2016-08-05, 13:09
Medlem
rebekks avatar
Skulle ta TA med en nypa salt just idag, då det är NFP-siffror från USA vid 14.00
2016-08-05, 13:17
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserhajen
Tack! Skulle du kunna förklara ditt resonemang lite djupare?

Daglig trend: Idag det är den första gröna HeikenAshi efter nedåt trenden som påbörjats med röda HeikenAshi.

Intradag: Dagens Högsta gjordes första handels timmen där vill jag korta. Tar köparna oss idag över H:1374,25 så kanske inte vi ska fortsätta med röda HeikenAshi och om vi kl 13:00 är över första timmens högsta så är risken stor att resten av dagen fortsätter trend uppåt.(Tobbe Rosén Autobahn till lönsam trading)

Just nu ser det ut som vi satte toppen första timmen eller hur?
2016-08-05, 13:26
Medlem
laserhajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coloss
Daglig trend: Idag det är den första gröna HeikenAshi efter nedåt trenden som påbörjats med röda HeikenAshi.

Intradag: Dagens Högsta gjordes första handels timmen där vill jag korta. Tar köparna oss idag över H:1374,25 så kanske inte vi ska fortsätta med röda HeikenAshi och om vi kl 13:00 är över första timmens högsta så är risken stor att resten av dagen fortsätter trend uppåt.(Tobbe Rosén Autobahn till lönsam trading)

Just nu ser det ut som vi satte toppen första timmen eller hur?

Tack Coloss! Det var en bra förklaring som uppskattas väldigt mycket, sedan ser det också ut som du har otroligt rätt
2016-08-05, 14:13
Medlem
psychicsailors avatar
Vad tror ni om Crowdsoft idag? Den har ryckt ordentligt, utan nyheter. Tror att det bara är många som har upptäckt den efter att den har varit vinnare idag på hög omsättning. Men vad tror ni om dess utveckling rent tradingmässigt? (det är alltså inte fundamenta jag är nyfiken på)
2016-08-05, 15:56
Medlem
Grandesporross avatar
Sålde precis 70% av mina långa i SP500 runt 2173 sep kontrakt. Minskar risken och rider med resterande 30%. extremt överköpt på kortsikt men om det är en stor rörelse på G hänger jag med för att göra nya ATH
2016-08-05, 16:24
Medlem
Northvalleys avatar
Sålde av min långa OMX30 X15 idag med ca 7,5% vinst. Fick extremt dålig entry måndag/tisdag men fyllde på lite under veckan. Blev lite "slänga pengar på brasan" som någon tidigare nämnde på forumet. Men det löste sig bra. Nu blir det en liten bear för att skrapa ihop lite småpengar när folk ska säkra veckans vinster. Entry ca 1378 på omx med x15 häv. Den ska stängas senast 17:15.
2016-08-05, 16:45
Medlem
Jag är kort brent 43.78 och dax 10347. Båda har gjort omslag i graferna i överköpta lägen. /
2016-08-05, 18:03
Medlem
Northvalleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northvalley
Sålde av min långa OMX30 X15 idag med ca 7,5% vinst. Fick extremt dålig entry måndag/tisdag men fyllde på lite under veckan. Blev lite "slänga pengar på brasan" som någon tidigare nämnde på forumet. Men det löste sig bra. Nu blir det en liten bear för att skrapa ihop lite småpengar när folk ska säkra veckans vinster. Entry ca 1378 på omx med x15 häv. Den ska stängas senast 17:15.

Blev att behålla till måndag istället. Lågt belopp, hög häv = risk jag gärna tar. Tar ställning vid öppning på måndag. Tror det kan börja smyga ner lite igen.
2016-08-05, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VLCD
Jag är kort brent 43.78 och dax 10347. Båda har gjort omslag i graferna i överköpta lägen. /
Klivit av dax med 5 punkter minus. Ökat korta brent (nu är snittet 43.85).
2016-08-05, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Northvalley

mm Det var bl.a. jag

Har själv börjat tanka fonder vilka, nu när man är van med intradag, är extremt otympliga. Vore ju eg. bättre att köpa warrents istället för Avanza zero. Smidigare att jobba med. Hur som helst fick jag också en dålig entry vid första inköpet men har fortsatt tanka på varje dag och ligger lite + nu. Hade intradagsgrafen sett ut som månadsgrafen hade jag varit beredd med säljknappen men jag tror vi ska tangera 1400 så jag ligger kvar och fortsätter tanka. Jag tror att bulltrenden är här.

(Jag har sjukt svårt att ställa om mitt mindset från att hålla papper 3-30 min till grab-n-hold-x-år)

PS
Det positiva med vissa fondkategorier tycker jag är att vissa verkar vara som omx (eller S&P 500) på steroider. Småbolag t.ex. går ner om OMX dyker men klättrar om OMX går kräftgång och ökar som en raket om OMX går uppåt. Finns säkert någon vettig förklaring men det känns som denna typ av fonder har en positiv bias. (Nackdelen är dock att de dyker mycket kraftigare än OMX när det går nedåt)
DS
Senast redigerad av jajahaaja 2016-08-05 kl. 21:45.
2016-08-08, 10:07
Medlem
Grandesporross avatar
Ligger kvar med 30% långa Sp500 sen förra veckan från 2168, ligger nu runt 2182. Tror vi kan nå 2187 idag andra keltner range nivån ligger där för dagsgraf, får se hur det går underdagen, kanske plockar hem dom om det tar stop och vänder inför imorgondagen.
Senast redigerad av Grandesporros 2016-08-08 kl. 10:10.
2016-08-08, 20:28
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Ligger kvar med 30% långa Sp500 sen förra veckan från 2168, ligger nu runt 2182. Tror vi kan nå 2187 idag andra keltner range nivån ligger där för dagsgraf, får se hur det går underdagen, kanske plockar hem dom om det tar stop och vänder inför imorgondagen.

Vågat o långa SPX nu, men siffrorna talar ju sitt tydliga språk och gör du vinst så gör du. Själv är jag kort med snitt på 2180 (IG) med 400$ per punkt. Även långat VIX på 15,23 (IG) med en jävla oversize position, 1000$ per punkt, men det känns bra, ska inte balla ur och sälja bort mig för tidigt nu.

Köper inte att SPX ska fortsätta ännu högre upp, tycker det ser svagt ut, men snuskigt viktigt om rekylen ner nu stannar av vid gamla topnivån 2176 (index), eller om det bryter ned..

Skrivande stund 2178,65 (indexet)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in