Citat:
"Vad anser DU, en konservativ högermupp själv om homosexualitet?". Själv anser jag att människor ska ha lika rättigheter och möjligheter oavsett sexuell läggning och könsidentitet. Jag är för att homosexuella par ska få gifta sig och skaffa barn. Jag har heller ingenting emot kvinnliga präster.Åh, låt mig då ställa motsvarande fråga till dig "Vad anser konservativa vänstermuppar själva om homosexualitet?"
Ja, jag är klassiskt liberal. Jag tror således på en liten stat och att människor själva skall få välja hur de vill leva sina liv i så hög utsträckning som möjligt. Jag är ateist, drogliberal, sexualliberal (mer än du som är emot prostitution), jag är för yttrandefrihet på riktigt, akademisk frihet på riktigt och jag är för en stark äganderätt, frihandel, öppna gränser (utan tillgång till välfärd) etc.
Det är för de prostituerade skull, de som väljer att sälja sex, oavsett orsak, skall ha så säkra arbetsförhållanden som möjligt.
Nästan alla stora människorättsorganisationer är på min sida i frågan men visst, låt mig se vilka hittepåstudier du hänvisar till i den här tråden.
Ja, jag är klassiskt liberal. Jag tror således på en liten stat och att människor själva skall få välja hur de vill leva sina liv i så hög utsträckning som möjligt. Jag är ateist, drogliberal, sexualliberal (mer än du som är emot prostitution), jag är för yttrandefrihet på riktigt, akademisk frihet på riktigt och jag är för en stark äganderätt, frihandel, öppna gränser (utan tillgång till välfärd) etc.
Det är för de prostituerade skull, de som väljer att sälja sex, oavsett orsak, skall ha så säkra arbetsförhållanden som möjligt.
Nästan alla stora människorättsorganisationer är på min sida i frågan men visst, låt mig se vilka hittepåstudier du hänvisar till i den här tråden.
Det finns inga konservativa vänstermuppar i egentlig mening, men däremot finns sosseväljare och vänsterväljare som har negativa attityder till homosexuella och är emot samkönade äktenskap. De är även starkt kritiska till invandringspolitiken, mer rasistiska och sexistiska. Som jag nämnde tidigare är det dessa socialt konservativa väljare som i högre grad går över till att rösta på SD. De typiska SD-väljarna är vita, lågutbildade män. Förut röstade de rött (V, S) fast deras åsikter var mer åt det skitbruna hållet.
Klassisk liberalism ingår inte som ideologi i de nya Moderaternas partiprogram. SD:s ideologi ligger mer i paritet med dina åsikter. Det är väl det partiet du sympatiserar med och röstar på? Inte på något av "sjuklövern"-partierna i alla fall.
Sexköpare kan aldrig vara säker på att den han köper sex av är en "frivillig" prostituerad eller en 13-14 årig utländsk flicka som tvingats in i prostitution av traffickers. Det är vetenskapligt bevisat att avkriminalisering av sexköp kommer att leda till ökad trafficking. Om sexköp blir lagliga kommer efterfrågan på sexuella tjänster att öka.
Det är bättre att satsa resurser på att unga flickor och pojkar ska få säkra uppväxtförhållanden, helt fria från misshandel och övergrepp, samt rikta ökade polisiära insatser mot människohandeln (trafficking). Målet ska vara att ingen ung flicka ska behöva prostituera sig utan istället få bra utbildning och goda möjligheter till försörjning och självständigt liv. Slutmålet är att all prostitution ska försvinna helt och hållet från samhället. Kan vi enas om detta?
Jag hänvisar till Merapis svar: (FB) Argument MOT kvinnors rösträtt och (FB) Argument MOT kvinnors rösträtt som svar angående din s k sexualliberalism.
Vad trevligt att du förespråkar bordeller på asylboenden. Men kruxet är vem som ska betala för kalaset? Skattebetalarna? Men nej visst, du vill ha en minimal stat - en nattväktarstat.
Vuxna ensamstående flyktingar får ca 720 kr i månadsersättning (24 kr per dag). Hur ska de kunna ha råd med ett tio minuters snabbknull som kostar betydligt mer än 500 kr ? Men ja, då får det väl bli statliga subventioner. Jag undrar om skattebetalarna kommer att jubla över att deras surt förvärvade slantar ska gå till flyktingars bordellbesök. Skulle du?
Nu avslutar vi diskussionen och sätter punkt här.