2016-08-09, 16:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Du vet inte vad jag kände, då jag frågade en sak, och gjorde inget påstående överhuvudtaget! Fel igen! Jag är inte sött, jag tycker alltid det är lika kul med besserwissers på internet Helt otroligt att man kan falla så lågt att man måste vara otrevlig online för att det inte finns någon kvar IRL som orkar med en!

Men hål lite koll på vad du själv har skrivit nu!

Citat:
Det känns som att det är så många som förväntar sig en krasch att det snart blir självförverkligande: det enda som krävs är att köpare börjar vänta på bättre priser och säljare väljer att vänta likaså.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är helt otroligt hur lättstötta ni bubbelbabblare är. Om ni tar illa upp för att nämner undersökningar som talar helt emot era känslor får ni väl hålla er borta från forumet Nationalekonomi och gå till Religion. Seså, iväg med er nu.

Ja just det nationalekonomi.

M3 vs KPI vs Bostadspriser

Skriv ut som canvastavla hemma, fundera och begrunda om det ser ut som om något är fel.
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Detta har jag inte diskuterat utan invände mot att undersökningen som presenterades i förra veckan gick tvärs emot din känsla om vad folk trodde. Och detta påpekande tycker du är otrevligt, suck!

Men jag sa aldrig att jag hade en känsla för det, citera mig vart jag gjorde det! Jag skrev

"Ja, men visade den inte att fler tror på fallande priser än innan? "

Det betyder inte att jag hade en känsla för det, det betyder ingenting om mig för det var en normal fråga. Du lade till känlsa, därför att då tyckte du att du kunde känna att du hade rätt och jag hade fel, vilket är otroligt viktigt för internetkrigare med sanningen i hand!
2016-08-09, 16:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Men jag sa aldrig att jag hade en känsla för det, citera mig vart jag gjorde det! Jag skrev

"Ja, men visade den inte att fler tror på fallande priser än innan? "

Det betyder inte att jag hade en känsla för det, det betyder ingenting om mig för det var en normal fråga. Du lade till känlsa, därför att då tyckte du att du kunde känna att du hade rätt och jag hade fel, vilket är otroligt viktigt för internetkrigare med sanningen i hand!

Se mitt föregående inlägg!
2016-08-09, 16:37
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Se mitt föregående inlägg!

Jaha, du menar det inlägget. Och du tror att du motbevisar det genom att visa att folk förväntar sig höjda priset?

Du antar att jag menar att många= Majoritet. Jag kan lika gärna syfta på ekonomer, eller förhållande jämfört med hur många som förväntar sig en krasch historiskt, bland ekonomer.

Så du gjorde ett felaktigt antagande, igen!
2016-08-09, 16:38
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Ja just det nationalekonomi.

M3 vs KPI vs Bostadspriser

Skriv ut som canvastavla hemma, fundera och begrunda om det ser ut som om något är fel.

Kan du länka för oss som är redo att diskutera saken i trevlig och god ton? Jag har inte tid att leta upp allt själv, men du får gärna dela med dig om vad du vet!
2016-08-09, 16:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jaha, du menar det inlägget. Och du tror att du motbevisar det genom att visa att folk förväntar sig höjda priset?

Du antar att jag menar att många= Majoritet. Jag kan lika gärna syfta på ekonomer, eller förhållande jämfört med hur många som förväntar sig en krasch historiskt, bland ekonomer.

Så du gjorde ett felaktigt antagande, igen!

Ja jag menade det inlägget som diskussionen startade med, hade du glömt det?

Du skrev "Det känns som att det är så många som förväntar sig en krasch" och jag berättade att den senaste undersökningen som presenterades i förra veckan sa precis det motsatta och då blev du så ledsen i ögat att du påstod att jag var så otrevlig när jag berättade det.

Gör dig inte mer pinsam än vad du redan gjort nu, droppa det istället!
2016-08-09, 16:45
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ja jag menade det inlägget som diskussionen startade med, hade du glömt det?

Du skrev "Det känns som att det är så många som förväntar sig en krasch" och jag berättade att den senaste undersökningen som presenterades i förra veckan sa precis det motsatta och då blev du så ledsen i ögat att du påstod att jag var så otrevlig när jag berättade det.

Gör dig inte mer pinsam än vad du redan gjort nu, droppa det istället!

Nu ignorerade du vad jag sa! Vi tar det igen:

"Du antar att jag menar att många= Majoritet. Jag kan lika gärna syfta på ekonomer, eller förhållande jämfört med hur många som förväntar sig en krasch historiskt, bland ekonomer."

Du vet varken vad jag syftar på, vilken grupp jag syftar, eller hur jag definierar många. Men du använde bara mitt vaga påstående på att hoppa på mig direkt, därför att du är otrevlig, och ignorerade resten av mitt inlägg, som du hade fokuserat på om du var en god argumentör. Istället för att sitta här i tråden o kasta bajs och tro att man sitter på guds sanning

Fel igen, men jag lovar att du kommer fortsätta försöka!
2016-08-09, 16:46
Medlem
Citat:
droppa det istället!

Detta är din retorik i ett nötskal, du vill få varje argumentation att mynna ut i att motparten helt enkelt ger upp för att man inte orkar med dig.

Då tolkar du det varje gång som du har vunnit, vilket är sjukligt.
2016-08-09, 16:47
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Detta är din retorik i ett nötskal, du vill få varje argumentation att mynna ut i att motparten helt enkelt ger upp för att man inte orkar med dig.

Då tolkar du det varje gång som du har vunnit, vilket är sjukligt.

Han är en så kallad internetargumentatör
2016-08-09, 16:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nu ignorerade du vad jag sa! Vi tar det igen:

"Du antar att jag menar att många= Majoritet. Jag kan lika gärna syfta på ekonomer, eller förhållande jämfört med hur många som förväntar sig en krasch historiskt, bland ekonomer."

Du vet varken vad jag syftar på, vilken grupp jag syftar, eller hur jag definierar många. Men du använde bara mitt vaga påstående på att hoppa på mig direkt, därför att du är otrevlig, och ignorerade resten av mitt inlägg, som du hade fokuserat på om du var en god argumentör. Istället för att sitta här i tråden o kasta bajs och tro att man sitter på guds sanning

Fel igen, men jag lovar att du kommer fortsätta försöka!

Okej klargör då vilken grupp du refererade till med detta inlägg, vill du verkligen försöka göra gällande att du syftade på experter i nedanstående inlägg och inte vanliga köpare och säljare?

Och även om vi hypotetiskt skulle anta det, var det då befogat att bli så ledsen i ögat och påstå att jag var otrevlig när jag berättade att den senaste undersökningen som presenterades i förra veckan visade på det rakt motsatta?

Citat:
Det känns som att det är så många som förväntar sig en krasch att det snart blir självförverkligande: det enda som krävs är att köpare börjar vänta på bättre priser och säljare väljer att vänta likaså. Folk snackar fram och tillbaka i den här tråden om tryck, priser, ditt och datt, dagens marknader är minst lika psykologisk som ekonomisk och det är där bubblan kommer spricka.

Hur mycket kommer bankerna vilja låna ut till ungdomar utan kapital eller inkomst som vill göra sig ett kap i orostider?

Vilka gamlingar vill sälja av och flytta till äldreboende i en neråtsvacka?

Vem ska göra upp för förlorad efterfrågan? Arbetslösa invandrare?

Vad ska alla dessa unga, överbelånade par göra när deras lån-till-kapital ratio skjuter i höjden?

Ska staten som redan lånar i högkonjuktur utöka underskottet för att schyffa in de lägre skiktet i bostadsmarknaden och hålla trycket uppe?

Svenskarna är världens mest belånade folk, och hälften av oss tror redan på en krasch. Staten har inte utrymme att rätta en nedåtgående spiral, och inte heller har invandrarna kapital. Det har gått 20 år sedan senaste kraschen, och nu är det nog snart ut o åka igen.
2016-08-09, 16:55
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Okej klargör då vilken grupp du refererade till med detta inlägg, vill du verkligen försöka göra gällande att du syftade på experter i nedanstående inlägg och inte vanliga köpare och säljare?

Jag utvecklade bara om hur cykler fungerade, jag skrev inget om hur läget i Sverige var. En halmgubbe till alltså. Men gott försök att försöka rädda det sjunkande skeppet!

Citat:
Och även om vi hypotetiskt skulle anta det, var det då befogat att bli så ledsen i ögat och påstå att jag var otrevlig när jag berättade att den senaste undersökningen som presenterades i förra veckan visade på det rakt motsatta?

Nu sitter du och bestämmer vem som känner vad också! Besserwissenkarusellen rullar vidare!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in