2016-08-08, 23:43
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLCD
Klivit av dax med 5 punkter minus. Ökat korta brent (nu är snittet 43.85).
Aj då...hur ser det ut, kommer du ur dina korta Brent någorlunda helskinnad?
2016-08-09, 08:13
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Vågat o långa SPX nu, men siffrorna talar ju sitt tydliga språk och gör du vinst så gör du. Själv är jag kort med snitt på 2180 (IG) med 400$ per punkt. Även långat VIX på 15,23 (IG) med en jävla oversize position, 1000$ per punkt, men det känns bra, ska inte balla ur och sälja bort mig för tidigt nu.

Köper inte att SPX ska fortsätta ännu högre upp, tycker det ser svagt ut, men snuskigt viktigt om rekylen ner nu stannar av vid gamla topnivån 2176 (index), eller om det bryter ned..

Skrivande stund 2178,65 (indexet)

Lång vix tror jag kan va nåt även om jag inte har nån aning om när det vänder. Ligger lång själv. Har dock goda marginaler att vänta tills vändningen kommer men ju tidigare dess då bättre.
2016-08-09, 09:54
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebekk
Vågat o långa SPX nu, men siffrorna talar ju sitt tydliga språk och gör du vinst så gör du. Själv är jag kort med snitt på 2180 (IG) med 400$ per punkt. Även långat VIX på 15,23 (IG) med en jävla oversize position, 1000$ per punkt, men det känns bra, ska inte balla ur och sälja bort mig för tidigt nu.

Köper inte att SPX ska fortsätta ännu högre upp, tycker det ser svagt ut, men snuskigt viktigt om rekylen ner nu stannar av vid gamla topnivån 2176 (index), eller om det bryter ned..

Skrivande stund 2178,65 (indexet)

Jag tvivlar på att vi har gjort en topp när 90% av alla positioner är korta källa https://www.dailyfx.com/sentiment
Vi har vänt upp ifrån en dubbelbotten, trading range är extremt låg, brukar indikera en stark impuls antingen upp eller ner, men vi har redan testar ner iår. När marknaden ska ner tror jag det blir en ny stark high först, som förmodligen t.o.m övertygar björnarna och sedan en fundamental bearish trigger från EU, det skjunkande skeppet.
Men dit ska vi inte ännu! Och som du säger på kort sikt så är gamla toppnivån viktig och den håller. Avaktar med att eventuellt fylla på med mer långa
2016-08-09, 12:41
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
Jag tvivlar på att vi har gjort en topp när 90% av alla positioner är korta källa https://www.dailyfx.com/sentiment
Vi har vänt upp ifrån en dubbelbotten, trading range är extremt låg, brukar indikera en stark impuls antingen upp eller ner, men vi har redan testar ner iår. När marknaden ska ner tror jag det blir en ny stark high först, som förmodligen t.o.m övertygar björnarna och sedan en fundamental bearish trigger från EU, det skjunkande skeppet.
Men dit ska vi inte ännu! Och som du säger på kort sikt så är gamla toppnivån viktig och den håller. Avaktar med att eventuellt fylla på med mer långa

Beror på vad du menar med "alla positioner". CFDer på S&P Index i någon form.
2016-08-09, 16:36
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Beror på vad du menar med "alla positioner". CFDer på S&P Index i någon form.

Det är sant, men det räcker med att kolla flera sentimentindex så är stor majoritet korta i SP500. Många ligger nog utanför och när de inser att tåget börjar gå då ska de också in och eldar på uppgången.

Gick ur mina långa i SP500 på 2182 (sept kontrakt), 10% ROI. Hade gärna haft kvar dom men köpte lite Amerikanska aktier istället. Köpte några ETFer i Indiska index, Nifty snart vid nya ATH och ett bullish MACD kors i månadsgrafen.

Hoppas på en ny entry i SP500 i veckan.
Senast redigerad av Grandesporros 2016-08-09 kl. 16:58.
2016-08-09, 23:25
Medlem
joims avatar
Så det blev precis som jag skrev. Upp upp upp, hehe
2016-08-10, 10:33
Medlem
Hej! Jag håller på att öppna ett konto hos FXCM med undrar vilken valuta jag bör välja för att "handla" med. Eftersom SEK inte finns med så känns Dollar eller Euro rimligast.

Vad handlar ni med? Finns det en risk för att dollarn blir svagare efter valet i November vilket påverkar min insättning?

Tack i förhand!
2016-08-10, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Aj då...hur ser det ut, kommer du ur dina korta Brent någorlunda helskinnad?
SL löste ut. Minus 35p

Ingen börs några dar. Säljsignal olja. Spelar på den innan rapporter. Sälj brent 45.05. För mig stor size. Bör ner o testa 42.00 o sen får vi se. Ser bra ut för kort på medellång sikt./
Senast redigerad av VLCD 2016-08-10 kl. 13:59.
2016-08-10, 16:26
Medlem
Köpt fler korta brent 45.50. Nu snitt 45.30. Ser bra ut för korta så tror på mkt ner om inte lagren ställer till det. Rapport om 5 min. Har manuell SL..

Jävlar. Lagren öka 1 miljon mot väntad minskning 1 miljon. Marknaden brukar skita i siffran. Borde vända ner nu. Om de inte fokuserar på bensinen återigen som gick ner (det har man skitit i förut när det var åt andra hållet..)
=inget jättedrag uppåt. Då brukar det gå ner med dessa siffror eft ett tag. Men oljan. Ja svårbedömd..
Senast redigerad av VLCD 2016-08-10 kl. 16:38.
2016-08-10, 16:42
Medlem
Oljerapport analys
http://www.zerohedge.com/news/2016-08-10/crude-chaotic-surprising-builds-battle-gasoline-draw-and-production-cut
2016-08-10, 17:14
Medlem
Grandesporross avatar
Hoppar på Långa Sp500 sept fut igen 2174,50. Ingen jätteposition, finns risk för dipp.

EDIT: stoploss gick 2172. Vill inte ligga övernatt när vi bryter stödet.

Det är ganska överköpt nu så det behövs nog en dipp för att locka in köparna igen.
Senast redigerad av Grandesporros 2016-08-10 kl. 17:24.
2016-08-10, 17:59
Medlem
Brentoljan IG 44.40. Bestämt mig för att ligga kvar o att lagerrapporten var vad som behövdes för att trigga nedgången. Lär sälja av allt eller en del vid 45.00 men tillsvidare blickar jag neråt..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in