2016-08-09, 05:32
Medlem
Moderatorernasugers avatar
Citat:
Uppgiften avser
Anas Mahamed kallad till förhör.
Uppgift
Fredagen den 15 januari 2016 skickade jag en kallelse med A post till Anas Mahamed.
Han skulle höras som annan och ej som misstänkt vilket bl.a stod i kallelsen.
På måndagen den 18 januari blev jag uppringd av en kvinna som uppgav att hon var mamma
till Anas och hon hade läst kallelsen. Hon uppgav att Anas var bortrest, någon släkting var
sjuk. På fråga från mig ifall han var i Somalia sa mamman att han var i närheten av Somalia.

Mamman uppgav att Anas kommer hem den 20 mars.
Mamman ringde från mobilnummer

Anas duckar förhör/ligger lågt i hemlandet
Citat:
Hector Valeria hörs den 10:e augusti 2015 som annan i egenskap av lagledare för
fotbollsklubben Solväders FC samt tidigare anställd vid Göteborgs stad som fritidscoach.
Hector har stor kunskap kring de olika ungdomarna i Biskopsgården och Länsmangården
och det som omnämns som "Norra och Södra" och dess konflikter.

FHL:
När vi ändå talar om Norra och på andra sidan Södra. Kan du nämna några som tillhör de
olika grupperna (om vi kallar dem så)?

HECTOR:
Ja alltså, detta med Norra och Södra. Det fanns ju inte från början. Det är något som växt
fram under åren. På grund av affärer självklart. Narkotika. Allt handlar om pengar.
Adam är ju norra. De som tillhör norra är Josef Hällgren, Kamal Hurie, Jonis, Anas, Khalid.
Vilka mer…måste tänka.

Någon annan som tycker att det är ganska solklart Anas som varit "inside man" inne på krogen?
Citera
2016-08-09, 05:34
Medlem
En av de som ska sitta livstid har en massa bröder och ser några av dem är trillingar vad jag vet efter att ha bott i biskopsgården ett tag dem kommer komma en ny generation efter dem här och trillingarna och hammam och en lång mörkhyad somalie biskopgårdens framtid #sättstoppfördemmedansnikan
Citera
2016-08-09, 07:18
Medlem
Skid-masks avatar
Domen, 284 sidor

https://minfil.org/Ddf5o6b8bb

Innehåll:
Senast redigerad av Skid-mask 2016-08-09 kl. 07:32.
Citera
2016-08-09, 08:34
Medlem
Polis och åklagare har lagt fram att det finns ytterligare en inblandad men att dom inte fått fram vem denna är. Dom har ju pratat om ytterligare en brottstelefon. Kommer ej ihåg färgen på denna. Men den skall ha gjort ett samtal typ 10-20 min innan dådet. Vem som hade denna telefon har dom tyvärr inte kunnat få fram.
Mina pengar ligger dock antingen på anas eller shire. Shire stod på hyreskontraktet på rundradiogatan (som åklagare kallar för planeringslägenheten). Denna shire var kallad till rättegången men finns ej att få tag på. Han har Hållt sig undan länge.
Citera
2016-08-09, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Det är svensk polis vi snackar om nu! De har nog lagt ner utredningen imorgon...

Vill minnas att det var jonis som hade införskaffat sådana här masker och det har erkänts men att den köpt flertalet och sålt vidare. Förmodligen köpt från Asien. Å självklart har den gjort det och sålt dom vidare. 😜😎
Citera
2016-08-09, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skid-mask
Domen, 284 sidor

https://minfil.org/Ddf5o6b8bb

Innehåll:

Jag hade rätt...

sid 85

Citat:
I samband med att Khalid Ali Mohamed försökte få tag på Ihab Louz och Sakeriye
Ahmed fick han ett samtal från en person, Mohamad Anas, som befann sig på Vår
Krog & Bar

Hur kan den här negern inte bli åtalad?
Citera
2016-08-09, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorernasuger
Han gick efter drygt halva matchen, med 2 andra personer

Här är Anas uttalande från fupen

Men jag hittar inte själva förhöret, måste vara blind för dom måste ha pressat han hårt, han va ju för fan på plats när onur sköt ihjäl gubbe, och satt häktad för det, ljög konstant i förhöret.

han e ju polare med alla dom dömda. Fattar inte detta

Anas låter ju som en som rekognoserade och lämnade rapport om vart folk befann sig för GM?
Fanns han inte med på bevakningskameror när han var ute och "rökte"? Synd att denna jävel slank undan om han meddelat sig på något vis. Lite väl tajmat att dra innan matchen är slut för...

...vad det är för person som tränar fotboll och går på restaurang i svettiga träningskläder? Tydligen bråttom till Vår Krog? Han (och kamrater) måste ju stinkt apa (vilket inte är ovanligt för Somalier).

Citat:
Anas duckar förhör/ligger lågt i hemlandet

Någon annan som tycker att det är ganska solklart Anas som varit "inside man" inne på krogen?

Hatar när någon slinker undan, det kan ju vara den värsta av råttorna som avgjorde när GMs skulle slå till? Vad gör södra åt dessa svettiga råttor som slinker in & ut på Vår Krog så påpassligt?
Senast redigerad av Omsvep 2016-08-09 kl. 08:40.
Citera
2016-08-09, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Expressen väljer att skriva om Josef Hällgren och dom är mycket noga med att inte lämna ut hans fulla namn Josef Hällgren Abdulrahman så att Svenska folket ska tro det är en Svensk grabb som begått detta vidriga brott.
http://www.expressen.se/gt/da-fotbollstalang-nu-domd-mordare/

Det exklusiva i artikeln är hans fotbollstalang och viljan att vilja hjälpa honom från föreningens sida. Att han inte nämns med dubbelt efternamn är inget konstigt i sig. Marknadsmässigt kan det dra mer klick och köpare av papperstidningen iofs men det är nog inte orsaken lika litet som någon mörkning, sluta nojja.
Citera
2016-08-09, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omsvep
Anas låter ju som en som rekognoserade och lämnade rapport om vart folk befann sig för GM?
Fanns han inte med på bevakningskameror när han var ute och "rökte"? Synd att denna jävel slank undan om han meddelat sig på något vis. Lite väl tajmat att dra innan matchen är slut för...

...vad det är för person som tränar fotboll och går på restaurang i svettiga träningskläder? Tydligen bråttom till Vår Krog? Han (och kamrater) måste ju stinkt apa (vilket inte är ovanligt för Somalier).

Hatar när någon slinker undan, det kan ju vara den värsta av råttorna som avgjorde när GMs skulle slå till? Vad gör södra åt dessa svettiga råttor som slinker in & ut på Vår Krog så påpassligt?

sid 85 från domen

Citat:
I samband med att Khalid Ali Mohamed försökte få tag på Ihab Louz och Sakeriye
Ahmed fick han ett samtal från en person, Mohamad Anas, som befann sig på Vår
Krog & Bar

Det är alltså 100% Mohamad Anas som vidarebefodrade uppgifterna om att berat och hussein fanns i lokalen, sen lämnar han påpassligt innan dom slår till...

Och jo klart han finns med på bilderna, han finns med i fupen och domen.

Har han golat? är det därför han "ignoreras"? Det är ju helt solklart och självklart måste polisen veta detta.
Citera
2016-08-09, 08:57
Bannlyst
Citat:
sid 85 från domen

Det är alltså 100% Mohamad Anas som vidarebefodrade uppgifterna om att berat och hussein fanns i lokalen, sen lämnar han påpassligt innan dom slår till...

Och jo klart han finns med på bilderna, han finns med i fupen och domen.

Har han golat? är det därför han "ignoreras"? Det är ju helt solklart och självklart måste polisen veta detta.

Det har väl varit svårt att binda honom till annan planering, lägenheter osv. trots att det hela är så uppenbart. Jag antar att norra får ta hand om råttan (och polarna) inom sinom tid nu när det mesta är utrett och klart.

Fyfan vad äckligt de måste luktat i sina snuskiga träningskläder. "Matchen var nästan avgjord vi måste dra". Pffft

Märkligt att han har så påpassliga svar på varför han måste åka, men har tunghäfta för att namnge vare sig personer eller bilmärken.

Det måste vara ett slut på sådant här jävla icke-snack.
Någon gång får samhället fanimej börja åtala för försvårande av utredning eller liknande.

Vad gör Anas idag?
Citera
2016-08-09, 09:15
Medlem
Kan nån förklara för mig vad straffet blir för poliserna som såg allt ske , tom mordet på en oskyldig person utanför , utan att göra ett piss åt saken ? Jag antog att folk som söker till poliskåren hade stake och visste riskerna med yrket men att bara sitta titta på trots dom var beväpnade borde fan vara straffbart . och snälla kom inte med dom hade ak47or , en 9 mm duger gott o väl i närstrid om så krävs . frågan är varför gjorde dom inget
Citera
2016-08-09, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Nja, jag tror att det finns ök. om hur frågor av denna art skall behandlas i enl. med gällande avtal länderna emellan, han kommer att få avtjäna sitt straff i Danmark efter div. överklaganden.
Ja det var ju precis det jag menade medan den andre användaren menade att TR bestämt det vilket inte stämmer

Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Jag tror knappast de blir frikända i HR.
Jag tror mer det lutar åt att straffen skärps på vissa håll istället.
Det kan lika gärna bli så att alla döms för medhjälp till mord till varierande straff inklusive livstid man vet aldrig

Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Kan nån förklara för mig vad straffet blir för poliserna som såg allt ske , tom mordet på en oskyldig person utanför , utan att göra ett piss åt saken ? Jag antog att folk som söker till poliskåren hade stake och visste riskerna med yrket men att bara sitta titta på trots dom var beväpnade borde fan vara straffbart . och snälla kom inte med dom hade ak47or , en 9 mm duger gott o väl i närstrid om så krävs . frågan är varför gjorde dom inget
Har också tänkt på detta. De kunde väl försökt förfölja istället för att som de sa själva försöka rädda liv trots att de väl inte har någon direkt sjukvårdsutbildning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in