2016-08-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast det handlar ju inte om att göra en större vinst, det handlar om vad man gör med ev. vinst.
Kvinnor tenderar satsa sin vinst på sina barn, män tenderar satsa sin vinst på status för sig själv.

http://www.unwomen.org/en/what-we-do/economic-empowerment/facts-and-figures

Nej, för att ta människor ur fattigdom så krävs det att det ökar sin produktivitet. Du vet, lär någon att fiska, inte ge dem en fisk. Läs nu igen "there is no evidence that microcredit has any effect on health, education, or women’s empowerment" och det är avfärdat som en myt av Give Well.

Otippat att du inte skulle ha en aning om detta heller.
Citera
2016-08-08, 18:32
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag har läst den misogyna bloggen. Det är helt uppenbart att den är skriven av en man. Många män vet saker som "endast kvinnor" skulle ta upp. Det är bara att läsa deras bloggar och sådana finns det ju miljontals av på nätet.

Hur vet du att den är skriven av en man? Även om det skulle vara det är allt som står där sant. Jag kan bekräfta det i egenskap av kvinna.

Citat:
1) http://www.businessinsider.com/why-do-guys-do-dumb-things-2014-12?r=US&IR=T&IR=T.
Evolutionär fördel med män som tar bort sina dåliga gener från genpoolen genom att i unga år omkomma i idiotiska olyckor. Sådana stolpskott till män ska varken rösta eller reproducera sig. Fast den sistnämnda biten sköter naturen så bra med sin selektiva utrensning.

En annan orsak till att män inte ska få rösta: männens dumheter kostar samhället massor av miljarder kronor. Män står för större delen av våld, kriminalitet, missbruk och trafikolyckor. Deras beteenden och livsmönster genererar stora kostnader, t ex mäns resande skapar större miljökostnader än kvinnors resande, eftersom män åker mer bil. Mäns levnadsvanor skapar större hälsokostnader i form av hjärt-kärlsjukdomar och fetma. De äter ju mer kött. Enbart männens kriminalitet kostar samhället 25 miljarder kronor mer än kvinnornas.

http://www.gu.se/omuniversitetet/vision/likabehandling/Nyheter/Nyheter_detalj//vad-kostar-manlighet-.cid1180920

2) Bara misogynt dravel som din fula, taniga fru läste upp från ett manuskript som du höll i handen. Det är så skådespelare säger sina repliker.

2) Om din fru vinklar kameran mot datorskärmen kommer hennes ansikte inte att synas. Det finns något som heter öronsnäckor, sådana pyttesmå grejer som fuskare på högskoleprovet använder sig av. Försök inte med mig. Du försa dig i ett inlägg för några månader sedan.

1) Män gör bara det för att imponera på kvinnor. Om kvinnor ställde upp på sex mer skulle män inte dö i idiotiska aktiviteter. Då skulle de här kostnaderna inte hända. Vad gör kvinnor för att imponera på män? Ingenting. Det visar att kvinnor inte uppskattar män på samma sätt som män uppskattar kvinnor. Varför ska otacksamma kvinnor ha rösträtt?

2) Okay. Jag kan göra en ny video där jag filmar mig själv i en spegel och visar att jag inte har några öronsnäckor i öronen?

3) Jag kan logga in på en tablet och visa upp den på videon.

Citat:
Så fort du blivit överbevisad om att kvinnor är mer produktiva kommer du med misogyna lögner om att de bara fikar och kopierar papper. Är du avundsjuk på framgångsrika kvinnor eftersom du själv är en värdelös, lat och kukig loser?

Hur är det med din egen produktivitet? Du sitter på din smällfeta rumpa under hela din vakna tid framför datorn, förespråkar våldtäkter, glorifierar våldtäktsmän samt postar inlägg där du nedvärderar kvinnor och anser dem utvecklingsstörda, lata, värdelösa och fittiga. Och din magra fru använder du som profil och utnyttjar henne som en replikrabblande frontfigur i videoklipp.

1) Men kvinnor är inte produktiva överhuvudtaget. Om det var så skulle kvinnor ha högre lön än män och inte lägre.

2) Framgång för kvinnor är att vara smal, snygg, gift, och ha barn.

3) Sluta vara butthurt över min man. Get your own.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Lustigt. Du har ju sagt att privata alternativ som internatskolorna är rent trams för vanligt folk som vill verka speciella eller snobbiga.

1) Internatskolor är trams. Och vanliga privatskolor är överskattade. Det enda som är värt pengarna är privata universitet (om man väljer rätt).

2) Men det är fortfarande bättre än flumskolan. En av fördelarna är att man har en majoritet av manliga lärare och det gör det mycket mer seriöst. Jag hade bara 1 kvinnlig lärare när jag gick i skolan. Rektorn och all högre administrativ personal var män. Det var bara sekreterarna som var kvinnor.

3) Det är en enorm skillnad i ordning och reda och mycket mer studie orienterat när män bestämmer.
Senast redigerad av Babianen 2016-08-08 kl. 18:38.
Citera
2016-08-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Nej, för att ta människor ur fattigdom så krävs det att det ökar sin produktivitet. Du vet, lär någon att fiska, inte ge dem en fisk. Läs nu igen "there is no evidence that microcredit has any effect on health, education, or women’s empowerment" och det är avfärdat som en myt av Give Well.

Otippat att du inte skulle ha en aning om detta heller.

och att lära sig att "fiska"/ något som verkligen ger produktivitet värt namnet kräver utbildning.
Och det är exakt detta som kvinnor satsar mer på än män.

och jag sätter nog min tillit lite mer till UN, WHO etc. långvarig forskning i saken än din länk.
Citera
2016-08-08, 18:43
Medlem
Citat:

Men hur dum i huvudet är du? Jag förklarade ju precis varför de haft en så liten omfördelning historiskt, och varför vi haft så hög. Försöker du inbilla dig att vi inte varit en homogen befolkning?

Hur som, eftersom du nästan aldrig vet vad du pratar länkar jag till en stor Danskstudie på området: In this paper we argue that residential exposure to ethnic diversity reduces social trust... The results show that ethnic diversity in the micro-context affects trust negatively, while the effect vanishes in larger contextual units. This supports the conjecture that interethnic exposure underlies the negative relationship between ethnic diversity in residential contexts and social trust."

Annars har du Putnam klassiska studie från 2007 där han hoppas att dessa kan överkommas på sikt (jag är dock tveksam när det gäller svarta och latinos men vi får se): "In the short run immigration and ethnic diversity tend to reduce social solidarity and social capital. New evidence from the US suggests that in ethnically diverse neighbourhoods residents of all races tend to ‘hunker down’. Trust (even of one's own race) is lower, altruism and community cooperation rarer, friends fewer."

Eller vänta, var det inte du som skapade en tråd hur man bäst misshandlar små barn? Åsna.
Citera
2016-08-08, 18:45
Medlem
Citat:
och att lära sig att "fiska"/ något som verkligen ger produktivitet värt namnet kräver utbildning.
Och det är exakt detta som kvinnor satsar mer på än män.

och jag sätter nog min tillit lite mer till UN, WHO etc. långvarig forskning i saken än din länk.

Ok, jag litar mer på randomiserade studie, publicerade i toppjournaler av framstående forskare.

Lustigt, du litar ju inte på UN, WHO etc. när de är är emot den Svenska sexköpslagen. Föga förvånande att du skulle vara inkonsekvent.
Senast redigerad av Oantastlig 2016-08-08 kl. 18:48.
Citera
2016-08-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ok, jag litar mer på randomiserade studie, publicerade i toppjournaler av framstående forskare.

Lustigt, du litar ju inte på UN, WHO etc. när de är är emot den Svenska sexköpslagen. Föga förvånande att du skulle vara inkonsekvent.

vi kan säga så här, jag litar inte på DIN TOLKNING av FN och WHO etc.
Du har en mycket repetitiv vana av att konstant misstolka studier…slarv eller dumhet…take your pick.
Här har du ex en studie som handlar specifikt om microlån och den tar du och använder som bevis för att kvinnor inte kan göra vinst. Eller att ekonomiska möjligheter till kvinnor inte skulle vara positivt för länders utveckling.
fattar du hur trött man blir?

du läser också forskning kring lagar mot prostitution som om detta enbart handlar om svenska sexköpslagen när det handlar om lagar mot prostituerade ex. alltså förbud mot sexsäljare.

Har jag, och Diciplina för övrigt också, kommit på dig med flera ggr.

men jag orkar fan inte in i den diskussionen en gång till.
Citera
2016-08-08, 19:00
Medlem
Citat:
Men hur dum i huvudet är du? Jag förklarade ju precis varför de haft en så liten omfördelning historiskt, och varför vi haft så hög. Försöker du inbilla dig att vi inte varit en homogen befolkning?

Hur som, eftersom du nästan aldrig vet vad du pratar länkar jag till en stor Danskstudie på området: In this paper we argue that residential exposure to ethnic diversity reduces social trust... The results show that ethnic diversity in the micro-context affects trust negatively, while the effect vanishes in larger contextual units. This supports the conjecture that interethnic exposure underlies the negative relationship between ethnic diversity in residential contexts and social trust."

Annars har du Putnam klassiska studie från 2007 där han hoppas att dessa kan överkommas på sikt (jag är dock tveksam när det gäller svarta och latinos men vi får se): "In the short run immigration and ethnic diversity tend to reduce social solidarity and social capital. New evidence from the US suggests that in ethnically diverse neighbourhoods residents of all races tend to ‘hunker down’. Trust (even of one's own race) is lower, altruism and community cooperation rarer, friends fewer."

Eller vänta, var det inte du som skapade en tråd hur man bäst misshandlar små barn? Åsna.

Homogen befolkning handlar om homogen i förtroende, kultur etc….och INTE homogen i antal pigment i huden….
Går alldeles utmärkt få förtroende för en afrikan, och en afrikans arbete som genererar skatt går precis lika bra att bekosta dagis etc med.

Denna ras- och könsfixering är ju fan helt jävla imbecill.
Citera
2016-08-08, 19:04
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Stackars barn! Om det blir en flicka, ska hon få lära sig av dig att hon är värdelös, ointelligent, fittig och lat? Sterilisera dig istället så skonar du alla dina blivande barn.

Hon ska få lära sig att i min släkt jobbar vi hårt och är till nytta för våra män. Sen får hon jämföra det med vanliga kvinnor och dra sina egna slutsatser.

Citat:
http://www.dn.se/kultur-noje/essa/ett-gott-arv-ar-mer-an-bara-silverskedar/
"Korrelationen mellan fädernas och sönernas intelligens är 0,5; det betyder att om fadern avviker från genomsnittet, så gör sonen det antagligen också, fast bara hälften så mycket som den äldre. Mellan mödrar och söner är korrelationen ännu starkare – då hamnar den på 0,58." Det har någonting att göra med x-kromosomen.

Men lol det är en studie på värnpliktiga. Du måste studera folk med hög intelligens specifikt för att kunna dra slutsatser om hur intelligens överförs.

Citat:
Många män tycker att intelligenta kvinnor är sexiga.

Intelligens är ett kodord för fittighet och nej ingen man tycker att det är sexigt.

Citat:
Inte alls. I internationella matematiktävlingar vinner östasiatiska och östeuropeiska flickor generellt över västerländska pojkar.

Min mamma var i en lokal matematik tävling när hon var ung (hon kom 3a) men det har 0 att göra med vanliga kvinnor.

Citat:
1) Då får evolutionen se till att män föds med vaginor och livmödrar så att de kan föda barn.

2) Män var för lata för att laga sin egen mat, sy sina kläder och sköta hushållet. Om nu kvinnor inte ens duger till att jobba med hem och barn, då kan väl männen bli bögar och sedan tillsammans adoptera söner.

3) Anställda på Samhall bidrar faktiskt till samhället. Vilket förakt för funktionshindrade du visar. De är fan tusen gånger mer produktiva än du som sitter på ditt feta arsle och sprider misogyn skit på FB.

2) Nej män blev påtvingade kvinnor för att kvinnor skulle kunna överleva. Män kan sköta sina egna hem och knulla horor. Då behöver de inte kvinnor.

Citat:
1) Men de genererar enorma vinster. T ex Hemfrid AB har en omsättning på över 400 miljoner kr per år och har över 1000 anställda. Det visar att kvinnor kan ha näsa för lukrativa affärer. Bet365 är ett online-spelföretag som ger oerhörda summor vinster till ägarna.

2) Det finns något som heter RUT-avdrag för hushållsnära tjänster. Både män och kvinnor, ensamstående eller inte, kan få sina bostäder städade och fixade. Av t ex Hemfrid AB och andra städföretag.

3) Kvinnor tar redan ansvaret för hemmet för män idag kan inte sköta sina egna hem. Fatta hur värdelösa män är när de inte ens kan laga sin egen mat och städa sina egna hem. Titta in i ungkarlslyor och se vilka stinkande svinstior de är.

1) Men det bygger på att utnyttja kvinnors fobi för hemarbete. Det producerar 0 av värde.

2) De flesta människor som bor ensamma städar sina egna hem. Men när kvinnor flyttar ihop med män kräver de att mannen ska städa hälften (helst allt) vilket gör det bekvämare för kvinnan. Det bevisar att kvinnor bara är intresserade av att utnyttja män.

3) Kvinnor tar inget ansvar idag. Kvinnor kan inte laga mat, vägrar städa, sätter sina barn på dagis, det är som att mannen har ett extra barn att ta hand om.

Citat:
1) Nej kvinnor måste vara dubbelt så intelligenta och dubbelt så kompetenta för att kunna avancera lika högt som män.

2) Det är just det de gör. Anställer efter kompetens och meriter.

3) Jag känner många kvinnor som skulle anställa kvinnor i sina företag. Inte för att de är kvinnor utan för att de har den erforderliga kompetensen och meriterna.

1) Nej tvärtom. Kvinnor som är ganska dumma blir ofta befodrade av PK skäl sen kan de inte sköta sina jobb och sjukskriver sig eller slutar.

2) Vem anställer efter kompetens och meriter?

3) Nej det är något som du hittar på. Kvinnor i karriär-svängen skulle anställa män även om männen hade färre meriter än kvinnorna för att de vet hur värdelösa kvinnor är.

Citat:
1) Självklart gör man det. Hur ska man annars få män och lågbegåvade att klara utbildningarna?

2) Ja exakt män som har kvalificerade jobb gör det för att kunna försörja en trohpy wife. Det betyder att om en man har ett kvalificerat jobb och inte betalar för sin fru då är han ute efter att hitta en kvinna att parasitera på.

3) Ja men kvinnor förtjänar att leva Playgirllivet för att kvinnor är awesome.

Det finns inget Playgirl liv och även om det fanns skulle kvinnor inte vara intresserade för att kvinnor vill bara sitta och äta glass framför TVn.

Citat:
3) Kvinnor äger nära en tredjedel av världens samlade privatförmögenheter. Det blir många undantag. Förmögenheter är bra att ha som startkapital när man ska köra igång en egen verksamhet. Det gäller både män och kvinnor.

De pengarna kommer från män i 99% av fallen.

Citat:
Det funkar inte så bra för de anhöriga. De blir själva sjuka av arbetsbördan och stressen, t o m dör. Som Björn Langhammar som dog av hjärtinfarkt efter att ha vårdat sin fru Katarina Taikon i 5-6 år i hemmet. Det blev till slut sjukhuset som fick ge henne vård den sista återstoden av hennes liv.

De allra flesta äldre människor vill inte bli omhändertagna av sina barn utan föredrar antingen hemtjänst eller äldreboende.

Så varför ska kvinnor betala för äldrevård när män kan göra det gratis? Det är inte som att män gör något vettigt på dagarna annars. Som du t ex - en lat drönare.

1) Det är klart att det funkar bra. Det har funkat i flera 1000 år. Kvinnor är bara lata och själviska och vill inte göra något för någon annan än sig själva.

2) Om män sköter vården har de 0 nytta av kvinnorna.
Senast redigerad av Babianen 2016-08-08 kl. 19:16.
Citera
2016-08-08, 19:05
Medlem
Citat:

Vem har påstått att kvinnor inte kan göra vinst? Vi diskuterade om det var bättre att bara satsa ekonomiska resurser på kvinnor, vilket det givetvis inte är. Man skall investera i de som är mest produktiva och/eller har bäst idéer, oavsett kön. Nu visade sig mycket riktigt att det inte fanns något vetenskapligt stöd för att investeringar på kvinnor hade någon större, om ens någon, effekt.

Ja, det var därför Amnesty, och alla andra stora människorättsorganisationer, landade i min ståndpunkt? Du vet, jag vet, alla andra vet att jag i princip alltid har rätt när vi diskuterar.
Citera
2016-08-08, 19:11
Medlem
Citat:

Vad tror du effekten blir av en stor invandring, assimilering eller "ethnic diversity"?

Aldrig funderat på varför dina prediktioner aldrig stämmer och att jag nästan alltid får rätt?
Citera
2016-08-08, 19:21
Medlem
Citat:
Vad tror du effekten blir av en stor invandring, assimilering eller "ethnic diversity"?

Aldrig funderat på varför dina prediktioner aldrig stämmer och att jag nästan alltid får rätt?

assimilering i det långa loppet om man sköter korten rätt, det har historien klart påvisat.

Vi är också människor och människor är tänkande varelser som klarar resonera, vi måste alltså inte ta hänsyn till saker/ beteenden som vi med logik fattar är rent känslostyrning på gränsen till reflexmässiga ex. främlingsskräck, trångsynthet, fördomar, sexism, rasism etc. Vi kan jobba emot dessa saker och därmed utveckla vår civilisation.
Citera
2016-08-08, 19:29
Medlem
udons avatar
Citat:

Kan ni inte hålla invandringsfrågor till någon av de 5 miljarder trådarna med identiskt innehåll på I & I istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in