2016-08-09, 00:08
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisselassen
GM har ju såklart befunnit sig i stresskonen där tunnelseende är ett faktum. Och förmodligen tagit petar för att vara berat. Berat hade varit där strax innan dådet. Så när dom lämnar Frölunda har dom fått info att berat är där. En av de första poliserna på plats uppger att på väg fram mot petar så trodde han att det var berat, då det skulle tydligen finnas en slående likhet, i alla såpass så att närpolisen som känner till dessa bra tog petar för berat först där. Så förmodligen har GM möjligtvis "trott" att det var berat

låter som en trolig teori. Hade ingen aning om att Petar och Berat va så pass lika. Men dom passerade Petar på väg in också utan att skjuta han.
Men såklart efter upplevelsen av att tömma en ak i krogen, att avrätta någon med 5 skott i huvet, smällarna,kaoset så ballar man nog ur lite, kunde skett oavsett vem som stog där just då.

Petar mottog ju "bara" 2 skott som gick in i sidan, genom överarmen och in i bröstkorgen och trasade sönder det mesta. Jag tror han sköt rent instinktivt, pang pang snabbt och sen springa vidare
Med Hussein så va Adam väldigt grundlig, förutom dom 4-5 påsittande huvudskotten fick han också ett par 4-5 i kroppen också om jag minns korrekt.

Är det utrett vem som bekräftade att berat och hussein va där just då?
För att springa in och börja skjuta måste dom fått det på något sätt strax innan dådet.

Att dom kunde fått reda på att dom skulle se matchen där kunde dom ha fått timmarna innan men dom måste ha haft någon därinnne strax innan som bekräftade det? att springa in och börja skjuta på "gamla" uppgifter skulle inte dom göra.

Jag minns från fupen att 10-20 min eller nått sånt så lämnade en person krogen som fastnade på kamerorna, han tog upp en mobil ur fickan och ringde ett samtal direkt, om jag minns rätt så va han somalier/såg somalisk ut.

Vem va det? blev han identifierad?
Senast redigerad av Moderatorernasuger 2016-08-09 kl. 00:19.
Citera
2016-08-09, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisselassen
Länk till tråd?

(FB) Två döda i skottlossning Väderilsgatan, Göteborg 4/9 -13
Citera
2016-08-09, 00:36
Medlem
Sha R'Taes avatar
Om TRs dom håller i hovrätten så finns det anledning att fira. Det är dags att slöddret får börjar sona sina gärningar.
Citera
2016-08-09, 00:40
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Expressen väljer att skriva om Josef Hällgren och dom är mycket noga med att inte lämna ut hans fulla namn Josef Hällgren Abdulrahman så att Svenska folket ska tro det är en Svensk grabb som begått detta vidriga brott.
http://www.expressen.se/gt/da-fotbollstalang-nu-domd-mordare/
Ja jävlar, det var just det som förvånade mig - att en svensk hade blandat sig in i detta. Tack för upplysningen! I mitt fall var det SVT som vilseledde. Fan vad sne jag börjar bli på "vår" media
Citera
2016-08-09, 02:54
Medlem
BenHornes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sha R'Tae
Om TRs dom håller i hovrätten så finns det anledning att fira. Det är dags att slöddret får börjar sona sina gärningar.
Domen är ändock för mild, etiskt sett. Juridiskt har det nog kommit långt, men med tanke på vad GMs gjort, och under vilka omständigheter så borde livstid utdelas till samtliga. Denna form av organiserad brottslighet ska aldrig tolereras i Sverige, oavsett om GM råkar vara 19.
Citera
2016-08-09, 03:16
Medlem
Ducadreams avatar
Jävla skitmänniskor. Skönt att de kommer sitta länge i fängelset.

Synd att killen slösade bort sin chans att bli proffsspelare. Borde ha fokuserat på det istället. Vilken ångest jag skulle ha.
Citera
2016-08-09, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
låter som en trolig teori. Hade ingen aning om att Petar och Berat va så pass lika. Men dom passerade Petar på väg in också utan att skjuta han.
Men såklart efter upplevelsen av att tömma en ak i krogen, att avrätta någon med 5 skott i huvet, smällarna,kaoset så ballar man nog ur lite, kunde skett oavsett vem som stog där just då.

Petar mottog ju "bara" 2 skott som gick in i sidan, genom överarmen och in i bröstkorgen och trasade sönder det mesta. Jag tror han sköt rent instinktivt, pang pang snabbt och sen springa vidare
Med Hussein så va Adam väldigt grundlig, förutom dom 4-5 påsittande huvudskotten fick han också ett par 4-5 i kroppen också om jag minns korrekt.

Är det utrett vem som bekräftade att berat och hussein va där just då?
För att springa in och börja skjuta måste dom fått det på något sätt strax innan dådet.

Att dom kunde fått reda på att dom skulle se matchen där kunde dom ha fått timmarna innan men dom måste ha haft någon därinnne strax innan som bekräftade det? att springa in och börja skjuta på "gamla" uppgifter skulle inte dom göra.

Jag minns från fupen att 10-20 min eller nått sånt så lämnade en person krogen som fastnade på kamerorna, han tog upp en mobil ur fickan och ringde ett samtal direkt, om jag minns rätt så va han somalier/såg somalisk ut.

Vem va det? blev han identifierad?

Negern är Anas Mohamed som var med vid Väderkvarns dådet. Vart även häktad men inte dömd. Bilder finns på Väderkvarns fup i spårvagnen bl.a med keps.
Citera
2016-08-09, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Negern är Anas Mohamed som var med vid Väderkvarns dådet. Vart även häktad men inte dömd. Bilder finns på Väderkvarns fup i spårvagnen bl.a med keps.

Från Fupen

Fetmarkerade=anas
Förhörsledaren som hmmar

Citat:
Mmm

…Lasse, det finns en Klas, jag var i restaurangen den dagen Hussein dog, jag är från norra
Biskopsgården, jag bor ju där, men varför är jag på Vårväderstorget, för jag vill kolla på
fotboll…

Mmm

…jag hade tur…

Mmm

…jag lämnade exakt 20 minuter innan det hände. Jag kunde också varit död nu

Vilket sammanträffande att 20 min efter han går så springer hans kompisar in med automatvapen och skjuter va?

Den här killen måste väl ha en måltavla på ryggen?
Senast redigerad av Moderatorernasuger 2016-08-09 kl. 04:10.
Citera
2016-08-09, 04:33
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Från Fupen

Fetmarkerade=anas
Förhörsledaren som hmmar

Vilket sammanträffande att 20 min efter han går så springer hans kompisar in med automatvapen och skjuter va?

Den här killen måste väl ha en måltavla på ryggen?

Frågan är, hur såg spelschemat ut den dagen?
Vilka lag håller Anas på?
Gick han mitt i matchen eller när skulle den sändas?
Utgår från att det var en tv-sänd match och att den skulle kollas på restaurangen efter vad Anas sagt. Minns inte om det nämndes i detalj i FUP, får väl läsa igen.
Citera
2016-08-09, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ztella
Frågan är, hur såg spelschemat ut den dagen?
Vilka lag håller Anas på?
Gick han mitt i matchen eller när skulle den sändas?
Utgår från att det var en tv-sänd match och att den skulle kollas på restaurangen efter vad Anas sagt. Minns inte om det nämndes i detalj i FUP, får väl läsa igen.

Han gick efter drygt halva matchen, med 2 andra personer
Citat:
Klockan 21.58 – 22.02
Hakan Celic, Biar Jawhari och
Mahamad Anas lämnar
platsen efter att Homa Badpa
gått in på krogen. Mahamad
Anas tar upp och talar i
mobiltelefonen. De går ut på
baksidan av torget (mot
Vårvädersgatan) .

Citat:
Telefonsamtal
Klockan 21.56.50 – 21.57.47
Mahmad Anas ringer
Mohammed Ali Khalid
Klockan 21:58:04-21:58:42
Mahamas Anas ringer
Kamal Hurie
Citat:
Klockan 21.58 -22.00
Mahamad Anas talar i sin mobiltelefon i
tunneln som vetter ut mot
Vårvädersgatan.
Citat:
Klockan 22.22
Tre (3) gärningsmän kommer springandes
genom tunneln från Vårvädersgatan.

Här är Anas uttalande från fupen

Men jag hittar inte själva förhöret, måste vara blind för dom måste ha pressat han hårt, han va ju för fan på plats när onur sköt ihjäl gubbe, och satt häktad för det, ljög konstant i förhöret.

han e ju polare med alla dom dömda. Fattar inte detta
Senast redigerad av Moderatorernasuger 2016-08-09 kl. 04:58.
Citera
2016-08-09, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Expressen väljer att skriva om Josef Hällgren och dom är mycket noga med att inte lämna ut hans fulla namn Josef Hällgren Abdulrahman så att Svenska folket ska tro det är en Svensk grabb som begått detta vidriga brott.
http://www.expressen.se/gt/da-fotbollstalang-nu-domd-mordare/
Tack, vet du om det är mamman eller pappan som är svensk?
(Jag är ute efter att få nån typ av uppfattning om vems bidrag till uppfostran slår igenom mest hos blandkultursbarn.)
Citera
2016-08-09, 05:14
Medlem
Förhör med Homa badpa(hussein chits brud, hon va inne på krogen när det hände)

Citat:
Och i det här fallet nu den här kvällen då. Hur tror du att skyttarna vet att Houssein är
på krogen?

Alltså det är ju det man har funderat på mest liksom. Det jag vet inte, antingen så har dom
vart där inne och sagt till liksom. Eller så har nån gått från krogen precis.

Och när du säger att nån, vem tror du?

Alltså om det är nu somalier inblandat så tror jag nog möjligtvis Anas, men jag vet inte. Det
behöver inte vara han heller, men det kan vara han.

Och varför tror du Anas?

För han har bäst koppling till dom. Det är ingen annan som har kontakt med dom på det
sättet
. Men jag vet inte alltså. Man tänker att han tyckte om Houssein väldigt mycket, varför
skulle han. Men man vet aldrig. Han har ju umgåtts med oss lite till och från.
Senast redigerad av Moderatorernasuger 2016-08-09 kl. 05:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in