2016-08-08, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
NB, genom sitt ombud Hurtig, ville fästa HD:s uppmärksamhet på att han själv inte kunde uteslutas som delaktig i brottet, dock inte nödvändigtvis själva mordet. Indirekt erkände han förekomsten av DNA-spår, såsom hans direktavsatta, men ville peka på möjligheten av att han kunde ha avsatt dessa vid hantering av liket efter mordet. Detta är sanningen, om man läser inlagan och förstår innebörden.

Om han egentligen menade något annat, så kan man konstatera att han utöver alla andra hemska egenskaper dessutom är en stolle.

Du far med osanning. Varför?
2016-08-08, 18:14
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Larm i cafeet ska det vara. Det var det som läckte ut från förundersökningen.

Om jag inte mins fel så var det en skribent här (Skaraborg2) som skrev om det här att han har hört det från någon på Blomberg och inte från förundersökningen att larmet gick på caféet.
2016-08-08, 18:18
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ja det är 10 DNA-spår som sagt. Har inget med BS känslor att göra. En person (och militär) ska inte ha makt att få en person dömd till livstid. Kammarspelet i Martorp är och förblir därför centralt. Vi vet fortfarande inte vilken väg Lisa skulle ta, när det bestämdes och varför militären stod hela natten i Martorp där de utplacerade föremålen sedan hittades ( via ett "skumt" kadaver och "mögellukt" i boden).

Apropå hur många DNA-spår som krävs - det är just det jag har efterfrågat. Har du missat det?
Kan alltså misstänkta dömas till livstid pga 10 ologiska och sporadiska (och förutsagda) DNA-spår?
Det skulle HD slagit fast. Men de fegade ut.

Men då kan vi anta; vem som helst kan sätta fast en fiende, politisk motståndare eller familjemedlem genom att sätta dit 1-10 DNA-spår. Rättssäkerhet i Sverige.

Har det egentligen framgått vilken typ av "kadaver" det rörde sig om? Vilt, husdjur, kreatur...?
2016-08-08, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
En av vittnen heter Annika H*dvall som såg och kände igen Nerijus som förekommer i FUP (det är källan med du får snällt bläddra själv och hitta sidan själv för soppas bör du klara av). Hon har även vitnat i TR och det har spelats upp i HR.

Alla dessa dokument ska gå att ladda ner på första sidan i denna tråd.

För att vara snäll så kopierar jag in från TR-domen:

Niklas Lindström 10 juli i förhör:
Hm, äh, 19:35 var du med all sannolikhet hemma, det håller jag med om.
Det dröjde alltså FYRA veckor, efter gripandet, innan polisen kollade upp detta.
2016-08-08, 18:23
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Niklas Lindström 10 juli i förhör:
Hm, äh, 19:35 var du med all sannolikhet hemma, det håller jag med om.
Det dröjde alltså FYRA veckor, efter gripandet, innan polisen kollade upp detta.

Och???

Jag svarade en skribent med utdrag ur tingsrättsdomen och inget annat.
2016-08-08, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har det egentligen framgått vilken typ av "kadaver" det rörde sig om? Vilt, husdjur, kreatur...?

Ett två månader gammalt ko-kadaver. "Nu börjar det bli lite för mycket som är konstigt här" tyckte vittnet BS. Väldigt trovärdigt. *Ironi

(Ovanstående är en del av Kammarspelet i Martorp.)
2016-08-08, 18:41
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ett två månader gammalt ko-kadaver. "Nu börjar det bli lite för mycket som är konstigt här" tyckte vittnet BS. Väldigt trovärdigt. *Ironi

Vad har en gammal död ko att göra med utredningen?
Du beskriver händelsen som "en del i Kammarspelet i Martorp".
Är militären inblandad i kossans död?
Vad spelade den döda kon för roll i kammarspelen?
Utveckla ko-teorin
2016-08-08, 18:41
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Det fetade: Det där är 100% fantasier. Inget är bevisat.

Där kom den största konkurrenten om Dunning–Kruger-effektens ansikte utåt i tråden .
Bevisa att det inte är bevisat .
De var båda hemma vid tidpunkten och åt ljugkärringen plättar .
Har du några andra uppgifter så fram med dom nu .
Vad gjorde militärerna på torsdagsnatten vid Martorp ?
Vilka var männen som du och ljugkärringen såg vid dungen ?
Vem är den spårlöse och osynlige mördaren som du tror finns ?
2016-08-08, 18:44
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Vet man om det de facto fanns ett kreaturkadaver där? Eller är helt och hållet baserat på BS uttalande om den "skumma" lukten av "kadavret" som enligt honom drog till sig uppmärksamheten till boden?

Jag menar, litet märkligt nämligen att någon i dagens moderna lantbruk bara låter ett ko-kadaver ligga och ruttna i naturen. Vanligtvis har lantbrukare rätt bra koll på sina kreaturbestånd, och saknar man en kalv är man noga med inventeringen, hygienen och boskapsdokumentationen av boskapsbeståndet. M.a.o. inte vanligt att ett kadaver av nötdjurs-kalv bara blir liggandes i naturen för att ruttna.
2016-08-08, 18:46
Medlem
Det hävdas fortfarande i tråden att NB skulle ha transporterat kroppen på söndagen. Hur är det möjligt att göra det? Om det inte avses att skapa en desinformerad "sanning"? Precis som mycket i det här Kinnekullefallet.

det är svårt och transportera en kropp utan alltså ens ett hårstrå lossnar, och vi har
tid och leta och vi kommer leta tills vi hittar,

sa Niklas Lindströms i förhör 22 juni. Det hittades, trots detta extensiva letande, inget i bilen - för den stod i säkerhet i Göteborg.
Det finns alltså inga bevis hur och när LH kom till Martorp.
Senast redigerad av nopomil 2016-08-08 kl. 18:50.
2016-08-08, 18:47
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Det skulle de gjort på fredagen den 12 juni - senast vid förhör 8 dvs 15 juni. Men eftersom polisen bestämt sig redan tisdagen den 9 juni för att litauerna var skyldiga så brydde de sig inte om att ta reda på sådant som talade till deras favör. Istället fick falsarierna rulla på och det strategiska läckandet till media gjorde sitt till.

Skriv det inte till mig, anser du att det är fel så klaga hos de berörda. Jag är helt nöjd med domen o undersökningen som är över nu för ett bra tag sen och mördaren sitter i säkert förvar.
2016-08-08, 18:47
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vet man om det de facto fanns ett kreaturkadaver där? Eller är helt och hållet baserat på BS uttalande om den "skumma" lukten av "kadavret" som enligt honom drog till sig uppmärksamheten till boden?

Jag menar, litet märkligt i nämligen att att någon i dagens moderna lantbruk bara låter ett ko-kadaver ligga och ruttna i naturen. Vanligtvis har lantbrukare rätt bra koll på sina kreaturbestånd, och saknar man en kalv är man noga med inventeringen, hygienen och boskapsdokumentationen av boskapsbeståndet. M.a.o. inte vanligt att ett kadaver av nötdjur bara blir liggandes i naturen för att ruttna.

Nej det är inte vanligt. Tycker du att "slaktlokalerna" i ladan såg hygieniska ut? Den ekologiska fina kötthanteringen på Blomberg kanske inte är så fin trots allt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in