2016-08-09, 17:03
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Åh, låt mig då ställa motsvarande fråga till dig "Vad anser konservativa vänstermuppar själva om homosexualitet?"

Ja, jag är klassiskt liberal. Jag tror således på en liten stat och att människor själva skall få välja hur de vill leva sina liv i så hög utsträckning som möjligt. Jag är ateist, drogliberal, sexualliberal (mer än du som är emot prostitution), jag är för yttrandefrihet på riktigt, akademisk frihet på riktigt och jag är för en stark äganderätt, frihandel, öppna gränser (utan tillgång till välfärd) etc.

Det är för de prostituerade skull, de som väljer att sälja sex, oavsett orsak, skall ha så säkra arbetsförhållanden som möjligt.

Nästan alla stora människorättsorganisationer är på min sida i frågan men visst, låt mig se vilka hittepåstudier du hänvisar till i den här tråden.
"Vad anser DU, en konservativ högermupp själv om homosexualitet?". Själv anser jag att människor ska ha lika rättigheter och möjligheter oavsett sexuell läggning och könsidentitet. Jag är för att homosexuella par ska få gifta sig och skaffa barn. Jag har heller ingenting emot kvinnliga präster.

Det finns inga konservativa vänstermuppar i egentlig mening, men däremot finns sosseväljare och vänsterväljare som har negativa attityder till homosexuella och är emot samkönade äktenskap. De är även starkt kritiska till invandringspolitiken, mer rasistiska och sexistiska. Som jag nämnde tidigare är det dessa socialt konservativa väljare som i högre grad går över till att rösta på SD. De typiska SD-väljarna är vita, lågutbildade män. Förut röstade de rött (V, S) fast deras åsikter var mer åt det skitbruna hållet.

Klassisk liberalism ingår inte som ideologi i de nya Moderaternas partiprogram. SD:s ideologi ligger mer i paritet med dina åsikter. Det är väl det partiet du sympatiserar med och röstar på? Inte på något av "sjuklövern"-partierna i alla fall.

Sexköpare kan aldrig vara säker på att den han köper sex av är en "frivillig" prostituerad eller en 13-14 årig utländsk flicka som tvingats in i prostitution av traffickers. Det är vetenskapligt bevisat att avkriminalisering av sexköp kommer att leda till ökad trafficking. Om sexköp blir lagliga kommer efterfrågan på sexuella tjänster att öka.

Det är bättre att satsa resurser på att unga flickor och pojkar ska få säkra uppväxtförhållanden, helt fria från misshandel och övergrepp, samt rikta ökade polisiära insatser mot människohandeln (trafficking). Målet ska vara att ingen ung flicka ska behöva prostituera sig utan istället få bra utbildning och goda möjligheter till försörjning och självständigt liv. Slutmålet är att all prostitution ska försvinna helt och hållet från samhället. Kan vi enas om detta?

Jag hänvisar till Merapis svar: (FB) Argument MOT kvinnors rösträtt och (FB) Argument MOT kvinnors rösträtt som svar angående din s k sexualliberalism.

Vad trevligt att du förespråkar bordeller på asylboenden. Men kruxet är vem som ska betala för kalaset? Skattebetalarna? Men nej visst, du vill ha en minimal stat - en nattväktarstat.

Vuxna ensamstående flyktingar får ca 720 kr i månadsersättning (24 kr per dag). Hur ska de kunna ha råd med ett tio minuters snabbknull som kostar betydligt mer än 500 kr ? Men ja, då får det väl bli statliga subventioner. Jag undrar om skattebetalarna kommer att jubla över att deras surt förvärvade slantar ska gå till flyktingars bordellbesök. Skulle du?

Nu avslutar vi diskussionen och sätter punkt här.
Citera
2016-08-09, 17:26
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Men hur dum i huvudet är du? Jag förklarade ju precis varför de haft en så liten omfördelning historiskt, och varför vi haft så hög. Försöker du inbilla dig att vi inte varit en homogen befolkning?

Hur som, eftersom du nästan aldrig vet vad du pratar länkar jag till en stor Danskstudie på området: In this paper we argue that residential exposure to ethnic diversity reduces social trust... The results show that ethnic diversity in the micro-context affects trust negatively, while the effect vanishes in larger contextual units. This supports the conjecture that interethnic exposure underlies the negative relationship between ethnic diversity in residential contexts and social trust."

Annars har du Putnam klassiska studie från 2007 där han hoppas att dessa kan överkommas på sikt (jag är dock tveksam när det gäller svarta och latinos men vi får se): "In the short run immigration and ethnic diversity tend to reduce social solidarity and social capital. New evidence from the US suggests that in ethnically diverse neighbourhoods residents of all races tend to ‘hunker down’. Trust (even of one's own race) is lower, altruism and community cooperation rarer, friends fewer."

Eller vänta, var det inte du som skapade en tråd hur man bäst misshandlar små barn? Åsna.
Så lustigt att du inte saxade hela citatet från Putnams studie. Det är fullt förståeligt med tanke på din fobiska inställning till etnisk mångfald. Men hursomhelst kommer fortsättningen som du medvetet underlåtit att citera:

"In the long run, however, successful immigrant societies have overcome such fragmentation by creating new, cross-cutting forms of social solidarity and more encompassing identities. Illustrations of becoming comfortable with diversity are drawn from the US military, religious institutions, and earlier waves of American immigration."

Ännu fler visa ord från Putnam:

https://www.hks.harvard.edu/news-events/publications/insight/democratic/robert-putnam
"The short run effect of being around people who are different from us is to make all of us uncertain – to hunker down, to pull in, to trust everybody less. Like a turtle in the presence of some feared threat, we pull in.
The purpose of public policy in this context must be to try to make everyone – both new folks and old folks – feel comfortable with this new diversity in their environment. That generally means creating a more encompassing sense of “we” – some sense of identity that cuts across the salient lines of race and ethnicity. This requires an emphasis on making sure everyone can speak to each other; language training is really important.

Some people who are worried about immigration in America for some reason believe that this new wave of immigrants doesn’t want to speak English, but the level of language acquisition by this current wave of immigration is just about what it was 100 years ago when people were coming here from Russia, Poland, Italy or Germany. Then, we had a lot of concern about whether the country was going to become German-speaking. Most people who lived in St. Louis, Cincinnati or Milwaukee in those years spoke German, not English. But of course their kids learned to speak English and the grandchildren of those immigrants spoke only English.
But we don’t have enough classes for English language training now to meet all of the demand from the immigrants. So the first important plank in a platform for successful immigration policy would be to provide more English language training and to do it in a context in which the immigrants can get to know one another and get to know native born American citizens. That means doing this in a social context and in a setting where people can learn about the customs of this country – the same kinds of things that we did a hundred years ago.
"

Professor Putnam verkar vara en mycket klok man, inte sant?

http://expo.se/2012/multikulturalismen-i-skottgluggen_5198.html
Såväl Sverigedemokraterna som KKK använder Robert Putnam som referens. Precis som du gör i ditt syfte att poängtera nackdelarna med etnisk mångfald. Men ni läser bara första meningen. Eller i bästa fall första stycket.

Här är en artikel:
"Our research reveals that even in the short term, diversity is not to blame. We independently analyzed the same data set Professor Putnam used, and we demonstrate that disadvantage, not diversity, is responsible for distrust."

Det är missgynnande, inte den etniska mångfalden i sig, som skapar sänkt tillit. Enligt studien är det missgynnande som står för minskad tillit. Om man har låg inkomst, låg utbildning, är arbetslös eller lever under instabila bostadsförhållanden är sannolikheten större att man känner mindre tillit.

Du bör i fortsättningen lägga ner lite mer tid på att läsa hela innehållet i dina hänvisade studier. Annars gör du bara bort dig fler gånger.
Citera
2016-08-09, 17:40
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Har du skattesedel? Varför bidrar du inte till välfärden så att jag och andra män kan leva gott på bidrag?

Att försörja dig är din kvinnas jobb.

Citat:
a) Men du får inte betalt för det varför är det ens relevant? Jag går också på events och träffar folk, vem bryr sig?

b) Japp, du vill göra annat. För din livskvalitet då eller?

c) sex hade du gjort ändå, mat måste man laga ändå, barn måste man ta hand om ändå. Du har inte rätt till att umgås med folk och ha intressen.

a) Det är ett mervärde för mannen att man har ett socialt liv.

b) För min mans livskvalitet och för de människor umgås med honom eller mig.

c) Sex, mat, barnomsorg, uppassning är de värden som kvinnor kan bidra med. Att jag har intressen gör mig roligare att umgås med. Det är något som många män uppskattar.

Citat:
a) Men ärligt alltså, ingen vill se min kropp och det är skämmigt att visa bilder på sin kropp här. Vad vill du bevisa?

b) Och? Ställ dig i ett hörn och erbjud sex till alla män som går förbi helt gratis, då kan de vara legit.

c) Till din familj och vänner alltså?

a) Att jag jobbar hårdare än dig för min kropp. Det är lol att säga att det som jag gör är lätt om du inte kan göra det själv. Prova att göra det som jag gör då får du se hur lätt det är.

c) Vänner och bekanta till min familj.

Citat:
1) Sluta ljug. Det suger kuk och man börjar fundera på självmord om man har ett vanligt jobb.

2) Min familj har också pengar (kanske inte som din familj men ändå) jag hade ändå skämts om jag levde på dem när jag är 30 +.

3) Nej det gör du inte. Du server en man. Om jag och några till killar fick makt i morgon varför ska vi inte avrätta dig eller sätta dig i straffarbete?

1) Det beror på din motivation jag gillade att tjäna pengar åt min man så jag tyckte att det var roligt att jobba.

2) De flesta av mina vänner får pengar av sina familjer. Det är inget konstigt.

3) Jag är "eye candy" för alla som umgås med mig eller min man.

Citat:
1) Men typ ingen man umgås med dig. Hur många är det? Din pappa, din man, kanske nån av hans vänner och nån mer släkting? Varför servar du inte nobodys utanför ICA?

Dessutom ger det inget mervärde för män som inte är mobbade, vad gör det för skillnad om en hund serverar dig eller om Aletta gör det? Du ska ändå inte ligga med henne.

2) Jag bryr mig inte om att vad som är värdefullt för män jag vill bevisa att du är en fitta.

1) Det är mina vänners män ibland, män som är bekanta till nån, jag träffar nya människor ganska ofta.

2) Jag har spenderat 15 år på att lära mig att serva en man. Det är omöjligt för dig (eller någon man) att jag tycka att jag är en fitta.
Citera
2016-08-09, 18:07
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Hur vet du att den är skriven av en man? Även om det skulle vara det är allt som står där sant. Jag kan bekräfta det i egenskap av kvinna.
Alla vet att den lögnaktiga skiten är skriven av en man. Inte ens världens galnaste kvinna skulle skriva så överdrivet misogynt. Det skulle i så fall vara du, om det är så att du faktiskt är en kvinna. Men ja, dessvärre finns det sinnessjuka kvinnor.

Citat:
1) Män gör bara det för att imponera på kvinnor. Om kvinnor ställde upp på sex mer skulle män inte dö i idiotiska aktiviteter. Då skulle de här kostnaderna inte hända. Vad gör kvinnor för att imponera på män? Ingenting. Det visar att kvinnor inte uppskattar män på samma sätt som män uppskattar kvinnor. Varför ska otacksamma kvinnor ha rösträtt?

2) Okay. Jag kan göra en ny video där jag filmar mig själv i en spegel och visar att jag inte har några öronsnäckor i öronen?

3) Jag kan logga in på en tablet och visa upp den på videon.
1) Kvinnor är inte intresserade av korkade killar som dör i idiotiska olyckor. Det är naturens sätt att sortera bort män med dåliga gener från genpoolen. Det visar att män inte uppskattar kvinnor på samma sätt som kvinnor uppskattar män. Varför ska otacksamma män ha rösträtt?

2)-3) Om du verkligen är den du utger dig för att vara, då har du inte alla indianer i kanoten.

Citat:
1) Men kvinnor är inte produktiva överhuvudtaget. Om det var så skulle kvinnor ha högre lön än män och inte lägre.

2) Framgång för kvinnor är att vara smal, snygg, gift, och ha barn.

3) Sluta vara butthurt över min man. Get your own.
1) http://www.morningstaronline.co.uk/a-323b-ILO-Women-better-qualified-but-face-lifetime-of-low-pay
Kvinnor är mer utbildade och mer produktiva än män.

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2285378/Women-DO-work-harder-men-How-female-employees-prone-distraction-likely-job-done.html
Kvinnor arbetar hårdare och får jobbet gjort.

2) Framgång för män är att vara stark, snygg, gift och ha barn.
Citat:
1) Internatskolor är trams. Och vanliga privatskolor är överskattade. Det enda som är värt pengarna är privata universitet (om man väljer rätt).

2) Men det är fortfarande bättre än flumskolan. En av fördelarna är att man har en majoritet av manliga lärare och det gör det mycket mer seriöst. Jag hade bara 1 kvinnlig lärare när jag gick i skolan. Rektorn och all högre administrativ personal var män. Det var bara sekreterarna som var kvinnor.

3) Det är en enorm skillnad i ordning och reda och mycket mer studie orienterat när män bestämmer.
Sveriges bäste lärare 2016, here you go: http://www.handelskammaren.com/press/nyheter/nyhet/artikel/sveriges-baesta-laerare-2016-aer-utsedd/
Citera
2016-08-09, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
I ditt fall finns inget huvud du kan dra ut. Eller åtminstone hjälper det inte eftersom det är tomt inuti. Tänk att vi överlevt i tusentals år utan en stat som torkar oss i röven i varje livssituation? Fantastiskt, inte sant?

Staten har missbrukats av särintressen som feminister och andra vänstervridna undermänniskor. Statens uppgift borde enbart vara att tillvarata våra etniska kollektiva intressen. Den ska inte vara en bankomat för grupper eller individer.

Människan är ett flockdjur, dessutom rätt hjälplöst under mycket lång tid, mer än de flesta arters ungar, så nej vi har aldrig överlevt speciellt länge utan en form av "stat" eller någon som torkat oss i ändan.
vare sig den ser ut som den gör idag och "supportar" miljontals människor eller om den är en mer gruppbaserad och handlar om intern support i ett gäng på max 30 individer.
Citera
2016-08-09, 18:19
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Hon ska få lära sig att i min släkt jobbar vi hårt och är till nytta för våra män. Sen får hon jämföra det med vanliga kvinnor och dra sina egna slutsatser.
Ska flickstackarn lära sig att alla kvinnor är fittiga, värdelösa, utvecklingsstörda och lata? Den dagen hon växer upp till en ung kvinna kommer hon att ta avstånd från er föräldrar. Jag hoppas innerligen att ni inte har några barn.

Jag kan inte se att du jobbar hårt. Du sitter vid datorn/surfplattan hela dagen och postar skitinlägg på FB, skickar bilder där du fläker ut dig (om du nu är kvinna) och nu bilder på mat som ser mindre aptitliga ut än den sörja som åldringarna får från centralköket. En riktig, kärleksfull mor har alltid bilder på sina små barn på Facebook eller annan community.

Citat:
Men lol det är en studie på värnpliktiga. Du måste studera folk med hög intelligens specifikt för att kunna dra slutsatser om hur intelligens överförs.
Lol here you go: https://drkeithwitt.com/males-inherit-more-intelligence-from-mothers-63/

Om det är så att du är en kvinna, så låt din fete man dumpa dig och sedan gifta om sig med en högintelligent kvinna. Då kan han få smarta söner att bli stolt över.

Citat:
Intelligens är ett kodord för fittighet och nej ingen man tycker att det är sexigt.
Det är mycket sexigt med intelligenta kvinnor för de kan ge männen smarta söner.
Citat:
Min mamma var i en lokal matematik tävling när hon var ung (hon kom 3a) men det har 0 att göra med vanliga kvinnor.
Det bevisar att kvinnor visst kan vara duktiga i matematik. Var stolt över din intelligenta mamma. Varken vanliga män eller kvinnor är mattesnillen.
Citat:
2) Nej män blev påtvingade kvinnor för att kvinnor skulle kunna överleva. Män kan sköta sina egna hem och knulla horor. Då behöver de inte kvinnor.
2) Nej kvinnor blev påtvingade män för att män skulle kunna överleva. Kvinnor kan sköta sina egna hem och knulla gigolon. Då behöver de inte män.
Citat:
1) Men det bygger på att utnyttja kvinnors fobi för hemarbete. Det producerar 0 av värde.

2) De flesta människor som bor ensamma städar sina egna hem. Men när kvinnor flyttar ihop med män kräver de att mannen ska städa hälften (helst allt) vilket gör det bekvämare för kvinnan. Det bevisar att kvinnor bara är intresserade av att utnyttja män.

3) Kvinnor tar inget ansvar idag. Kvinnor kan inte laga mat, vägrar städa, sätter sina barn på dagis, det är som att mannen har ett extra barn att ta hand om.
1) Men det bygger på att utnyttja mäns fobi för hemarbete. Det producerar mycket av värde, därför har Hemfrid AB en omsättning på över 400 miljoner per år. Mycket värde!

2) Men när män flyttar ihop med kvinnor kräver de att kvinnan ska städa mer än hälften (helst allt) vilket gör det bekvämare för mannen. Det bevisar att män bara är intresserade av att utnyttja kvinnor.

3) Män tar inget ansvar idag. Män kan inte laga mat, vägrar städa, sätter sina barn på dagis, det är som att kvinnan har ett extra barn att ta hand om.
Citat:
1) Nej tvärtom. Kvinnor som är ganska dumma blir ofta befodrade av PK skäl sen kan de inte sköta sina jobb och sjukskriver sig eller slutar.

2) Vem anställer efter kompetens och meriter?

3) Nej det är något som du hittar på. Kvinnor i karriär-svängen skulle anställa män även om männen hade färre meriter än kvinnorna för att de vet hur värdelösa kvinnor är.
1) Du ser att kvinnor är bättre än män som företagsägare: http://www.inc.com/david-finkel/why-women-make-better-business-owners-than-men-and-the-most-costly-pitfall-that-.html

Kvinnor är mer produktiva och får mer gjort: http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2285378/Women-DO-work-harder-men-How-female-employees-prone-distraction-likely-job-done.html

Mammor är mer produktiva på jobbet: http://www.todaysparent.com/blogs/on-our-minds/women-with-kids-are-more-productive-at-work-study/

2) Varför skulle inte arbetsgivare anställa efter kompetens och meriter? De vill ju ha produktiva och kompetenta medarbetare. Deras mål är att företaget ska gå med vinst.

3) Nej till skillnad från dig hittar jag aldrig på. Smarta affärskvinnor skulle aldrig anställa män som har sämre kompetens och färre meriter än kvinnor. De anställer efter kompetens och meriter.
Citat:
Det finns inget Playgirl liv och även om det fanns skulle kvinnor inte vara intresserade för att kvinnor vill bara sitta och äta glass framför TVn.
Det finns inget Playboy-liv och även om det fanns skulle män inte vara intresserade för att män vill bara sitta och dricka öl framför TVn och kolla på fotboll.

Citat:
De pengarna kommer från män i 99% av fallen.
Inte nu längre. De kvinnor som är äldre idag har visserligen mestadels ärvt sin förmögenhet från sina fäder. Men de förvaltar arvet genom att driva familjeföretaget vidare eller starta ett eget företag.
Citat:
1) Det är klart att det funkar bra. Det har funkat i flera 1000 år. Kvinnor är bara lata och själviska och vill inte göra något för någon annan än sig själva.

2) Om män sköter vården har de 0 nytta av kvinnorna.
1) Det är klart att det funkar bra. Det har funkat i flera 1000 år. Män är bara lata och själviska och vill inte göra något för någon annan än sig själva. På 1800-talet och tidigare var medellivslängden mycket kortare, många dog innan de hann fylla femtio år, spädbarnsdödligheten var mycket hög och barnsängsfeber mycket vanlig. Digerdöden tog en tredjedel av Europas befolkning. Barn, sjuka och äldre dog på löpande band. Gamla var inte mycket äldre än 50 år under medeltiden. Allt detta berodde på att männen vägrade ta hand om sina anhöriga och istället lät dem dö som flugor.

Anser du fortfarande att vård av gamla och sjuka enkelt kan utföras i hemmet av anhöriga? Precis som för 3000 år sedan fram till 1900-talet.

2) Om kvinnor sköter vården har de 0 nytta av männen.
Citera
2016-08-09, 18:21
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Alla vet att den lögnaktiga skiten är skriven av en man. Inte ens världens galnaste kvinna skulle skriva så överdrivet misogynt. Det skulle i så fall vara du, om det är så att du faktiskt är en kvinna. Men ja, dessvärre finns det sinnessjuka kvinnor.

1) Jag tror att det är skrivet av en kvinna. För att jag tänker på ungefär samma sätt.

2) Men tänkt objektivt finns det något som kvinnor gör bättre än män? Det finns några få saker men generellt är kvinnor sämre på allt.

3) Därför kan det inte vara meningen att kvinnor ska försöka göra samma saker som män. Det enda som kvinnor kan erbjuda män är sex och att föda barn. Då är det logiskt att kvinnor fokuserar på det och lämnar allt annat till kompetenta män.

4) Ja en del kvinnor kan jobba hårt och prestera lika bra som män men det är inte värt det.

Citat:
1) Kvinnor är inte intresserade av korkade killar som dör i idiotiska olyckor. Det är naturens sätt att sortera bort män med dåliga gener från genpoolen. Det visar att män inte uppskattar kvinnor på samma sätt som kvinnor uppskattar män. Varför ska otacksamma män ha rösträtt?

2)-3) Om du verkligen är den du utger dig för att vara, då har du inte alla indianer i kanoten.

1) Men det beror på att kvinnor inte uppskattar män överhuvudtaget. Män har byggt samhället så det är rättvist att de bestämmer över det. Du kan åka till Afrika och bygga ett kvinnligt samhälle där kvinnor bestämmer om du vill.

2) Jag observerar saker och drar verifierbara slutsatser av det. Det är vad män gör.

Citat:
1) http://www.morningstaronline.co.uk/a-323b-ILO-Women-better-qualified-but-face-lifetime-of-low-pay
Kvinnor är mer utbildade och mer produktiva än män.

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2285378/Women-DO-work-harder-men-How-female-employees-prone-distraction-likely-job-done.html
Kvinnor arbetar hårdare och får jobbet gjort.

2) Framgång för män är att vara stark, snygg, gift och ha barn.

Sveriges bäste lärare 2016, here you go: http://www.handelskammaren.com/press/nyheter/nyhet/artikel/sveriges-baesta-laerare-2016-aer-utsedd/

1) Ja kvinnor är mer utbildade. Men om kvinnor var mer produktiva skulle de få högre lön. Företag skulle bara anställa kvinnor för att de producerar mer. Varför gör ingen det?

2) Jag tror att framgång för män är att få mycket sex med snygga kvinnor och bli servad.

3) Men skolan som helhet är en katastrof sen den blev en kvinnlig institution. Jämför med vilken privat skola som helst (som oftast är manliga institutioner) då kommer du att se skillnaden.
Citera
2016-08-09, 18:39
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ska flickstackarn lära sig att alla kvinnor är fittiga, värdelösa, utvecklingsstörda och lata? Den dagen hon växer upp till en ung kvinna kommer hon att ta avstånd från er föräldrar. Jag hoppas innerligen att ni inte har några barn.

1) Jag vill att hon ska konkurrera med andra kvinnor och lära sig av det.

2) Jag har 2 söner.

Citat:
Jag kan inte se att du jobbar hårt. Du sitter vid datorn/surfplattan hela dagen och postar skitinlägg på FB, skickar bilder där du fläker ut dig (om du nu är kvinna) och nu bilder på mat som ser mindre aptitliga ut än den sörja som åldringarna får från centralköket. En riktig, kärleksfull mor har alltid bilder på sina små barn på Facebook eller annan community.

1) Jag gör saker mellan att jag postar inlägg. Svarar på email, städar, lagar mat, och så vidare.

2) Jag har jobbat som kock. Jag vet hur mat ska vara.

3) Jag blandar inte in mina barn i mitt privatliv.

Citat:
Lol here you go: https://drkeithwitt.com/males-inherit-more-intelligence-from-mothers-63/

Om det är så att du är en kvinna, så låt din fete man dumpa dig och sedan gifta om sig med en högintelligent kvinna. Då kan han få smarta söner att bli stolt över.

1) Men det där är en PK-lirare på Internet som säger "research has shown that" utan att visa några belägg. Jag vet att han har fel.

2) Jag är högintelligent.

Citat:
Det är mycket sexigt med intelligenta kvinnor för de kan ge männen smarta söner.

Jag är en intelligent kvinna på riktigt och jag har gett min man smarta söner.

Citat:
Det bevisar att kvinnor visst kan vara duktiga i matematik. Var stolt över din intelligenta mamma. Varken vanliga män eller kvinnor är mattesnillen.

Det har 0 relevans. Min mamma har inte fått några fördelar av att vara duktig på matematik. Jag har fått allt som jag har velat ha i livet för att jag är snygg och sexuell.

Citat:
2) Nej kvinnor blev påtvingade män för att män skulle kunna överleva. Kvinnor kan sköta sina egna hem och knulla gigolon. Då behöver de inte män.

1) Män behöver inte kvinnor för att överleva. Kvinnor behöver män för att överleva.

2) Kvinnor är inte intresserade av att sköta sina hem eller att knulla. De vill bara lata sig och titta på TV.

Citat:
1) Men det bygger på att utnyttja mäns fobi för hemarbete. Det producerar mycket av värde, därför har Hemfrid AB en omsättning på över 400 miljoner per år. Mycket värde!

2) Men när män flyttar ihop med kvinnor kräver de att kvinnan ska städa mer än hälften (helst allt) vilket gör det bekvämare för mannen. Det bevisar att män bara är intresserade av att utnyttja kvinnor.

3) Män tar inget ansvar idag. Män kan inte laga mat, vägrar städa, sätter sina barn på dagis, det är som att kvinnan har ett extra barn att ta hand om.

1) Hemarbete är det enda som kvinnor har kunnat bidra med historiskt. Nu vill kvinnor inte ens göra det så män måste betala extra för det. Precis som män måste betala extra för sex för att deras fruar vägrar sex.

2) Men kvinnor kan inte bidra med något annat än hemarbete.

3) Män idag tar extra ansvar för saker som kvinnor borde göra.

Citat:
1) Du ser att kvinnor är bättre än män som företagsägare: http://www.inc.com/david-finkel/why-women-make-better-business-owners-than-men-and-the-most-costly-pitfall-that-.html

Kvinnor är mer produktiva och får mer gjort: http://www.dailymail.co.uk/femail/article-2285378/Women-DO-work-harder-men-How-female-employees-prone-distraction-likely-job-done.html

Mammor är mer produktiva på jobbet: http://www.todaysparent.com/blogs/on-our-minds/women-with-kids-are-more-productive-at-work-study/

2) Varför skulle inte arbetsgivare anställa efter kompetens och meriter? De vill ju ha produktiva och kompetenta medarbetare. Deras mål är att företaget ska gå med vinst.

3) Nej till skillnad från dig hittar jag aldrig på. Smarta affärskvinnor skulle aldrig anställa män som har sämre kompetens och färre meriter än kvinnor. De anställer efter kompetens och meriter.
Det finns inget Playboy-liv och även om det fanns skulle män inte vara intresserade för att män vill bara sitta och dricka öl framför TVn och kolla på fotboll.

1) Om det var så skulle kvinnor ha högre inkomster än män. Det har de inte.

2) Därför att kvinnor är lata och fittiga trots meriter så ingen framgångsrik kvinna vill (generellt) ha med dem att göra.

3) Som kvinna vill man vara omgiven av män? Om man inte är lesbisk.

Citat:
2) Om kvinnor sköter vården har de 0 nytta av männen.

Då kan kvinnor skilja sig från män och leva ensamma.
Citera
2016-08-09, 18:45
Medlem
Citat:
Att försörja dig är din kvinnas jobb.
Fair enough.
Citat:
a) Det är ett mervärde för mannen att man har ett socialt liv.

b) För min mans livskvalitet och för de människor umgås med honom eller mig.

c) Sex, mat, barnomsorg, uppassning är de värden som kvinnor kan bidra med. Att jag har intressen gör mig roligare att umgås med. Det är något som många män uppskattar.
a) Gå på sociala tillställningar, är det inte lite gay? Det är väldigt stelt på såna. Vill man ha kul som man drar man på en resa och träffar främmande kvinnor eller umgås med andra män och gör roliga saker.

b) Men dina barns livskvalitet då?

c) Seriöst jag tror inte att kvinnor generellt klarar att underhålla män annat än i korta stunder.

Citat:
a) Att jag jobbar hårdare än dig för min kropp. Det är lol att säga att det som jag gör är lätt om du inte kan göra det själv. Prova att göra det som jag gör då får du se hur lätt det är.

c) Vänner och bekanta till min familj.
a) Min kropp är snyggare än din oavsett vad du eller jag gör. Jag ska åka och träna snart kan ta bilder då men jag är rädd för att bli outad om jag postar öppet. Dessutom så lever jag inte på mina föräldrar (helt och hållet iaf) så jag kanske gör ännu mer än dig?

Citat:
1) Det beror på din motivation jag gillade att tjäna pengar åt min man så jag tyckte att det var roligt att jobba.

2) De flesta av mina vänner får pengar av sina familjer. Det är inget konstigt.

3) Jag är "eye candy" för alla som umgås med mig eller min man.
1) Ja det är sant i och för sig...

2) Jag tror inte du har så många vänner. Det är väldigt skämmigt att få pengar av sin familj när man är så vuxen som du bör vara. Ok om de sponsrar olika saker som är nödvändiga eller resor typ men att få pengar till mat och nöjen nej bara nej.

3) For real now ingen vuxen man uppskattar "eye candy" det är bara att gå in på en porrsajt. Ingen man uppskattar "se men inte röra" det är ju bara frustrerande.

Citat:
1) Det är mina vänners män ibland, män som är bekanta till nån, jag träffar nya människor ganska ofta.

2) Jag har spenderat 15 år på att lära mig att serva en man. Det är omöjligt för dig (eller någon man) att jag tycka att jag är en fitta.
1) Du hade kunnat vara en vanlig fläskis och det gör ingen skillnad för dem.

2) So what? Min mamma har spenderat 10 + år ensam med flera barn, heltidsjobb och 0 roligt förstår du hur det måste kännas? Det är inget ovanligt. Kvinnors fittighet ligger i att de inte vill ta hand om sig själva och sina barn och ha kul istället medan män gör jobbet åt dem.
Är det din bara din mamma som gör jobbet åt dig eller för det är hon du verkar leva av?
Citera
2016-08-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Jag håller med om att mitt inlägg var otydligt, men jag skrev knappast att det gällde microlån heller. Med ekonomiska medel menade jag alla insatser riktade mot kvinnor i tredje världen. Den främsta och mest effektiva satsningen gäller kvinnors utbildning för att bekämpa fattigdom.

Alright, fair enough.

Dock är mikrolån en av de främsta direktinvesteringar i humankapital man gör för att bekämpa fattigdom i tredje världen. Och dessa stöder inte ståndpunkten att man skall investera primärt i kvinnor, snarare tvärtom.

Vad är ditt stöd (ser helst randomiserade studier) som visar att investeringar i kvinnors utbildning är det bästa för att bekämpa fattigdom? Jag har aldrig sett det och jag är ändå hyfsat insatt i litteraturen.
Citera
2016-08-09, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Givetvis ska det inte bara satsas på kvinnor. Problemet är ju att man inte satsar på kvinnor överhuvudtaget i många utvecklingsländer. Därför ger det stor effekt att satsa på kvinnor, samt erkännandet att kvinnors enorma arbetsinsats på det obetalda arbetet i dessa länder erkänns som en viktig faktor.

Nu satsas det förvisso enorma summer på just kvinnor då detta har varit populärt de senaste 10-20 åren. Dock visar randomiserade studier att detta inte alls är den bästa användningen av resurserna. Sitter du på någon annan information?
Citera
2016-08-09, 19:30
Medlem
Citat:
din klassiskt liberala inställning och lyriska sympati för The Donald
Mitt stöd för Trump är lika stort som ditt stöd för Breivik din dumma fitta.

Citat:
Vi vet att amerikaner av kinesiskt ursprung är i snitt mer utbildade och har högre IQ.
Stort ändå att du verkar gå med på att asiater har högre snittintelligens. Är vi även överens om att svarta har lägre snittintelligens än vita? Latinos någonstans mellan svarta och vita och Ashkenazi judar runt 115?

Citat:
De enda "höger"partier vi har i Sverige är M, L, C och KD från "sjuklövern"
Yes, och deras manliga väljare har högre snittintelligens än de på vänsterkanten.

Citat:
Socialt konservativa människor är som bekant fördomsfulla, rasistiska, homofoba, reaktionära och sexistiska.
Ja, som svarta i USA.
Citat:
"Andel universitetsutbildade

1. Folkpartiet - 65%
2. Miljöpartiet - 60%
3. Kristdemokraterna - 55%
4. Vänsterpartiet - 49%
5. Moderaterna - 48%
6. Centern - 37%
7. Socialdemokraterna - 32%
8. Sverigedemokraterna - 25%[/I

Med tanke på att ex. MP fick 6.89% och SD 12.86% så blir ju antalet universitetsutbildade 3,45% vs. 3,22% vilket är en marginell skillnad. Dessutom blir en direkt jämförelse mellan "universitetsutbildade" tämligen missvisande när det gäller IQ eftersom typiska vänsterakademiker är genusvetare, sociologer, dagisfröknar etc. som har låg snittintelligens i jämförelser med många andra akademiska ämnen som ekonomi, ingenjör, matematiker, fysiker etc. Nu har jag inte en aning hur fördelningen ser ut i SD men du förstår nog poängen. Det spelar dock ingen roll för frågan vi diskuterar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in