2016-08-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chimon
Den som har vill ha mer och detta vet jag bestämt så du ska inte facepalma mig . Tror du Bert Karlsson slutar jaga miljoner fast han snart är färdig för långvården?
Dessutom i dubbeln djokos kollega fick för gammal vänskaps skull. Dessa mellaneuropeer är tyvärr inte lika ärliga som oss nordbor. Använd istället min perception till att inte tippa på honom mer på odds.

Vilken tur att vi har en expert som dig som vi kan rådfråga...

Citera
2016-08-09, 20:52
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
På tal om Karlovic, så är faktiskt Opelka lika lång som honom. Jag visste att han var lång men inte riktigt så lång. Det är väldigt ovanligt med folk som är så långa.

Har inte sett honom spela mer än i Wimbledon mot Ymer, svårt att veta hur bra han kan bli, det beror mycket på om han kan dölja sin serve eller inte. Är han för lättläst så kommer han inte lyckas lika bra som Ivo och John har gjort.

Såg hans match mot Kevin Anderson och han stänkte in serväss och han rör sig bra för att vara så pass lång. Bra vecka för honom. Gick till semifinal där han slog Anderson, Young och pressade Isner till tre set. Han har helt klart potentinal.
Citera
2016-08-09, 21:03
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimon
Djokovic tillhör spelsyndikat och skiter i os där inga pengar finns att han förlorade mot del potro är en sak men sen att även förlora dubbeln. Bara svt och Kulti som tror att det gick ok till?
Inte första gången man ser detta beteende från Djokovic. Blev nog många miljoner för de 2 läggmatcherna.

Läggmatch? Därför han grät som ett litet barn efter förlusten mot Del Potro. Du såg tydligen inte matchen. Djokovic gör en riktigt bra insats men fick ge sig då en storspelande Del potro var helt enkelt för bra. När Del Potro spelar tennis på den där nivån kan han slå vem som helst av banan inklusive den omöjlige Djokovic.
Citera
2016-08-09, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Såg hans match mot Kevin Anderson och han stänkte in serväss och han rör sig bra för att vara så pass lång. Bra vecka för honom. Gick till semifinal där han slog Anderson, Young och pressade Isner till tre set. Han har helt klart potentinal.

Man får väl hoppas på att hans kropp håller då. Kan ju vara jobbigt det där om man är väldigt lång. Jag tycker det är kul när det finns stor variation på spelartyper på touren. Speciellt när det finns storservare som kan ställa till det för storstjärnorna. Kollar man på vilka spelare (med lägre ranking) som lyckas ställa till det mot t.ex Djokovic den senaste tiden så är det i stort sett uteslutande storservare. Det blir liksom så oerhört svårt att slå en spelare som honom om man ska försöka spela likadant som honom.

Det är omöjligt att veta hur bra Opelka kan bli baserat på de spelarna han har mött hittills. När han har mött de bästa returspelarna så kommer man kunna förutspå hur bra han kan bli mycket säkrare. Först måste han ta sig dit så han får chansen dock. Kan han få lika bra utdelning i sina servegames mot spelare som Djokovic, Murray osv då kan man med säkerhet säga att han kommer att nå väldigt långt. Det är lite svårt att veta när han inte blivit testad på detta sättet ännu. Det där med servande har extremt mycket med hur bra man döljer serven att göra. Det finns massvis med spelare som kan serva som monster men de når aldrig särskilt långt för deras servar är för lättlästa.
Senast redigerad av terribilis 2016-08-09 kl. 21:42.
Citera
2016-08-09, 22:27
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Man får väl hoppas på att hans kropp håller då. Kan ju vara jobbigt det där om man är väldigt lång. Jag tycker det är kul när det finns stor variation på spelartyper på touren. Speciellt när det finns storservare som kan ställa till det för storstjärnorna. Kollar man på vilka spelare (med lägre ranking) som lyckas ställa till det mot t.ex Djokovic den senaste tiden så är det i stort sett uteslutande storservare. Det blir liksom så oerhört svårt att slå en spelare som honom om man ska försöka spela likadant som honom.

Det är omöjligt att veta hur bra Opelka kan bli baserat på de spelarna han har mött hittills. När han har mött de bästa returspelarna så kommer man kunna förutspå hur bra han kan bli mycket säkrare. Först måste han ta sig dit så han får chansen dock. Kan han få lika bra utdelning i sina servegames mot spelare som Djokovic, Murray osv då kan man med säkerhet säga att han kommer att nå väldigt långt. Det är lite svårt att veta när han inte blivit testad på detta sättet ännu. Det där med servande har extremt mycket med hur bra man döljer serven att göra. Det finns massvis med spelare som kan serva som monster men de når aldrig särskilt långt för deras servar är för lättlästa.

Jo, mycket hänger på om hans kropp håller. Han har dragits med en hel del skador sen han blev proffs förra året och det är väl först nu han verkar vara helt skadefri. Visst han har fortfarande mycket kvar att bevisa men jag blev positivt överraskad av vad han visade upp. Man fick verkligen lite Isner vibbar när man såg honom spela, det är definitivt en spelare att hålla ögonen på.

Om det är en tennistyp som ska ta tennisen till en ny nivå i framtiden så är det nog ett storservande monster som är över 2m men som rör sig fantastiskt bra, som han vore betydligt kortare. En vacker dag inom en snar framtid tror jag vi kommer få se en dominant spelare som har just de kvaliteterna.
Citera
2016-08-10, 01:04
Medlem
Serena Williams måste vara under hot, aldrig någonsin sett så här dålig tennis och att det skulle komma från henne är väl högst osannolikt, det är en hund begraven här.
Citera
2016-08-10, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Jo, mycket hänger på om hans kropp håller. Han har dragits med en hel del skador sen han blev proffs förra året och det är väl först nu han verkar vara helt skadefri. Visst han har fortfarande mycket kvar att bevisa men jag blev positivt överraskad av vad han visade upp. Man fick verkligen lite Isner vibbar när man såg honom spela, det är definitivt en spelare att hålla ögonen på.

Om det är en tennistyp som ska ta tennisen till en ny nivå i framtiden så är det nog ett storservande monster som är över 2m men som rör sig fantastiskt bra, som han vore betydligt kortare. En vacker dag inom en snar framtid tror jag vi kommer få se en dominant spelare som har just de kvaliteterna.

Ja, man kan säga att Cilic gjorde det till viss del, han utvecklade sin serve enormt med hjälp av Ivanisevic och han är ju nästan två meter lång. Tycker annars att Kevin Andersson rör sig väldigt bra för att vara så lång, tyvärr så har han inte riktigt grundtalangen som t.ex Cilic har, sen är han inte så pass mentalt stark som han hade behövt vara. Lite synd att han hade skadeproblem i början av året dock, tycker han hade någonting bra på gång förra året. Fast det lär ju dyka upp nya spelare som är långa, det känns som att det finns en enorm utvecklingspotential i en sån spelare om själva bolltalangen finns redan sedan barnsben. Det är ju inte bara servandet, utan tänkt dig räckvidden en sådan spelare har, kombinera det med grym bolltalang och helt rätt skolning från barnsben och då kommer vi nog få se något som vi aldrig har sett förut.
Citera
2016-08-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Elias verkar sikta på att hanka sig kvar i tenniskarriären på challanger-nivå.

Beror ju på hur man tänker, kanske är smartare spela på underlaget man trivs bäst på och kanske vinna någon turnering eller matcher iallafall,på HC har han bara tagit strö segrar tidigare, tar han sig in topp 100 via gruset kan han börja spela på HC sen om han väl etablerat sig på touren.
Citera
2016-08-10, 21:47
Medlem
Citat:

Detta beslut skriker det "förlorare" om. Nej han bli aldrig ens så bra som jag trodde han skulle bli. Snacka om att vara feg alltså, smart är det definitivt inte heller.

Vad menar du med feg där? om han känner att han itne är tillräckligt bra för grand slam än är det väl helt onödigt delta, eller menar du han ska åka dit förlora? vad ska han dra för nytta av det då? Ger ju ingen ranking precis.
Är ju trotts allt bara ett kval,börjar han vinna matcher även om det är på challenger nivå kommer han ju inte behöva kvala till grand slams:en sen,det är u ingen tävling vem som når resultat först, det är ju när man gör det, om han får spela huvudturneringar i GS när han är 23 eller 20 vad spelar det för roll egentligen? att han avstår ett kval nu har ju ingen betydelse i karriären om han tar några kliv och utvecklas som spelare inom några år.
Citera
2016-08-11, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Vad menar du med feg där? om han känner att han itne är tillräckligt bra för grand slam än är det väl helt onödigt delta, eller menar du han ska åka dit förlora? vad ska han dra för nytta av det då? Ger ju ingen ranking precis.
Är ju trotts allt bara ett kval,börjar han vinna matcher även om det är på challenger nivå kommer han ju inte behöva kvala till grand slams:en sen,det är u ingen tävling vem som når resultat först, det är ju när man gör det, om han får spela huvudturneringar i GS när han är 23 eller 20 vad spelar det för roll egentligen? att han avstår ett kval nu har ju ingen betydelse i karriären om han tar några kliv och utvecklas som spelare inom några år.

Jag menar att han är för rädd för att förlora. Han kvalade in förra året och då ska han försöka göra det igen. Han är för feg helt enkelt.

Förövrigt så sitter väl hans coach (en av dem i alla fall) och kommenterar OS-tennisen. Tycker det är lite talande också...
Senast redigerad av terribilis 2016-08-11 kl. 12:27.
Citera
2016-08-11, 15:39
Medlem
Citat:
Jag menar att han är för rädd för att förlora. Han kvalade in förra året och då ska han försöka göra det igen. Han är för feg helt enkelt.

Förövrigt så sitter väl hans coach (en av dem i alla fall) och kommenterar OS-tennisen. Tycker det är lite talande också...

Kan ju va därför han inte spelar i veckan ....

dom har väl kommit överens om ett spelschema antar jag.

edit: angående varför han inte kvalar så tror jag han känner han har för dåligt självfötroende och då väljer han fortsätta på gruset där han ändå kan vinna matcher.
Ser man på motståndarna han mötte i kvalen förra året så är egentligen alla spelare han möter på challenge nivå också, så där tycker jag inte han förlorar något på nivå på motståndare.
Senast redigerad av pederN 2016-08-11 kl. 15:43.
Citera
2016-08-13, 22:25
Medlem
Fy fan vad glad jag är att Del Porto vann över rövkliaren Nadal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här