2016-08-09, 09:25
Bannlyst
Hur kommer det sig att man nu dömmer hårt eller ens dömmer alls då dom skyller på varandra? Finns ju många fall där dom skyller på varandra och går fria, tex när dom där araberna slog ihjäl en helt öppet i Stockholm och det fanns vittnen
Citera
2016-08-09, 09:26
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Kan nån förklara för mig vad straffet blir för poliserna som såg allt ske , tom mordet på en oskyldig person utanför , utan att göra ett piss åt saken ? Jag antog att folk som söker till poliskåren hade stake och visste riskerna med yrket men att bara sitta titta på trots dom var beväpnade borde fan vara straffbart . och snälla kom inte med dom hade ak47or , en 9 mm duger gott o väl i närstrid om så krävs . frågan är varför gjorde dom inget

Hur många tror du kunde ha strukit med om en eldstrid påbörjades?
Citera
2016-08-09, 09:29
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omsvep
Det har väl varit svårt att binda honom till annan planering, lägenheter osv. trots att det hela är så uppenbart. Jag antar att norra får ta hand om råttan (och polarna) inom sinom tid nu när det mesta är utrett och klart.

Vad gör Anas idag?

Jo det va väl så. Man får hoppas att "gatan" tar hand om han

Sid 137 i domen

Citat:
Som framkommit under avsnittet om utredningen har framkommit att Khalid Ali
Mohammed vid tidpunkten för skjutningen fick samtal från Sakeriye Ahmed och
Ihab Louz som troligen innehöll information om bränderna och från Anas
Mahamed, som kan ha innehållit information om hur läget var inne på Vår Krog.

Hoppas att han blir knäppt av Berat o Co
Citera
2016-08-09, 09:36
Medlem
DickeFixs avatar
Verkar vara ett utmärkt jobb av polisen och positivt överraskad av de kännbara straffen. En tröst - om än klen sådan - för Petar Petrovic's föräldrar och övriga offer. Samtidigt ska man komma ihåg att det inte bara är de skjutna och deras familjer som blir offer för dessa illdåd utan även vi skattebetalare som får betala kostnaderna för utredningsarbete, advokater och den kommande enorma fängelsenotan.

Offer är även skötsamma somalier som nu oförskyllt fått ännu sämre rykte. Bästa sättet att arbeta mot fördomar och allmän främlingsfientlighet är att återinföra lag och ordning i våra utanförskapsområden genom att beivra brott och rensa bort det värsta ogräset.

Man får hoppas att gärningsmännen använder fängelsevistelsen till att få ordning på sina liv så de kan betala av lite av all den skada de tillfogat samhället och därmed återupprätta någon sorts heder för sig själva och sina landsmän. Sannolikheten för att detta ska ske är dock tyvärr liten; det är svårt att lära gamla hundar sitta.
Citera
2016-08-09, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Hur många tror du kunde ha strukit med om en eldstrid påbörjades?
Utanför lokalen? Förhoppningsvis dom jävla skyldiga fittorna , poliserna skiter jag i för det ingår i jobbet. Har man dom bevakade under hela processen , kan man fan iaf flytta sig närmare till en bättre position så ifall det blir strid har dom övertag . dessa 20 åriga barn har ingen erfarenhet av det och 9mm gör kaos med spinkiga somalier på 40 meter . saken är att poliserna är fega , inget annat. Dom tar garns lön för att inte göra ett skit förutom trakassera unga på helgen som dricker bärs i parken
Citera
2016-08-09, 09:41
Medlem
Citat:
Kan nån förklara för mig vad straffet blir för poliserna som såg allt ske , tom mordet på en oskyldig person utanför , utan att göra ett piss åt saken ? Jag antog att folk som söker till poliskåren hade stake och visste riskerna med yrket men att bara sitta titta på trots dom var beväpnade borde fan vara straffbart . och snälla kom inte med dom hade ak47or , en 9 mm duger gott o väl i närstrid om så krävs . frågan är varför gjorde dom inget

Gärningsmännen hade skyddsvästar, en 9mm biter inte alls då. Men även om dom inte hade det så skulle dom blivit totalt slaktade i en eldstrid.
2st ak47or och en scorpion och kanske föraren va beväpnad.
7.62x39 skär igenom bilar och skyddsvästar som smör, medans 9mm inte gör det.

Men oavsett så kunde dom förföljt Xantian, den blev observerad av spanare ståendes bakom vår krog och bar under tiden av dådet med en förarare sittandes i.

Hela händelseförloppet tog ca 2 min så polismannen som vittnade om detta måste även ha sett GM1-3 komma och hoppa in i bilen.

Petars avrättning bevittnades även den av spanare på andra sidan gatan i "holken".
Citera
2016-08-09, 09:43
Medlem
Citat:
Utanför lokalen? Förhoppningsvis dom jävla skyldiga fittorna , poliserna skiter jag i för det ingår i jobbet. Har man dom bevakade under hela processen , kan man fan iaf flytta sig närmare till en bättre position så ifall det blir strid har dom övertag . dessa 20 åriga barn har ingen erfarenhet av det och 9mm gör kaos med spinkiga somalier på 40 meter . saken är att poliserna är fega , inget annat. Dom tar garns lön för att inte göra ett skit förutom trakassera unga på helgen som dricker bärs i parken

Du förstår uppenbarligen inte hur detta fungerar.
Citera
2016-08-09, 09:50
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Det trodde jag också. Domstolen beslutar inte om en person ska utvisas utan det är ju som jag sa tidigare politiker och/eller Kriminalvården.

Sedan att domstolen dömer till utvisning är en annan sak. Då sker utvisningen efter avtjänat straff.

Danska fängelser är ganska lika svenska faktiskt så Adam behöver inte tänka på den biten.
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Nja, jag tror att det finns ök. om hur frågor av denna art skall behandlas i enl. med gällande avtal länderna emellan, han kommer att få avtjäna sitt straff i Danmark efter div. överklaganden.

Clark O fick sig en rejäl volta sist, värsta han varit med om om jag förstått saken rätt. Tror med bestämdhet att han utvisas till rättsvårdande myndigheter i Danmark. Hoppas kräket får samma behandling som Clark.
Du har helt rätt om utvisningen och det finns avtal med Danmark och dessutom avtal både inom EES och EU.
Enligt den förnyade lagstiftningen så kan Adam, precis som t.ex. baltskvättaren som mördade Lisa Holm, utvisas för att avtjäna sitt straff i hemlandet.

---> @ Q2000: Skapa inte trådsanningar av felaktig info om utgången förändrad lagstiftning. Lagen är ändrad och kräket kan skickas till Danmark för att avtjäna sitt straff. KV utvärderar hans initiala placering här, innan byråkratin är hanterad med danskarna. Därefter överlämnas han till dansk kriminalvård.
En av orsakerna till att han ryker är den extremt allvarliga brottslighet pundhuvudet har ägnat sig åt utan att förstå konsekvenserna. SMS-konversationerna pekar på att man trodde sig vara "untouchable", men nu är det "payday" som gäller.

Du har fått besked om den ändrade lagen tidigare.

Riksdagen har som sagt ändrat lagstiftningen och kräket utvisas till sitt "hemland" (dansk medborgare). Hans lekkamrater får resa mycket längre för att på starkt begränsade besökstider diskutera gamla minnen. Minnen om justa röka, snortade linor och sprejningar av oskyldiga med AK, då kallingarna av nervös oro sprejades med bruna ränder.
Citera
2016-08-09, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Du förstår uppenbarligen inte hur detta fungerar.
Din fega röv verkar IAF veta det , ta lön från staten och när det gäller gömma sög i bilen trots att polisen är den enda som får vara beväpnade i samhället just pga sånt här . inte konstigt att det är såhär när fegheten sitter djupt i vårt samhälle
Citera
2016-08-09, 09:55
Medlem
Citat:
Då har vi andra problem , vad har vi polisen till då ? Ska dom gå runt med 9 mm medas folk som skiter i lagen går med automatvapen ? Om polisen inte vågar göra nåt utan skiter ner sig i bilen vem ska då kunna göra nåt ? Varför kan dom inte ha nåt 5.56 typ av vapen i alla spaningsfordon bara ifall ? Jävligt sjuka människor som styr här i Sverige , lever fortfarande o nåt jävla fantasi land

Här håller jag fullständigt med dig, varje polisbil borde ha förstärkningsvapen inlåsta i bagageluckan.
Och inga fjantiga mp5or. Utan som du säger 5,56 eller 7x62x51 eller annan höghastighetskaliber.

Detta fick USA lära sig 1997 då 2 bankrånare hade eldstrid i 45 min med hundratals poliser i princip mitt i L.A.
Dom hade mycket kroppskydd och bla ak47or medans poliserna hade 9mm och hagelgevär, som inte hade någon effekt.
Polisen åkte och "lånade" 5.56 gevär från en vapenaffär under eldstriden för att få stopp på dom...
Citera
2016-08-09, 09:56
Medlem
Citat:
Din fega röv verkar IAF veta det , ta lön från staten och när det gäller gömma sög i bilen trots att polisen är den enda som får vara beväpnade i samhället just pga sånt här . inte konstigt att det är såhär när fegheten sitter djupt i vårt samhälle

Lugna ner dig. Jag tycker inte heller att det är ok, något måste göras och det är fullständigt förjävligt.
Citera
2016-08-09, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
@ Q2000: Skapa inte trådsanningar av felaktig info om utgången förändrad lagstiftning. Lagen är ändrad och kräket kan skickas till Danmark för att avtjäna sitt straff. KV utvärderar hans initiala placering här, innan byråkratin är hanterad med danskarna. Därefter överlämnas han till dansk kriminalvård.
En av orsakerna till att han ryker är den extremt allvarliga brottslighet pundhuvudet har ägnat sig åt utan att förstå konsekvenserna. SMS-konversationerna pekar på att man trodde sig vara "untouchable", men nu är det "payday" som gäller.

Du har fått besked om den ändrade lagen tidigare.

Riksdagen har som sagt ändrat lagstiftningen och kräket utvisas till sitt "hemland" (dansk medborgare). Hans lekkamrater får resa mycket längre för att på starkt begränsade besökstider diskutera gamla minnen. Minnen om justa röka, snortade linor och sprejningar av oskyldiga med AK, då kallingarna av nervös oro sprejades med bruna ränder.
Ja det var ju du som började hävda felaktigheterna men bra att du vet nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in