Citat:
Ursprungligen postat av
rebekk
Vågat o långa SPX nu, men siffrorna talar ju sitt tydliga språk och gör du vinst så gör du. Själv är jag kort med snitt på 2180 (IG) med 400$ per punkt. Även långat VIX på 15,23 (IG) med en jävla oversize position, 1000$ per punkt, men det känns bra, ska inte balla ur och sälja bort mig för tidigt nu.
Köper inte att SPX ska fortsätta ännu högre upp, tycker det ser svagt ut, men snuskigt viktigt om rekylen ner nu stannar av vid gamla topnivån 2176 (index), eller om det bryter ned..
Skrivande stund 2178,65 (indexet)
Jag tvivlar på att vi har gjort en topp när 90% av alla positioner är korta källa
https://www.dailyfx.com/sentiment
Vi har vänt upp ifrån en dubbelbotten, trading range är extremt låg, brukar indikera en stark impuls antingen upp eller ner, men vi har redan testar ner iår. När marknaden ska ner tror jag det blir en ny stark high först, som förmodligen t.o.m övertygar björnarna och sedan en fundamental bearish trigger från EU, det skjunkande skeppet.
Men dit ska vi inte ännu! Och som du säger på kort sikt så är gamla toppnivån viktig och den håller. Avaktar med att eventuellt fylla på med mer långa