2016-08-09, 16:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Jag utvecklade bara om hur cykler fungerade, jag skrev inget om hur läget i Sverige var. En halmgubbe till alltså. Men gott försök att försöka rädda det sjunkande skeppet!

Så du har ingen lust att kommentera vilken grupp du syftade på i ditt inlägg längre, "Det känns som att det är så många som förväntar sig en krasch". Otroligt.
2016-08-09, 17:02
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Så du har ingen lust att kommentera vilken grupp du syftade på i ditt inlägg längre, "Det känns som att det är så många som förväntar sig en krasch". Otroligt.

Jag syftade på skribenter som Andreas Cervenka, undersökningar som den här 7 av 10 svenskar: Vi har redan en bostadsbubbla folk i min personliga närvaro, mm. Men det vara bara introduktionen av mitt inlägg och var inte menad att argumenteras, tills en besserwisser såg det som en punkt att sätta dit någon på då. Nog med det, du har haft fel, du har visat vad du är för en typ, jag tror tyvärr inte du kommer lämna tråden för din typ gör det sällan, och jag har gjort vad jag kunnat för att hjälpa dig se dig i spegeln så att säga. Tack för skratten!
2016-08-09, 17:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag syftade på skribenter som Andreas Cervenka, undersökningar som den här 7 av 10 svenskar: Vi har redan en bostadsbubbla folk i min personliga närvaro, mm. Men det vara bara introduktionen av mitt inlägg och var inte menad att argumenteras, tills en besserwisser såg det som en punkt att sätta dit någon på då. Nog med det, du har haft fel, du har visat vad du är för en typ, jag tror tyvärr inte du kommer lämna tråden för din typ gör det sällan, och jag har gjort vad jag kunnat för att hjälpa dig se dig i spegeln så att säga. Tack för skratten!

Aha du syftade på vad "7 av 10 svenskar" tror enligt den undersökningen och då var det helt relevant att hänvisa till den senaste undersökningen som presenterades i förra veckan som visade att ungefär lika många nu tror på stigande priser och att fler än med tidigare tror det.

Varför klarar du inte av att diskutera sådant utan att hela tiden påstå att andra är besserwisserar eller otrevliga? Varför klarar du inte av att få del av saklig information?
2016-08-09, 17:18
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Aha du syftade på vad "7 av 10 svenskar" tror enligt den undersökningen och då var det helt relevant att hänvisa till den senaste undersökningen som presenterades i förra veckan som visade att ungefär lika många nu tror på stigande priser och att fler än med tidigare tror det.

Bara för att folk tror att priserna kommer stiga betyder det inte att vi inte befinner oss i en bubbla. Samma sak med min undersökning. Det är du som argumenterar från en obekräftad ståndpunkt, inte jag

Citat:
Varför klarar du inte av att diskutera sådant utan att hela tiden påstå att andra är besserwisserar eller otrevliga? Varför klarar du inte av att få del av saklig information?

...och nu fortsätter du med att anklaga folk för vad de klarar av och inte klarar av. Halmgubbar, otrevlighet, besserwisserbeteende, det tar nog aldrig slut det här, men det är underhållande!
2016-08-09, 17:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Bara för att folk tror att priserna kommer stiga betyder det inte att vi inte befinner oss i en bubbla. Samma sak med min undersökning. Det är du som argumenterar från en obekräftad ståndpunkt, inte jag

...och nu fortsätter du med att anklaga folk för vad de klarar av och inte klarar av. Halmgubbar, otrevlighet, besserwisserbeteende, det tar nog aldrig slut det här, men det är underhållande!

Att "Det känns som att det är så många som förväntar sig en krasch" går förstås emot att en majoritet och dessutom allt fler faktiskt förväntar sig högre priser. Kan vi bli aningen lite seriösa i argumentationen tack!

Och att du i inlägg efter inlägg kallar mig för besserwisser eller otrevlig trots att jag inte har kommit med några sådana tillmälen mot dig visar att du projicerar dina brister på mig. Kan vi få lite självinsikt också tack!
2016-08-09, 17:24
Medlem
brutalares avatar
Ganska trist att se unga generationer (sena 80-talister och framåt) bli utan bostad för att borgarna har släppt in en massa invandrare ska gå före i hyreskön, ombildat HR och att BR priserna är så dyra att dom inte har råd att köpa heller om dom inte har rika föräldrar.

Allt detta för att äldre generationer ska kunna sko sig och leva loppan på äldre dagar.
2016-08-09, 17:26
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Att "Det känns som att det är så många som förväntar sig en krasch" går förstås emot att en majoritet

Fast du visade att folk förväntar sig att priserna ska öka, vilket inte är samma sak som att det inte finns en bubbla, vilket jag tydligt visat

Citat:
Och att du i inlägg efter inlägg kallar mig för besserwisser eller otrevlig trots att jag inte har kommit med några sådana tillmälen mot dig visar att du projicerar dina brister på mig. Kan vi få lite självinsikt också tack!

Ja, du argumenterar ju från tron att du sitter på sanningen om och om igen, så att man påpekar ditt barnsliga beteende om o om igen blir ju en naturlig följd! Nu argumenterar du från att en undersökning om stigande priser visar att det inte finns en bubbla också, snacka om långsökt!
2016-08-09, 17:33
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Fast du visade att folk förväntar sig att priserna ska öka, vilket inte är samma sak som att det inte finns en bubbla, vilket jag tydligt visat

Ja, du argumenterar ju från tron att du sitter på sanningen om och om igen, så att man påpekar ditt barnsliga beteende om o om igen blir ju en naturlig följd! Nu argumenterar du från att en undersökning om stigande priser visar att det inte finns en bubbla också, snacka om långsökt!

Okej priserna ska öka men de är så höga att de ska kollapsa, då säger vi så!

Jag har inte i hela diskussionen med dig uttryckt vad jag tror eller tycker utan bara refererat till en undersökning som säger det jag flera gånger har skrivit. Du lägger in egna tolkningar och blir ledsen i ögat av att få höra det och går helt i spinn medan jag har hållit mig neutral och bara redovisat vad undersökningen säger.

Läsförståelse, självinsikt, ja du har en del att jobba på.
2016-08-09, 17:34
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Okej priserna ska öka men de är så höga att de ska kollapsa, då säger vi så!

Det sa jag inte, halmgubbe igen
2016-08-09, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vicjoh
Nya krissiffror: Bostadskön går baklänges
http://www.svd.se/nya-krissiffor-bostadskon-gar-baklanges/om/naringsliv
Blir så med hyresreglering.

När (S) hade prisreglering på hotellrum så byggdes inga, och de som fanns var alltid bokade. Blev en del problem med utlänningar som kom hit i affärer och turister. Så (S) fick till slut ge upp vansinnet.
Men man har haft kvar vansinnet för hyresrätter.

Uppenbarligen tycker vänstern att det är väldigt angeläget att det inte byggs hyreshus. Man kan också se det på de som ger stöd till hyresregleringen. De bygger inga hyreshus.
2016-08-09, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Du har inte följt i detalj, återkom när du gjort det.
Det var en ganska enkel fråga. Hur kommer det sig att du är så svarslös på den?

Om vi nu ska få prisfall pga befolkningsminskning så är det väl skäligt och rimligt att ni som räknat ut detta kan säga när befolkningsminskningen skall inträffa. Rimligen så har ni väl räknat ut det. Eller?
2016-08-09, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Det var en ganska enkel fråga. Hur kommer det sig att du är så svarslös på den?

Om vi nu ska få prisfall pga befolkningsminskning så är det väl skäligt och rimligt att ni som räknat ut detta kan säga när befolkningsminskningen skall inträffa. Rimligen så har ni väl räknat ut det. Eller?

Eftersom vi inte har alla data i frågan är det svårt att beräkna exakt när det demografiska trycket lättar tillräckligt mycket för att få genomslag ner i prisledet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in