Citat:
Ursprungligen postat av
nisselassen
GM har ju såklart befunnit sig i stresskonen där tunnelseende är ett faktum. Och förmodligen tagit petar för att vara berat. Berat hade varit där strax innan dådet. Så när dom lämnar Frölunda har dom fått info att berat är där. En av de första poliserna på plats uppger att på väg fram mot petar så trodde han att det var berat, då det skulle tydligen finnas en slående likhet, i alla såpass så att närpolisen som känner till dessa bra tog petar för berat först där. Så förmodligen har GM möjligtvis "trott" att det var berat
låter som en trolig teori. Hade ingen aning om att Petar och Berat va så pass lika. Men dom passerade Petar på väg in också utan att skjuta han.
Men såklart efter upplevelsen av att tömma en ak i krogen, att avrätta någon med 5 skott i huvet, smällarna,kaoset så ballar man nog ur lite, kunde skett oavsett vem som stog där just då.
Petar mottog ju "bara" 2 skott som gick in i sidan, genom överarmen och in i bröstkorgen och trasade sönder det mesta. Jag tror han sköt rent instinktivt, pang pang snabbt och sen springa vidare
Med Hussein så va Adam väldigt grundlig, förutom dom 4-5 påsittande huvudskotten fick han också ett par 4-5 i kroppen också om jag minns korrekt.
Är det utrett vem som bekräftade att berat och hussein va där just då?
För att springa in och börja skjuta måste dom fått det på något sätt strax innan dådet.
Att dom kunde fått reda på att dom skulle se matchen där kunde dom ha fått timmarna innan men dom måste ha haft någon därinnne strax innan som bekräftade det? att springa in och börja skjuta på "gamla" uppgifter skulle inte dom göra.
Jag minns från fupen att 10-20 min eller nått sånt så lämnade en person krogen som fastnade på kamerorna, han tog upp en mobil ur fickan och ringde ett samtal direkt, om jag minns rätt så va han somalier/såg somalisk ut.
Vem va det? blev han identifierad?