2016-08-09, 10:09
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Finns det nån logisk förklaring till varför Sverige fortfarande kör med sina pissigs mp5 or ? Varför vill dom fortsätta med sånt skit ?

Alla västländer i princip har eller har haft mp5or i sin polisverksamhet eftersom det är en fantastisk bra k-pist, men det är också det som är problemet, det är en k-pist.
En k-pist är i princip en stor lättskjuten pistol med 30-skotts magasin. Det är inget man vill ha mot automatkarbiner och kroppskydd.

I dagens läge med allt bättre beväpnade brottslingar som dessutom har kroppskydd så är mp5orna helt värdelösa enligt mig.

Dom enda som har tillgång till grövre vapen är Piketen och NI(nationella insatsstyrkan).

Men 9mm räcker till 95% av polisarbete, därför har vi den. Men jag tycker att vi måste anpassa oss efter tiden vi lever i som många andra länder insett och fasar ut k-pistar till fördel mot kortpipiga AKs
Citera
2016-08-09, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Alla västländer i princip har eller har haft mp5or i sin polisverksamhet eftersom det är en fantastisk bra k-pist, men det är också det som är problemet, det är en k-pist.
En k-pist är i princip en stor lättskjuten pistol med 30-skotts magasin. Det är inget man vill ha mot automatkarbiner och kroppskydd.

I dagens läge med allt bättre beväpnade brottslingar som dessutom har kroppskydd så är mp5orna helt värdelösa enligt mig.

Dom enda som har tillgång till grövre vapen är Piketen och NI(nationella insatsstyrkan).

Men 9mm räcker till 95% av polisarbete, därför har vi den. Men jag tycker att vi måste anpassa oss efter tiden vi lever i som många andra länder insett och fasar ut k-pistar till fördel mot kortpipiga AKs

Alla poliser borde träna med ak5 c modellen . skickar signal ut i samhället och till brottslingar att nu finns det nåt som kan skjuta tillbaka för nu som dom beteer sög så är det fritt fram för kriminella att göra som dom vill
Citera
2016-08-09, 10:25
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Ja det var ju du som började hävda felaktigheterna men bra att du vet nu
Jag påpekade att du borde sluta svamla om den gamla lagstiftningen.
Där ligger felaktigheterna vilket leder till skapade trådsanningar p.g.a. bristande information och felaktiga källor istället för att hålla sig till fakta!
Citera
2016-08-09, 10:28
Medlem
Han som ska ha varit på krogen och spanat om "måltavlorna" var där, hur kunde han röra sig fritt inne på en restaurang i det andra gängets område och där flera ur det rivaliserande gänget fanns?
Citera
2016-08-09, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Jag påpekade att du borde sluta svamla om den gamla lagstiftningen.
Där ligger felaktigheterna vilket leder till skapade trådsanningar p.g.a. bristande information och felaktiga källor istället för att hålla sig till fakta!
Ok ok men kan du ta om detta då för det var ju faktiskt du som hävdade att TR dömde Adam att utvisas "direkt" och det stämmer ju inte
Senast redigerad av Q2000 2016-08-09 kl. 10:55.
Citera
2016-08-09, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Han som ska ha varit på krogen och spanat om "måltavlorna" var där, hur kunde han röra sig fritt inne på en restaurang i det andra gängets område och där flera ur det rivaliserande gänget fanns?

Efter att ha läst vittnesmål och kollat igenom fupen en gång till så har han varit en av dom som kunnat röra sig "mellan" grupperna och haft relationer med båda sidor utan problem.

Han står ju och snackar skit och röker med homa badpa en halvtimme innan hans polare springer in och dödar hennes pojkvän(bara tur att hon inte träffades). finns bilder i fupen.

Jag tror hans rörelse bland södra är ska vi säga mer "begränsad" nu?
Citera
2016-08-09, 11:41
Medlem
Citat:
Efter att ha läst vittnesmål och kollat igenom fupen en gång till så har han varit en av dom som kunnat röra sig "mellan" grupperna och haft relationer med båda sidor utan problem.

Han står ju och snackar skit och röker med homa badpa en halvtimme innan hans polare springer in och dödar hennes pojkvän(bara tur att hon inte träffades). finns bilder i fupen.

Jag tror hans rörelse bland södra är ska vi säga mer "begränsad" nu?

Homa Badpa är med i Pantrarna. Säger väl en del om sådana grupper. Proffsmartyrer som skyller allt sitt usla beteende på samhället och vägrar ta eget ansvar.

Var kommer det här Badpa packet ifrån? Irak?

Hur ser normala somalier på de här somalierna?
Citera
2016-08-09, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Dom är hjältar på Friskväderstorget helt enkelt. För en del kan det därmed vara värt det
Citera
2016-08-09, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Tack, vet du om det är mamman eller pappan som är svensk?
(Jag är ute efter att få nån typ av uppfattning om vems bidrag till uppfostran slår igenom mest hos blandkultursbarn.)

Mamman är svensk och pappan kurd. Pappan fanns inte med under Josef barndom. Pappan lämnade mamman med 4 barn och åkte till Kurdistan. Det sägs att Josef blev galen utan att ha en pappa vid sig.
Citera
2016-08-09, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Homa Badpa är med i Pantrarna. Säger väl en del om sådana grupper. Proffsmartyrer som skyller allt sitt usla beteende på samhället och vägrar ta eget ansvar.

Var kommer det här Badpa packet ifrån? Irak?

Hon va med i programmet debatt sommaren 2014 och gjorde bort sig, kolla på youtube om du vill facepalma. Bruden är HELT dum i huvudet.

Men vad kan man förvänta sig av en brud som är tillsammans med killen som mördade sin egen bror?

Nu har hon ingen brorsa och ingen kille...bra jobbat, skyll det på polisen och samhället va
Citera
2016-08-09, 12:13
Medlem
Citat:
Hon va med i programmet debatt sommaren 2014 och gjorde bort sig, kolla på youtube om du vill facepalma. Bruden är HELT dum i huvudet.

Men vad kan man förvänta sig av en brud som är tillsammans med killen som mördade sin egen bror?

Nu har hon ingen brorsa och ingen kille...bra jobbat, skyll det på polisen och samhället va

Är det sant? Det är ju omöjligt att vara så vidrig.
Citera
2016-08-09, 12:21
Medlem
trattfans avatar
Citat:

Länk??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in