights 1984 eller någon annan New Retro Wave artist har haft med ett finger i spelet. Vet att Mitch Murder var med och producerade en del av soundtracket till Kung Fury.

Edit 2: Påtal om E.T, det var ett tag sedan jag såg den senast, men visst såg Mikes lillasyster typ identisk ut med Elliots lillasyster?

Citera
2016-08-08, 04:45
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Om Hoppers förehavanden i sista avsnittet...

Citera
2016-08-08, 11:09
Medlem
Waldschrats avatar
Musiken kunde man inte klaga på iaf.

New Order
Tangerine Dream
Vangelis
Joy Division

http://www.tunefind.com/show/stranger-things/season-1
Citera
2016-08-08, 12:23
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Tycker tvärtom att dom verkligen betedde sig och snackade som barn.

Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Och när ungar spelar ungar så i 9 av 10 fall läser man här på FB att dom suger, gör en serie sämre o.s.v.

Personligen för mig så va just det dom som gjorde serien så pass bra, speciellt tjejen som spelade "11"

Kritiken berörde endast manuset och i viss mån direktiven som barnen hade fått, inte skådespelarnas insatser. När jag tittade på serien kunde jag emellanåt uppleva karaktären Dustin (den läspande pojken) som teatralisk och en användare av uttryck som ibland känns som typisk TV-dialog. Men barn kan vara väldigt teatraliska av sig och det är samtidigt mycket av dialogen och deras agerande som är karakteristiska för hur man är i den åldern.
Citera
2016-08-08, 12:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paperboy85

Kritiken berörde endast manuset och i viss mån direktiven som barnen hade fått, inte skådespelarnas insatser. När jag tittade på serien kunde jag emellanåt uppleva karaktären Dustin (den läspande pojken) som teatralisk och en användare av uttryck som ibland känns som typisk TV-dialog. Men barn kan vara väldigt teatraliska av sig och det är samtidigt mycket av dialogen och deras agerande som är karakteristiska för hur man är i den åldern.

Dustin som karaktär har jag tolkat som lite mer dramatisk än sina vänner.
Citera
2016-08-08, 13:57
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dustin som karaktär har jag tolkat som lite mer dramatisk än sina vänner.

Just pga av sitt läspande som gjort att han agerar mer dramatiskt då han varit mobbad förmodligen ?

Citat:
Ursprungligen postat av Calogero

https://survive.bandcamp.com/

https://www.facebook.com/survivesurvive/

Ska släppas OST snart har dom skrivit på Stranger Things Facebook sida också.

https://www.facebook.com/StrangerThingsTV/photos/a.750522531754099.1073741828.615555128584174/763135857159433/
Senast redigerad av santacl 2016-08-08 kl. 14:02.
Citera
2016-08-08, 14:37
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Angående Hopper...

Citera
2016-08-08, 14:41
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Missade jag eller dog pappan till eleven? Han var ju där när monstret kom men sen såg man han inget mer?
Citera
2016-08-08, 15:03
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Angående Hopper...

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Missade jag eller dog pappan till eleven? Han var ju där när monstret kom men sen såg man han inget mer?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in